[ABC] Silnik - problem stuki, kultura pracy - rozwiazany
[ABC] Silnik - problem stuki, kultura pracy - rozwiazany
Koledzy czy ktoś ma albo miał podobny problem?W moim aucie strasznie coś stuka puka hałasuje w silniku jedzie normalnie ale to jak tam puka przeraża mnie słychać to nawet podczas jazdy a jak się wyjdzie z samochodu to uszy zatykać trzeba
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 14:02 przez maxbgrant, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No chyba nic ci się tam nie urwało. Najbardziej prawdopodobna hipoteza to siadające popychacze zaworowe. Możesz zdjąć pokrywę zaworów (tylko żeby auto wcześniej chwile pochodziło i popychacze zdążyły się napełnić olejem) i naciskać na poszczególne popychacze. Każdy z nich powinien być twardy. Jeśli jakiś będzie się uginał to masz prawdopodobną przyczynę tych stuków.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
- Lokalizacja: Bochnia
z Pompą wody uważaj bo byłem u 3 mechaników którzy jednogłośnie stwierdzili że do wymiany pompa wody. Stuki były takie same jakby młotkiem uderzał o blok silnika. Po wymianie pompy wody na nową okazało się ze pompa wody jest w bardzo dobrym stanie. Wystarczyło tylko zrzucić pasek od pompy wspomagania. Wniosek: Rozleciana pompa wspomagania która przenosiła stuki na silnik i obudowe pompy wody. Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie do końca. W silniku ABC pompa wodna jest napędzana przez pasek rozrządu.Labiel pisze:Obie pompy można w prosty sposób sprawdzić, zwalając paski.
A odnośnie stuku to z której stony się wydobywa ? Jeśli by był po stronie korka od oleju to podczas pracy można by go odkręcić i posłuchać czy przypadkiem nie będzie głóśniej. Moim zdaniem to jednak należałoby się przyjżeć popychaczom, ewentualnie coś się porobiło z tą osłoną plastykową co jest nad wałkiem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co znaczy "zblokowała" ?
W V6 nie ma czegoś takiego, może najwyżej tracić na szczelności lub hałasować, innej opcji raczej nie przewiduję.
Co do stuków, puków u autora tematu to popychacze raczej brzmią metalicznie, tak jakby ktoś młotkiem uderzał w blok silnika. Aczkolwiek uszkodzone popychacze nie świadczą o tym, że silnik będzie posiadał inne objawy uszkodzenia. Warto sprawdzić łożyska napinaczy pasków, przyjrzałbym się też rozrusznikowi i pompie wody. Warto ściągnąć pasek wieloklinowy.
W V6 nie ma czegoś takiego, może najwyżej tracić na szczelności lub hałasować, innej opcji raczej nie przewiduję.
Co do stuków, puków u autora tematu to popychacze raczej brzmią metalicznie, tak jakby ktoś młotkiem uderzał w blok silnika. Aczkolwiek uszkodzone popychacze nie świadczą o tym, że silnik będzie posiadał inne objawy uszkodzenia. Warto sprawdzić łożyska napinaczy pasków, przyjrzałbym się też rozrusznikowi i pompie wody. Warto ściągnąć pasek wieloklinowy.