[1.9TDI 1Z] Urządzenie przy filtrze powietrza.
[1.9TDI 1Z] Urządzenie przy filtrze powietrza.
Mam taki problem, otóż przy filtrze powietrza jest mechanizm podłaczona pod niego jest cewka i dwa cienkie przewody podciśneniowe. Jak nazywa się to całe urzadzenie i jaką spełnia rolę? Podejrzewam że to może być jakiś "przyspieszacz". Prawdopodobnie jest uszkodzony i gdy silnik jest ciepły przy zapalaniu auto nabiera obrotów i po chwili wraca do normy. proszę o jakieś wskazówki:)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:12 przez ili1127, łącznie zmieniany 1 raz.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
ja to nie mam pojecia o czym koleżanka pisze, zrób fotkeili1127 pisze:Mam taki problem, otóż przy filtrze powietrza jest mechanizm podłaczona pod niego jest cewka i dwa cienkie przewody podciśneniowe
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 19:17 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Po pierwsze co wspólnego ma zawór na pompie wtryskowej z filtrem powietrza, a po drugie zawór n 109 nie odpowiada za wolne obroty tylko za otwieranie bądź zamykanie dopływu paliwa do pompy.Czyli Zawór N109 odpowiada głównie za gaszenie silnika - z uwalonym zaworem przy gaszeniu trochę zatelepie silnikiem - ze sprawnym mniej. Wiec to chyba zupełnie nie ten temat.penki00 pisze:Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 19:11 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do zaworka n109 pewnie koledze chodzilo o n108:) ale jak dla mnie to ma to takie powiazanie jak pisze Solskier czyli zadne
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 19:16 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.
nie masz racji do końca ... brudny lub uszkodzony n109 powoduje wchodzenie silnika na wyższe obroty na biegu jałowym , lub falowanie obrotów - poczytaj na forach internetowych problemy ludzi z obrotami - najczęściej jest to albo czujnik temp. , albo n109Solskier pisze:Po pierwsze co wspólnego ma zawór na pompie wtryskowej z filtrem powietrza, a po drugie zawór n 109 nie odpowiada za wolne obroty tylko za otwieranie bądź zamykanie dopływu paliwa do pompy.Czyli Zawór N109 odpowiada głównie za gaszenie silnika - z uwalonym zaworem przy gaszeniu trochę zatelepie silnikiem - ze sprawnym mniej. Wiec to chyba zupełnie nie ten temat.penki00 pisze:Jeśli po zapaleniu na ciepłym podnosi obroty,wymień zaworek N109,na pompie wtryskowej.
poza tym brudny zawór objawia się czasem trybem awaryjnym , zmuleniem auta
miałem identyczny przypadek jak Ty ili 1127.. martwiłem się ze to pompa bo tak mnie różni mechanicy straszyli.. pojechałem do centrum diesla w Białymstoku i po podłączeniu do kompa okazało sie, ze mam ustawiona 2 razy za duża dawke paliwa niz powinna byc i stad te podnoszenie obrotów na gorącym silniku..facet ustawił mi prawidłowa dawke i teraz wszystko jest ok..koszt łączny to 70 zł..pozdrawiam.