Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Problem z rozrządem.

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

[1.6TD SB] Problem z rozrządem.

Post autor: Grzesiek2340 » 06 gru 2008, 18:13

Witam

Dziś wyjąłem pompe wtryskowa, po jej uszczelnieniu ponownym zamątowaniu w aucie silnik odpalił ale kopcił na siwo i chodził głośno i nierówno, mam wrażenie ze mogłem cos przestawic na rozrzadzie i teraz mam pytanie do was jak ustawić rozrzad jak zgrac wszystkie koła pasowe.

Prosze o jakąś rade.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:01 przez Grzesiek2340, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 gru 2008, 18:36

Radzę zawieźc do mechanika bo wystarczy, że rozrząd będzie o jeden ząbek przestawiony i już będzie nierówno pracował...

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 06 gru 2008, 20:56

banalnie proste, wal ustawiasz na znak ktory bedzie w dziurze w skrzyni na kole zamachowym punkt 0 lub kreska, walek ustawiasz zdejmujac pokrywke i z tylu walka masz wyciecie i tam powinna wejsc blaszka 4mm i oprzec sie na glowicy a pompe na znak, na kolku i na obudowie kreska w kreske. mogles rowniez zmienic kat wtrysku jak wyjmowales pompe, taki orientacyjny punkt na oko to jak masz na gorze pompy tam gdzie jest to ucho na 3 sruby do przykrecania to powinna byc strzalka, i ustaw na ten punkt co ustawiasz kolo pompy wtryskowej, u siebie tak ustawilem i jest git, bo mialem ciut opuzniony i troche go trzeslo jak zapalilem zimnego i kopcil na siwo przez chwile.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Re: [80 B3 1.6TD SB] Problem z rozrządem

Post autor: Vision » 06 gru 2008, 21:01

Grzesiek2340 pisze:Witam

Dziś wyjąłem pompe wtryskowa, po jej uszczelnieniu ponownym zamątowaniu w aucie silnik odpalił ale kopcił na siwo i chodził głośno i nierówno, mam wrażenie ze mogłem cos przestawic na rozrzadzie i teraz mam pytanie do was jak ustawić rozrzad jak zgrac wszystkie koła pasowe.

Prosze o jakąś rade.
na bank kąt wtrysku a rozrząd

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Grzesiek2340 » 07 gru 2008, 11:57

Założyłem pasek rozrządu według wskazanych zaleceń i mam jeszcze jedno pytane czy zablokowanie wałka rozrzadu ma wyglądać w ten sposób, że wciecie układa nam sie róznolegle do uszczelki pod pokrywą.

I druga sprawa jak najłatwiej odpowietrzyć pompe wtryskową ?

Obrazek

To jest przykładowe zdjecie



Prosze o szybką odpowiedz

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 gru 2008, 12:07

Grzesiek2340 pisze:rozrzadu ma wyglądać w ten sposób, że wciecie układa nam sie róznolegle do uszczelki pod pokrywą.
tak
Grzesiek2340 pisze:I druga sprawa jak najłatwiej odpowietrzyć pompe wtryskową ?
prez zluzowanie przewodów na wtryskiwaczach lub na pompie 13

przemo89_2006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
Lokalizacja: Malanow

Post autor: przemo89_2006 » 07 gru 2008, 12:13

a jak paliwo ci ucieklo z wezykow przed pompa to zdejmij wezyk od przelewu z pompy i dmuchnij sprezarka w niego, ladnie dojdzie paliwko do pompy.

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Grzesiek2340 » 07 gru 2008, 12:15

Vision pisze:prez zluzowanie przewodów na wtryskiwaczach lub na pompie 13
czyli co mam rozumieć przez numer 13 ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 gru 2008, 12:48

Grzesiek2340 pisze:
Vision pisze:prez zluzowanie przewodów na wtryskiwaczach lub na pompie 13
czyli co mam rozumieć przez numer 13 ?
oczywiste że śrubę na klucz 13 sekcja wysokiego ciśnienia ;-)

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Grzesiek2340 » 07 gru 2008, 12:55

dobra ale ja nie jestem za bardzo obcykany, gdzie tak dokładniej jest ta śruba, a co do poluzowania przewodów na wtryskiwaczach to trzeba poluzować wszystkie ? jak już to zrobie to chyba musze zakrecić rozrusznikiem przy lekko odkreconych przewodach ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 gru 2008, 12:58

Grzesiek2340 pisze:dobra ale ja nie jestem za bardzo obcykany, gdzie tak dokładniej jest ta śruba, a co do poluzowania przewodów na wtryskiwaczach to trzeba poluzować wszystkie ? jak już to zrobie to chyba musze zakrecić rozrusznikiem ?
tam gdzie 4 przewody do wtrysków pomiędzy nimi 13 musi ci ktoś pomóc kręcisz i luzujesz

Grzesiek2340
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Grzesiek2340 » 07 gru 2008, 18:45

Ustawiłem wszystko według podanego schematu i silniczek od razu zaskoczył, chodzi jak marzenie wszystko jest w porządku, dziękuje za wszystkie podpowiedzi

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 sty 2009, 11:32

Koledzy mam pytanie. Mam problem z paleniem zimnego autka, więc pewnie coś z kątem wtrysku, ale zanim zaczne się z nim bawić chce się upewnić, że rozrząd mam dobrze ustawiony i nie jest przestwiony z jeden ząbek.
Wiem, że umieszczone są rysunki, ale chce się upewnić.
1) na kole zamochowym jest u mnie zaznaczone "0" i wiem że ma ono byc widoczne w otworze na skrzyni biegów, ale w którym, miejscu tego otworu? na dole? na gorze?, a moze w połowie? na skrzyni nie mam żadnej kreski ani nic takiego i nie wiem gdzie to "0" ustawić.
2) znak na kole pompy wtryskowej ma być ustawiony na tym wybrzuszeniu co jest na blaszce pomiedzy pompa, a jej kołem zębatym?
3) wałek rozrządu zablokować sobie z tyłu jakaś blaszka równolegle do uszczelki?

później założyć pasek i go napiąć ? co jeszcze?
jeszcze zastanawia mnie ten wałek rozrządu bo może być przestawiony o 180st jak się upewnić kiedy jest ok? pozdrawiam i dziękuje za rady :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 sty 2009, 12:26

spiczi pisze:1) na kole zamochowym jest u mnie zaznaczone "0" i wiem że ma ono byc widoczne w otworze na skrzyni biegów, ale w którym, miejscu tego otworu? na dole? na gorze?, a moze w połowie? na skrzyni nie mam żadnej kreski ani nic takiego i nie wiem gdzie to "0" ustawić.
Po środku okienka.
spiczi pisze:2) znak na kole pompy wtryskowej ma być ustawiony na tym wybrzuszeniu co jest na blaszce pomiedzy pompa, a jej kołem zębatym?
W kole pompy masz miejsce na blokade (czpień który musi wejsc tam idealnie - jest bardzo dobrze spasowany przechodzi przez koło i blokuje się w podstawie pompy.
spiczi pisze:3) wałek rozrządu zablokować sobie z tyłu jakaś blaszka równolegle do uszczelki?
Wałek blokujesz płetwą równolegle do płaszczyzny głowicy.
spiczi pisze:eszcze zastanawia mnie ten wałek rozrządu bo może być przestawiony o 180st jak się upewnić kiedy jest ok?
Na 1 cylindrze krzywki bedą w górze o ile dobrze pamiętam jak się mylę to niech ktoś poprawi... w ogóle jak nie będzie tak jak trzeba to nic Ci się nie będzie zgadzało.

Należy pamiętać aby naciąg paska robić na zimnym silniku.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 sty 2009, 13:17

Solskier pisze:Na 1 cylindrze krzywki bedą w górze o ile dobrze pamiętam jak się mylę to niech ktoś poprawi...
dobrze pamietasz :mrgreen: tlok 1 cylindra znajduje sie w GMP zakończyl suw sprezania krzywki w gorze zas na 4 cylindrze krzywki skierowane sa do dolu suw wylotu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl