[1.6TD SB] Problem z rozrządem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
[1.6TD SB] Problem z rozrządem.
Witam
Dziś wyjąłem pompe wtryskowa, po jej uszczelnieniu ponownym zamątowaniu w aucie silnik odpalił ale kopcił na siwo i chodził głośno i nierówno, mam wrażenie ze mogłem cos przestawic na rozrzadzie i teraz mam pytanie do was jak ustawić rozrzad jak zgrac wszystkie koła pasowe.
Prosze o jakąś rade.
Dziś wyjąłem pompe wtryskowa, po jej uszczelnieniu ponownym zamątowaniu w aucie silnik odpalił ale kopcił na siwo i chodził głośno i nierówno, mam wrażenie ze mogłem cos przestawic na rozrzadzie i teraz mam pytanie do was jak ustawić rozrzad jak zgrac wszystkie koła pasowe.
Prosze o jakąś rade.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:01 przez Grzesiek2340, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
banalnie proste, wal ustawiasz na znak ktory bedzie w dziurze w skrzyni na kole zamachowym punkt 0 lub kreska, walek ustawiasz zdejmujac pokrywke i z tylu walka masz wyciecie i tam powinna wejsc blaszka 4mm i oprzec sie na glowicy a pompe na znak, na kolku i na obudowie kreska w kreske. mogles rowniez zmienic kat wtrysku jak wyjmowales pompe, taki orientacyjny punkt na oko to jak masz na gorze pompy tam gdzie jest to ucho na 3 sruby do przykrecania to powinna byc strzalka, i ustaw na ten punkt co ustawiasz kolo pompy wtryskowej, u siebie tak ustawilem i jest git, bo mialem ciut opuzniony i troche go trzeslo jak zapalilem zimnego i kopcil na siwo przez chwile.
Re: [80 B3 1.6TD SB] Problem z rozrządem
na bank kąt wtrysku a rozrządGrzesiek2340 pisze:Witam
Dziś wyjąłem pompe wtryskowa, po jej uszczelnieniu ponownym zamątowaniu w aucie silnik odpalił ale kopcił na siwo i chodził głośno i nierówno, mam wrażenie ze mogłem cos przestawic na rozrzadzie i teraz mam pytanie do was jak ustawić rozrzad jak zgrac wszystkie koła pasowe.
Prosze o jakąś rade.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Założyłem pasek rozrządu według wskazanych zaleceń i mam jeszcze jedno pytane czy zablokowanie wałka rozrzadu ma wyglądać w ten sposób, że wciecie układa nam sie róznolegle do uszczelki pod pokrywą.
I druga sprawa jak najłatwiej odpowietrzyć pompe wtryskową ?
To jest przykładowe zdjecie
Prosze o szybką odpowiedz
I druga sprawa jak najłatwiej odpowietrzyć pompe wtryskową ?
To jest przykładowe zdjecie
Prosze o szybką odpowiedz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 paź 2008, 11:33
- Lokalizacja: Malanow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
tam gdzie 4 przewody do wtrysków pomiędzy nimi 13 musi ci ktoś pomóc kręcisz i luzujeszGrzesiek2340 pisze:dobra ale ja nie jestem za bardzo obcykany, gdzie tak dokładniej jest ta śruba, a co do poluzowania przewodów na wtryskiwaczach to trzeba poluzować wszystkie ? jak już to zrobie to chyba musze zakrecić rozrusznikiem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 00:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Koledzy mam pytanie. Mam problem z paleniem zimnego autka, więc pewnie coś z kątem wtrysku, ale zanim zaczne się z nim bawić chce się upewnić, że rozrząd mam dobrze ustawiony i nie jest przestwiony z jeden ząbek.
Wiem, że umieszczone są rysunki, ale chce się upewnić.
1) na kole zamochowym jest u mnie zaznaczone "0" i wiem że ma ono byc widoczne w otworze na skrzyni biegów, ale w którym, miejscu tego otworu? na dole? na gorze?, a moze w połowie? na skrzyni nie mam żadnej kreski ani nic takiego i nie wiem gdzie to "0" ustawić.
2) znak na kole pompy wtryskowej ma być ustawiony na tym wybrzuszeniu co jest na blaszce pomiedzy pompa, a jej kołem zębatym?
3) wałek rozrządu zablokować sobie z tyłu jakaś blaszka równolegle do uszczelki?
później założyć pasek i go napiąć ? co jeszcze?
jeszcze zastanawia mnie ten wałek rozrządu bo może być przestawiony o 180st jak się upewnić kiedy jest ok? pozdrawiam i dziękuje za rady :mrgreen:
Wiem, że umieszczone są rysunki, ale chce się upewnić.
1) na kole zamochowym jest u mnie zaznaczone "0" i wiem że ma ono byc widoczne w otworze na skrzyni biegów, ale w którym, miejscu tego otworu? na dole? na gorze?, a moze w połowie? na skrzyni nie mam żadnej kreski ani nic takiego i nie wiem gdzie to "0" ustawić.
2) znak na kole pompy wtryskowej ma być ustawiony na tym wybrzuszeniu co jest na blaszce pomiedzy pompa, a jej kołem zębatym?
3) wałek rozrządu zablokować sobie z tyłu jakaś blaszka równolegle do uszczelki?
później założyć pasek i go napiąć ? co jeszcze?
jeszcze zastanawia mnie ten wałek rozrządu bo może być przestawiony o 180st jak się upewnić kiedy jest ok? pozdrawiam i dziękuje za rady :mrgreen:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Po środku okienka.spiczi pisze:1) na kole zamochowym jest u mnie zaznaczone "0" i wiem że ma ono byc widoczne w otworze na skrzyni biegów, ale w którym, miejscu tego otworu? na dole? na gorze?, a moze w połowie? na skrzyni nie mam żadnej kreski ani nic takiego i nie wiem gdzie to "0" ustawić.
W kole pompy masz miejsce na blokade (czpień który musi wejsc tam idealnie - jest bardzo dobrze spasowany przechodzi przez koło i blokuje się w podstawie pompy.spiczi pisze:2) znak na kole pompy wtryskowej ma być ustawiony na tym wybrzuszeniu co jest na blaszce pomiedzy pompa, a jej kołem zębatym?
Wałek blokujesz płetwą równolegle do płaszczyzny głowicy.spiczi pisze:3) wałek rozrządu zablokować sobie z tyłu jakaś blaszka równolegle do uszczelki?
Na 1 cylindrze krzywki bedą w górze o ile dobrze pamiętam jak się mylę to niech ktoś poprawi... w ogóle jak nie będzie tak jak trzeba to nic Ci się nie będzie zgadzało.spiczi pisze:eszcze zastanawia mnie ten wałek rozrządu bo może być przestawiony o 180st jak się upewnić kiedy jest ok?
Należy pamiętać aby naciąg paska robić na zimnym silniku.