[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
Dzisiaj sprawdzałem działanie EGR , jest otwarty niezaleznie od temperatury silnika. Otwarty jest na biegu jałowym jak i przy jezdzie ze stałą predkościa i nieznacznym dodawaniu gazu. Zamyka sie przy puszczaniu gazu, hamowaniu silnikiem i wtedy gdy wciskamy gaz gdy chcemy przyspieszyć (wiec zaslepienie egr przy jego prawidłowym działaniu nie ma wpływu na osiagi)
Dokładnie tak jak piszesz, a wracając do tego wymiennika, to musial by on byc z wysokiej jakosci kwasoodpornej stali, poniewaz juz same spaliny sa czynnikiem mocno niszczacym stal, a poza tym z ochlodzonych spalin (gdy temperatura spadnie ponizej punktu rosy) wytracaja sie rozne kwasy i pytanie czy wychlodzone spaliny nie uszkodza rowniez samego zaworu EGR. To moze byc również przyczyną rozszczelniających sie tego typu wymiennikow. Dlatego myśle ze wykonanie czegos takiego nie bedzie taka prosta sprawą. Ale dla chcącego nic trudnego <ok>
Własnie o rozszczelnienie sie boje i głupio by było gdyby po zrobieniu takiego wymiennika jego praca byłaby mało skuteczna... dlatego chyba lepszym rozwiazaniem jest podgrzewanie swiecami. Robiłem dzisiaj test : Podłaczyłem przekaźnik ,bezpiecznik , termostat 65C i 3 swiece na dość cienkim kablu i grzałem.... Z tego co zaobserwowałem to kabel sie strasznie grzeje, po jakims czasie nie mogłem juz go trzymac taki był gorący , założenie grubszego kabla nie wiele by tu dało. Łączyłem świece w szereg z żarówka 12V i swieciła tylko żarówka a przekaźnik tykał , prad był za słaby . Mozliwe że po podłaczeniu osobnego przekaźnika na każda świece z kablami byłoby ok. Wie ktoś moze jak działa ten seryjny podgrzewacz ? kiedy sie włacza i jaki ma pobór pradu ? Może montuje sie tam jakies specjalne swiece ktore maja mniejsza temp. grzania.
Tylko nie mam takiego opornika który to wytrzyma , ciekawe czy taki od regulacji obrotów dmuchawy byłby dobry, kupie najwyżej jutro i sprubuje. Zamiast opornika wstawiałem zarówke w obwód szeregowo żeby sprawdzić jak swiece bedą grzac , tylko teraz sie zastanowiłem i żle to zrobiłem bo chciałem na szybko sprawdzic i podłaczyłem przed przekaxnikiem.
zaczek znalazłeś schemat oryginalnej instalacji ?
zaczek znalazłeś schemat oryginalnej instalacji ?
Nie znalazlem, ale oryginalna instalacja w moim przypadku i tak chyba odpada, ponieważ przy oryginalnym podlaczeniu swiece grzeja gdy temperatura plynu spadnie ponizej 5 stopni, ja auto mam w garazu gdzie jest kolo 7*C wiec oryginalna instalacja i tak niewiele sie nada. Zreszta nie wiem czy jest ona u mnie kompletna, bo kable ktore maja isc do swiec sa ale najprawdopodobniej nie ma przekaznika a nie wiem gdzie on jest i jaki ma symbol. Krucca ze swiecami tez nie mam jeszcze zeby cos poeksperymentowac. Ja obstawiam zeby zrobic to na wylacznikach temperaturowych + przekaznik + oporniki tak aby kazda swieca zjadala tak ze 3A zeby tez zanadto alternatora nie obciażać, ale czekam cały czas żeby mi ktos schemat narysowal jak to podłaczyc do przekaznika.
podgrzewacz plynu
Witam koledzy jak ktos da rade podlaczyc to prosze o pomoc bo tez sie mecze z tym podgrzewaczem plynu jutro zdejmuje deske do wymiany nagrzewnicy to bende szukal okablowania niewieze ze niema instalacji ale wszystko mozliwe. :?: pozdro
Ja na dniach bede miał juz zrobione podgrzewanie , bedzie chodzic automatycznie tylko przy wyzszych obrotach i do temperatury 65C ( jak bedzie wszystko dzialac tak jak powinno to zaloze na 85C ,nie chce na darmo kupowac czujnika) Wszystko działa na 4 przekaznikach, 4 bezpiecznikach, 3 swiecach , czujniku temperatury i czujniku cisnienia.
Odgrzewam kotleta...
Nie mam dostępu do działu Autogiełda, Ogłoszenia wiec piszę tutaj
Gdyby ktoś chciał taki podgrzewacz to zapraszam.
Mam oryginalny podgrzewacz płynu chłodniczego do B4 TDI z auta z wersji skandynawskiej. Mam dwie sztuki. Jedną sztukę na sprzedaż, drugą montuję u siebie gdzie wcześniej podłączyłem podgrzewacz od francuza. Jednak inne średnice przewodów wiec redukcje, kombinacje, wycieki i znaczne jego gabaryty sprawiły że go wywalam i wstawiam ori. Oryginalnego podgrzewacza szukałem 2 lata!!!! Teraz mam dla siebie i jeden do sprzedania. Numer ori widoczny na fotce. Cena 100zł wraz z trzema sprawnymi świecami ( 1 świeca to koszt ok. 20zł )
Można pisać na PW lub GG 1532671
Nie mam dostępu do działu Autogiełda, Ogłoszenia wiec piszę tutaj
Gdyby ktoś chciał taki podgrzewacz to zapraszam.
Mam oryginalny podgrzewacz płynu chłodniczego do B4 TDI z auta z wersji skandynawskiej. Mam dwie sztuki. Jedną sztukę na sprzedaż, drugą montuję u siebie gdzie wcześniej podłączyłem podgrzewacz od francuza. Jednak inne średnice przewodów wiec redukcje, kombinacje, wycieki i znaczne jego gabaryty sprawiły że go wywalam i wstawiam ori. Oryginalnego podgrzewacza szukałem 2 lata!!!! Teraz mam dla siebie i jeden do sprzedania. Numer ori widoczny na fotce. Cena 100zł wraz z trzema sprawnymi świecami ( 1 świeca to koszt ok. 20zł )
Można pisać na PW lub GG 1532671