Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Silnik - problem stuki, kultura pracy - rozwiazany

Wszystko co tyczy się silników V6
maxbgrant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 07 gru 2007, 14:40

[ABC] Silnik - problem stuki, kultura pracy - rozwiazany

Post autor: maxbgrant » 07 gru 2008, 09:53

Koledzy czy ktoś ma albo miał podobny problem?W moim aucie strasznie coś stuka puka hałasuje w silniku jedzie normalnie ale to jak tam puka przeraża mnie słychać to nawet podczas jazdy a jak się wyjdzie z samochodu to uszy zatykać trzeba
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 14:02 przez maxbgrant, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2008, 10:06

Jak to jest stuk? Z jakich okolic silnika się wydobywa? Podaj trochę więcej szczegółów bo Jackowskiego jeszcze u nas na forum nie ma, więc z jasnowidzeniem mamy trochę problemów <ok>

maxbgrant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 07 gru 2007, 14:40

Post autor: maxbgrant » 07 gru 2008, 10:09

trudno powiedzieć kolego skąd te odgłosy idą ale wydaje mi się że zaraz na górze pod pokrywą.odgłos podobny jak przy przegubach kiedy są do wymiany

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2008, 10:21

Hmy, no to może zawory ci klepią.

maxbgrant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 07 gru 2007, 14:40

Post autor: maxbgrant » 07 gru 2008, 10:34

no właśnie nie wiem co jest grane i nie wiem co robić pierwszy raz coś takiego zaczęło mi się robić tak jakby coś tam sobie luźno chodziło i stukało no nie wiem kolego jak dokładniej opisać to;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2008, 10:54

No chyba nic ci się tam nie urwało. Najbardziej prawdopodobna hipoteza to siadające popychacze zaworowe. Możesz zdjąć pokrywę zaworów (tylko żeby auto wcześniej chwile pochodziło i popychacze zdążyły się napełnić olejem) i naciskać na poszczególne popychacze. Każdy z nich powinien być twardy. Jeśli jakiś będzie się uginał to masz prawdopodobną przyczynę tych stuków.

mazur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 12:29
Lokalizacja: tomaszow maz

Post autor: mazur » 07 gru 2008, 12:21

w silniku 2.6 jeśli by się dziło coś takiego co opisują koledzy to by były problemy z jazdą znam ten silnik na wylot.

maxbgrant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 07 gru 2007, 14:40

Post autor: maxbgrant » 07 gru 2008, 12:47

kolega powiedział mi że to może hałasować pompa wodna albo pasek rozrządu jest poszczępiony i ociera o plastikowe obudowy

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 07 gru 2008, 13:24

z Pompą wody uważaj bo byłem u 3 mechaników którzy jednogłośnie stwierdzili że do wymiany pompa wody. Stuki były takie same jakby młotkiem uderzał o blok silnika. Po wymianie pompy wody na nową okazało się ze pompa wody jest w bardzo dobrym stanie. Wystarczyło tylko zrzucić pasek od pompy wspomagania. Wniosek: Rozleciana pompa wspomagania która przenosiła stuki na silnik i obudowe pompy wody. Pozdrawiam

kubas134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:30
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: kubas134 » 07 gru 2008, 13:27

Ja tydzien temu tez tak mialem walilo mi w silniku,myslalem ze to zawor ale okazalo sie ze to uszczelka pod glowica przedmuchnelo z tloka na tlok a walilo niesamowicie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2008, 13:47

Obie pompy można w prosty sposób sprawdzić, zwalając paski.

maxbgrant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 07 gru 2007, 14:40

Post autor: maxbgrant » 07 gru 2008, 14:50

po czym poznać czy pompy są ok;)??
lużno mają się obracać czy co>??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 gru 2008, 15:11

Labiel pisze:Obie pompy można w prosty sposób sprawdzić, zwalając paski.
Nie do końca. W silniku ABC pompa wodna jest napędzana przez pasek rozrządu.
A odnośnie stuku to z której stony się wydobywa ? Jeśli by był po stronie korka od oleju to podczas pracy można by go odkręcić i posłuchać czy przypadkiem nie będzie głóśniej. Moim zdaniem to jednak należałoby się przyjżeć popychaczom, ewentualnie coś się porobiło z tą osłoną plastykową co jest nad wałkiem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 gru 2008, 15:18

kokolino1 pisze:W silniku ABC pompa wodna jest napędzana przez pasek rozrządu.
U no to lipa. W takim wypadku o pompę wodną trzeba dbać. Chyba nie trzeba mówić co by się mogło stać gdyby podczas jazdy pompa się zblokowała.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 08 gru 2008, 18:44

Co znaczy "zblokowała" ?
W V6 nie ma czegoś takiego, może najwyżej tracić na szczelności lub hałasować, innej opcji raczej nie przewiduję.

Co do stuków, puków u autora tematu to popychacze raczej brzmią metalicznie, tak jakby ktoś młotkiem uderzał w blok silnika. Aczkolwiek uszkodzone popychacze nie świadczą o tym, że silnik będzie posiadał inne objawy uszkodzenia. Warto sprawdzić łożyska napinaczy pasków, przyjrzałbym się też rozrusznikowi i pompie wody. Warto ściągnąć pasek wieloklinowy.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl