Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 3A LPG] Kontrolka oleju - wymiana panewek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
yaguar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:04

[80 B3 2.0 3A LPG] Kontrolka oleju - wymiana panewek

Post autor: yaguar » 03 gru 2008, 10:45

Witam. Na wstępie oznajmiam, że jestem laikiem więc proszę się ze mnie nie śmiać i nie krzyczeć jeśli coś durnego napiszę :-P .

Od pewnego czasu pojawia się lub pulsuje lampka oleju – tylko na niskich obrotach przy ciepłym silniku. Natomiast od zeszłego tygodnia zapala się także podczas jazdy wraz z ostrzegawczym „brzęczkiem”. Mam wlany minerał Castrol 15W40. Wyraźnego stukotania silnika nie słyszę.

Sprawdziłem ciśnienie oleju – bliskie zeru na niskich obrotach.

Mechanik powiedział, że trzeba wymienić panewki, szlifować wał i dodał jeszcze kilka rzeczy o których już nie pamiętam. Dodał potem, że lepiej i taniej będzie wymienić cały silnik.

Nie chcę ponosić dużych kosztów. Jest sens w wymianie samych panewek bez szlifu wału? Czy po takim zabiegu jest szansa, że lampka oleju nie będzie się pojawiać i auto pojeździ chociaż do wiosny? Co powiecie o zastosowaniu dodatków do oleju – czy w tym przypadku taki uszczelniacz może pomóc czy tylko zaszkodzić?

Bardzo proszę o wszelkie porady. Z góry serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2008, 11:47 przez yaguar, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 gru 2008, 10:47

Witaj, a jaki masz stan oleju ??

[ Dodano: 2008-12-03, 10:48 ]
yaguar pisze:Sprawdziłem ciśnienie oleju – bliskie zeru na niskich obrotach.
Jak sprawdzaleś cisnienie ??

yaguar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:04

Post autor: yaguar » 03 gru 2008, 10:54

Olej był wymieniany dwa miesiące temu. Poziom na bagnecie pozostał taki sam. Teraz olej jest ciemniejszy niż na początku, ale to chyba normalne.

Mechanik sprawdzał - podpiął urządzonko chyba w miejsce czujnika. Na wysokich ciśnienie wynosiło ponad 2 bary.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 gru 2008, 11:11

yaguar pisze:Teraz olej jest ciemniejszy niż na początku, ale to chyba normalne.
to faktycznie normalny objaw...

Co do małego ciśnienia to gdzieś czytałem na forum że może być przytkany smok, ale nie dam sobie głowy obciąć, może poczekaj aż inni urzytkownicy B3 z tym silnikiem się wypowiedzą...

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 03 gru 2008, 18:06

Jak masz już porysowany wał to wymiana samych panewek jest bez sensu , ale wał nie musi jeszcze być porysowany , a czy mechanik zdejmował miskę i oglądał te panewki bo bez tego się nie dowiesz niczego , pompa oleju też do sprawdzenia jak już będziesz miał zdjętą misę <mikolaj>

yaguar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:04

Post autor: yaguar » 03 gru 2008, 23:44

Mechanik postawił diagnozę na podstawie słuchu, także łudzę się, że wał nie jest jeszcze porysowany. Na dniach zajrzę do środka i zdam relację.

Powiedzcie coś na temat moto-doktorka. Pytam znajomych czy zastosować - ich zdania są mocno podzielone. Według kilku, po wlaniu tego dodatku daleko nie ujadę.

Dzięki i czekam na kolejne rady.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 gru 2008, 17:32

przecież to wywalanie pieniędzy w błoto jak może ci jakiś specyfik pomóc weż logicznie pomyśl jeżeli dane części się wytarły wiadomo auto jeżdzi i się zużywa tak więc co mogą jakieś wynalazki naprawić silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl