Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Sposób na wymianę nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 13 lut 2008, 13:22

Coś nie wierze w to. W dwie osoby nagrzewnice wymieniliśmy w cztery godziny więc chyba kolega sie zgrywa że w kwadrasn to zrobił. Pytałem mechaników w jakiej cenie by wymienili, każdy kręcił głową a symy powalające. Byłem u trzech mechaników i chcieli, 200zł, 300zł, a ostatni aż 600zł. Załamka totalna i samemu trzeba było zrobić. Jednak warto było bo kolejna wiedza sie przyda. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 lut 2008, 16:11

może madazaw połączył węże ze sobą które podłącza się nagrzewnice to 15 minut zajmie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 17:52

A moze wsadzili koledzy dodatkową nagrzewnice i schowali ja do schowka zamiast za kokpit :mrgreen: Pochwalcie sie jak to było, wszyscy jesteśmy ciekawi :-D

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 lut 2008, 18:51

hehehehe nie kupili farelke pod zapalniczke hahaha <ok>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 lut 2008, 21:27

Powiem tylko tyle. Nagrzewnica nie została wymieniona, natomiast usterka dla której miała być wyjmowana nagrzewnica usunięta.
Adaś jest niezły jajcarz. Wiadomo, że nie ma fizycznej możliwości, żeby wymienić nagrzewnicę w 15 minut :mrgreen:

Adaś nie gniewaj się ale jeszcze trochę to by Cię tu zlinczowali pewnie :-P

Szosownik (usunięty)

Post autor: Szosownik (usunięty) » 15 lut 2008, 08:44

ogrzewanko jest a nowa nagrzewnica leży w pudełku :mrgreen:
zresztą moja B4 za jakieś 2 miesiące idzie na licytację :-P
trzeba kupić coś młodszego i w TDI :-)

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 08 gru 2008, 10:05

jest mozliwość wymiany nagrzewnicy bez ściągania całej deski rozdzielczej:) jak to opisano w dziale download:) średni czas pracy to 6-7 godzin;/

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 08 gru 2008, 10:45

Ja naszczescie nie musiałem wymieniać nagrzewnicy :-) musiałem tylko założyć nowe gąbki na te blachy które sterują ciepłym i zimnym powietrzem :mrgreen: ale deskę zdarłem w niecałe 2 h

Polecam rozbieranie zawsze to jakieś nowe doświadczenie :mrgreen: :mrgreen:

Zdjęcia po rozebraniu są u mnie w profilu <mikolaj>

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 15 paź 2009, 19:34

Panowie a jak wyglada wymiana nagrzewnicy w audiczce z klimą?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 paź 2009, 20:04

hackthemilk pisze:Panowie a jak wyglada wymiana nagrzewnicy w audiczce z klimą?
W tym przypadku wyjścia są dwa:

1) z rozszczelnieniem klimy .jeśli jest w niej gaz, to należy do odessać. Nie można wypuszczać tego gazu do atmosfery gdyż powoduje on zanieczyszczenie środowiska. w tym przypadku po odessaniu klimy nagrzewnicę wyjmujesz podobnie jak w wersji bez klimy. na forum jest fotostory, a centrum też jest instrukcja do tego. oczywiście przy wyjmowaniu tuneli powietrznych musisz dodatkowo uważać na aluminiowe rurki parownika, które przechodzą z kanałów, przez ścianę grodzową do komory silnika.
Fotostory :arrow: all-b3-b4-wymiana-nagrzewnicy-t31216.html

2) bez rozszczelniania klimy. niestety ta opcja jest o wiele trudniejsza i ryzykujesz połamaniem/pogięciem rurek parownika klimatyzacji, oraz połamaniem zapięć tuneli powietrznych od strony ściany grodziowej.
opis masz tu :arrow: b4-1z-wymiana-nagrzewnicy-bez-rozszczel ... 23139.html
korzystasz przy tym częściowo z fotostory, o których wspomniałem w pkt 1

Przy okazji wymiany nagrzewnicy warto wymienić gąbkę na klapie sterującej powietrzem ciepło-zimno. Ja co tego celu użyłem pianki pod panele o grubości niecałe 3mm (grubszej nie polecam, bo może pojawić się problem z pracą klapy).
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 20:11 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 15 paź 2009, 20:10

oki a kleić to czym? jest jakis specjalny klej? a ta piankę gdzie kupic? ile to potrzeba?

ad 2. nie jest to proste? czym to jest spowodowane? chodzi o odpięcie części środkowej? o te zapinki ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 paź 2009, 20:12

hackthemilk pisze:oki a kleić to czym? jest jakis specjalny klej? a ta piankę gdzie kupic? ile to potrzeba?
o jakim klejeniu mówisz?
ad 2. nie jest to proste? czym to jest spowodowane? chodzi o odpięcie części środkowej? o te zapinki ?
przeczytaj temat, do którego podałem CI link, to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie ;-)

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 15 paź 2009, 20:13

o klejeniu tej pianki

"warto wymienić gąbkę na klapie sterującej powietrzem ciepło-zimno"

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 15 paź 2009, 20:21

hackthemilk pisze:o klejeniu tej pianki

"warto wymienić gąbkę na klapie sterującej powietrzem ciepło-zimno"
spoko, już nadążam :lol:
Ja tą piankę przyklejałem do metalowej klapy klejem cyjano-akrylowym i bardzo dobrze się sprawdził. Nie stosuj tam butaprenu, bo słyszałem, że może powodować wydzielanie się gazów pod wpływem ciepła.
Musisz dobrze wymierzyć starą gąbkę na klapie zanim ją zedrzesz żeby potem na podstawie tych wymiarów zrobić z tektury wzornik klapy, który posłuży CI do wycięcia okładziny z gąbki. Trzeba to zrobić bardzo dokładnie żeby potem nie było świerszcza w aucie jeśli gdzieś nie będzie szczelne oraz żeby klapa swobodnie pracowała i się nie zacinała (żeby nie haczyło). Wszystko opisałem w temacie, do którego link podałem w pkt 2 w poście powyżej. tam znajduje się to na str. 3.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 15 paź 2009, 20:49

czy te klapy mozna wyjąć? ile ich jest? każda należy obkleić z obu stron?

- widzę ze będzie makabra

Zablokowany

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl