Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 3A LPG] Kontrolka oleju - wymiana panewek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
yaguar
Forum Audi 80
Forum Audi 80

[80 B3 2.0 3A LPG] Kontrolka oleju - wymiana panewek

Post autor: yaguar » 03 gru 2008, 10:45

Witam. Na wstępie oznajmiam, że jestem laikiem więc proszę się ze mnie nie śmiać i nie krzyczeć jeśli coś durnego napiszę :-P .

Od pewnego czasu pojawia się lub pulsuje lampka oleju – tylko na niskich obrotach przy ciepłym silniku. Natomiast od zeszłego tygodnia zapala się także podczas jazdy wraz z ostrzegawczym „brzęczkiem”. Mam wlany minerał Castrol 15W40. Wyraźnego stukotania silnika nie słyszę.

Sprawdziłem ciśnienie oleju – bliskie zeru na niskich obrotach.

Mechanik powiedział, że trzeba wymienić panewki, szlifować wał i dodał jeszcze kilka rzeczy o których już nie pamiętam. Dodał potem, że lepiej i taniej będzie wymienić cały silnik.

Nie chcę ponosić dużych kosztów. Jest sens w wymianie samych panewek bez szlifu wału? Czy po takim zabiegu jest szansa, że lampka oleju nie będzie się pojawiać i auto pojeździ chociaż do wiosny? Co powiecie o zastosowaniu dodatków do oleju – czy w tym przypadku taki uszczelniacz może pomóc czy tylko zaszkodzić?

Bardzo proszę o wszelkie porady. Z góry serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2008, 11:47 przez yaguar, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 gru 2008, 10:47

Witaj, a jaki masz stan oleju ??

[ Dodano: 2008-12-03, 10:48 ]
yaguar pisze:Sprawdziłem ciśnienie oleju – bliskie zeru na niskich obrotach.
Jak sprawdzaleś cisnienie ??

yaguar
Forum Audi 80
Forum Audi 80

Post autor: yaguar » 03 gru 2008, 10:54

Olej był wymieniany dwa miesiące temu. Poziom na bagnecie pozostał taki sam. Teraz olej jest ciemniejszy niż na początku, ale to chyba normalne.