[B4 ABT] Sposób na wymianę nagrzewnicy.
Coś nie wierze w to. W dwie osoby nagrzewnice wymieniliśmy w cztery godziny więc chyba kolega sie zgrywa że w kwadrasn to zrobił. Pytałem mechaników w jakiej cenie by wymienili, każdy kręcił głową a symy powalające. Byłem u trzech mechaników i chcieli, 200zł, 300zł, a ostatni aż 600zł. Załamka totalna i samemu trzeba było zrobić. Jednak warto było bo kolejna wiedza sie przyda. Pozdrawiam
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Powiem tylko tyle. Nagrzewnica nie została wymieniona, natomiast usterka dla której miała być wyjmowana nagrzewnica usunięta.
Adaś jest niezły jajcarz. Wiadomo, że nie ma fizycznej możliwości, żeby wymienić nagrzewnicę w 15 minut :mrgreen:
Adaś nie gniewaj się ale jeszcze trochę to by Cię tu zlinczowali pewnie
Adaś jest niezły jajcarz. Wiadomo, że nie ma fizycznej możliwości, żeby wymienić nagrzewnicę w 15 minut :mrgreen:
Adaś nie gniewaj się ale jeszcze trochę to by Cię tu zlinczowali pewnie
Ja naszczescie nie musiałem wymieniać nagrzewnicy musiałem tylko założyć nowe gąbki na te blachy które sterują ciepłym i zimnym powietrzem :mrgreen: ale deskę zdarłem w niecałe 2 h
Polecam rozbieranie zawsze to jakieś nowe doświadczenie :mrgreen: :mrgreen:
Zdjęcia po rozebraniu są u mnie w profilu <mikolaj>
Polecam rozbieranie zawsze to jakieś nowe doświadczenie :mrgreen: :mrgreen:
Zdjęcia po rozebraniu są u mnie w profilu <mikolaj>
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
W tym przypadku wyjścia są dwa:hackthemilk pisze:Panowie a jak wyglada wymiana nagrzewnicy w audiczce z klimą?
1) z rozszczelnieniem klimy .jeśli jest w niej gaz, to należy do odessać. Nie można wypuszczać tego gazu do atmosfery gdyż powoduje on zanieczyszczenie środowiska. w tym przypadku po odessaniu klimy nagrzewnicę wyjmujesz podobnie jak w wersji bez klimy. na forum jest fotostory, a centrum też jest instrukcja do tego. oczywiście przy wyjmowaniu tuneli powietrznych musisz dodatkowo uważać na aluminiowe rurki parownika, które przechodzą z kanałów, przez ścianę grodzową do komory silnika.
Fotostory all-b3-b4-wymiana-nagrzewnicy-t31216.html
2) bez rozszczelniania klimy. niestety ta opcja jest o wiele trudniejsza i ryzykujesz połamaniem/pogięciem rurek parownika klimatyzacji, oraz połamaniem zapięć tuneli powietrznych od strony ściany grodziowej.
opis masz tu b4-1z-wymiana-nagrzewnicy-bez-rozszczel ... 23139.html
korzystasz przy tym częściowo z fotostory, o których wspomniałem w pkt 1
Przy okazji wymiany nagrzewnicy warto wymienić gąbkę na klapie sterującej powietrzem ciepło-zimno. Ja co tego celu użyłem pianki pod panele o grubości niecałe 3mm (grubszej nie polecam, bo może pojawić się problem z pracą klapy).
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 20:11 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
o jakim klejeniu mówisz?hackthemilk pisze:oki a kleić to czym? jest jakis specjalny klej? a ta piankę gdzie kupic? ile to potrzeba?
przeczytaj temat, do którego podałem CI link, to znajdziesz odpowiedź na swoje pytaniead 2. nie jest to proste? czym to jest spowodowane? chodzi o odpięcie części środkowej? o te zapinki ?
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
spoko, już nadążam :lol:hackthemilk pisze:o klejeniu tej pianki
"warto wymienić gąbkę na klapie sterującej powietrzem ciepło-zimno"
Ja tą piankę przyklejałem do metalowej klapy klejem cyjano-akrylowym i bardzo dobrze się sprawdził. Nie stosuj tam butaprenu, bo słyszałem, że może powodować wydzielanie się gazów pod wpływem ciepła.
Musisz dobrze wymierzyć starą gąbkę na klapie zanim ją zedrzesz żeby potem na podstawie tych wymiarów zrobić z tektury wzornik klapy, który posłuży CI do wycięcia okładziny z gąbki. Trzeba to zrobić bardzo dokładnie żeby potem nie było świerszcza w aucie jeśli gdzieś nie będzie szczelne oraz żeby klapa swobodnie pracowała i się nie zacinała (żeby nie haczyło). Wszystko opisałem w temacie, do którego link podałem w pkt 2 w poście powyżej. tam znajduje się to na str. 3.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR