Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 07 gru 2008, 23:48

Dzisiaj sprawdzałem działanie EGR , jest otwarty niezaleznie od temperatury silnika. Otwarty jest na biegu jałowym jak i przy jezdzie ze stałą predkościa i nieznacznym dodawaniu gazu. Zamyka sie przy puszczaniu gazu, hamowaniu silnikiem i wtedy gdy wciskamy gaz gdy chcemy przyspieszyć (wiec zaslepienie egr przy jego prawidłowym działaniu nie ma wpływu na osiagi)

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 08 gru 2008, 11:30

Dokładnie tak jak piszesz, a wracając do tego wymiennika, to musial by on byc z wysokiej jakosci kwasoodpornej stali, poniewaz juz same spaliny sa czynnikiem mocno niszczacym stal, a poza tym z ochlodzonych spalin (gdy temperatura spadnie ponizej punktu rosy) wytracaja sie rozne kwasy i pytanie czy wychlodzone spaliny nie uszkodza rowniez samego zaworu EGR. To moze byc również przyczyną rozszczelniających sie tego typu wymiennikow. Dlatego myśle ze wykonanie czegos takiego nie bedzie taka prosta sprawą. Ale dla chcącego nic trudnego <ok>

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 08 gru 2008, 18:18

Własnie o rozszczelnienie sie boje i głupio by było gdyby po zrobieniu takiego wymiennika jego praca byłaby mało skuteczna... dlatego chyba lepszym rozwiazaniem jest podgrzewanie swiecami. Robiłem dzisiaj test : Podłaczyłem przekaźnik ,bezpiecznik , termostat 65C i 3 swiece na dość cienkim kablu i grzałem.... Z tego co zaobserwowałem to kabel sie strasznie grzeje, po jakims czasie nie mogłem juz go trzymac taki był gorący , założenie grubszego kabla nie wiele by tu dało. Łączyłem świece w szereg z żarówka 12V i swieciła tylko żarówka a przekaźnik tykał , prad był za słaby . Mozliwe że po podłaczeniu osobnego przekaźnika na każda świece z kablami byłoby ok. Wie ktoś moze jak działa ten seryjny podgrzewacz ? kiedy sie włacza i jaki ma pobór pradu ? Może montuje sie tam jakies specjalne swiece ktore maja mniejsza temp. grzania.

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 08 gru 2008, 18:30

Sprubój dać opornik przed świecą, będzie mniejszy pobór prądu i kabel przestanie sie grzać

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 08 gru 2008, 18:48

Tylko nie mam takiego opornika który to wytrzyma , ciekawe czy taki od regulacji obrotów dmuchawy byłby dobry, kupie najwyżej jutro i sprubuje. Zamiast opornika wstawiałem zarówke w obwód szeregowo żeby sprawdzić jak swiece bedą grzac , tylko teraz sie zastanowiłem i żle to zrobiłem bo chciałem na szybko sprawdzic i podłaczyłem przed przekaxnikiem.

zaczek znalazłeś schemat oryginalnej instalacji ?

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 08 gru 2008, 19:48

Nie znalazlem, ale oryginalna instalacja w moim przypadku i tak chyba odpada, ponieważ przy oryginalnym podlaczeniu swiece grzeja gdy temperatura plynu spadnie ponizej 5 stopni, ja auto mam w garazu gdzie jest kolo 7*C wiec oryginalna instalacja i tak niewiele sie nada. Zreszta nie wiem czy jest ona u mnie kompletna, bo kable ktore maja isc do swiec sa ale najprawdopodobniej nie ma przekaznika a nie wiem gdzie on jest i jaki ma symbol. Krucca ze swiecami tez nie mam jeszcze zeby cos poeksperymentowac. Ja obstawiam zeby zrobic to na wylacznikach temperaturowych + przekaznik + oporniki tak aby kazda swieca zjadala tak ze 3A zeby tez zanadto alternatora nie obciażać, ale czekam cały czas żeby mi ktos schemat narysowal jak to podłaczyc do przekaznika.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 08 gru 2008, 20:58

Ponizej 5 stopni grzeją swiece w silniku , nie wiem jak jest oryginalnie w a80 ale podgrzewacze płynu w innych autach grzeja przy wyzszych temperaturach zeby szybko dogrzac silnik niezaleznie od temperatury otoczenia.

Awatar użytkownika
seba2303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:29
Lokalizacja: poznan

podgrzewacz plynu

Post autor: seba2303 » 29 gru 2008, 00:17

Witam koledzy jak ktos da rade podlaczyc to prosze o pomoc bo tez sie mecze z tym podgrzewaczem plynu jutro zdejmuje deske do wymiany nagrzewnicy to bende szukal okablowania niewieze ze niema instalacji ale wszystko mozliwe. :?: pozdro <piwo>

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 29 gru 2008, 23:02

Ja na dniach bede miał juz zrobione podgrzewanie , bedzie chodzic automatycznie tylko przy wyzszych obrotach i do temperatury 65C ( jak bedzie wszystko dzialac tak jak powinno to zaloze na 85C ,nie chce na darmo kupowac czujnika) Wszystko działa na 4 przekaznikach, 4 bezpiecznikach, 3 swiecach , czujniku temperatury i czujniku cisnienia.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 01 sty 2009, 12:32

czy u mnie 95rok 1z było to montowane,bo po przejechaniu 15km temp mam 60 st
i zimno i szyby nie odmarzają,strasznie wolno sie grzeje,
gdzie to jest zamontowane?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 01 sty 2009, 14:15

Kolego sprawdź termostat, chyba trzeba go wymienić. A na razie jak chcesz mieć cieplej to zakryj chłodnicę :-)

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 03 sty 2009, 18:40

mam to podgrzewanie orginał,ale chyba nie grzeją świece albo jak to sprawdzić?
bo dziś odkręciłem 1 świece i po odpaleniu po 1 min zaczyna migać kontrola świec żarowych
i miga cały czas :oops:
ktoś cos pomoże? <buu>

JanReZaCz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:44

Post autor: JanReZaCz » 29 sie 2009, 14:49

Odgrzewam kotleta...

Nie mam dostępu do działu Autogiełda, Ogłoszenia wiec piszę tutaj

Gdyby ktoś chciał taki podgrzewacz to zapraszam.
Mam oryginalny podgrzewacz płynu chłodniczego do B4 TDI z auta z wersji skandynawskiej. Mam dwie sztuki. Jedną sztukę na sprzedaż, drugą montuję u siebie gdzie wcześniej podłączyłem podgrzewacz od francuza. Jednak inne średnice przewodów wiec redukcje, kombinacje, wycieki i znaczne jego gabaryty sprawiły że go wywalam i wstawiam ori. Oryginalnego podgrzewacza szukałem 2 lata!!!! Teraz mam dla siebie i jeden do sprzedania. Numer ori widoczny na fotce. Cena 100zł wraz z trzema sprawnymi świecami ( 1 świeca to koszt ok. 20zł )
Można pisać na PW lub GG 1532671



Obrazek
Obrazek

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 16 wrz 2009, 15:26

Prosze niech ktos mi napisze gdzie szukac takiego podgrzewacza bo chcem zobaczyc czy taki mam w aucie?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 16 wrz 2009, 18:10

lukwoj21 pisze:gdzie szukac takiego podgrzewacza
Jeżeli go masz to jest zamontowany na wężu wylotowym z głowicy do nagrzewnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl