Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB]Dawka paliwa- jaka jest prawidłowa wartość?.

ODPOWIEDZ
Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[1.6TD SB]Dawka paliwa- jaka jest prawidłowa wartość?.

Post autor: Henry » 09 gru 2008, 13:23

Witam.
Według mnie moje Audi ciut za dużo pali i tu pytanie jaka jest seryjna wartość dawki paliwa dla silnika "SB" i jak sprawdzić jaka teraz jest ustawiona wartość?
Silnik ogólnie pracuje super, nie kopci i ma moc, ale spalanie wychodzi mi w granicach 7 -7,5 L/100 w cyklu mieszanym. Wiem jak się reguluje dawke paliwa, ale na razie nic nie kręciłem.




Szukałem w szukajce ale wyskoczyły mi tylko info o 1.9TD i nie pisało jak sprawdzić wartość dawki.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:35 przez Henry, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 09 gru 2008, 14:29

Henry pisze:Według mnie moje Audi ciut za dużo pali i tu pytanie jaka jest seryjna wartość dawki paliwa dla silnika "SB" i jak sprawdzić jaka teraz jest ustawiona wartość?
Dawkę paliwa ustawia się na stole pobierczym, liczbowo jest to podawane w cm3/1000 tłoczeń przy określonej prędkości obrotowej, to tyle teorii. W praktyce jeżeli chcesz zmniejszyć dawkę na pompie można to zrobić metodą prób i błędów, odkręcając śrubę regulacyjną dawki głównej, znajdującą się pod króćcem przelewowym.
Henry pisze:Silnik ogólnie pracuje super, nie kopci i ma moc, ale spalanie wychodzi mi w granicach 7 -7,5 L/100 w cyklu mieszanym. Wiem jak się reguluje dawke paliwa, ale na razie nic nie kręciłem.
Skoro jest tak jak piszesz to wg mnie nie ma sensu kombinować z dawką paliwa, chyba że znudziła Ci się dynamiczna jazda i chcesz zamulić auto, a spalanie przy dobrych układach spadnie góra o 1 l. Mnie też pali w granicach 7 l w warunkach miejskich i nie przejmuję się tym, nie wiem w jakich warunkach eksploatujesz swoje auto czy trasa/miasto , ciepłe/zimne, czy posiadasz filtr paliwa z podgrzewaczem, ja poszed łbym w kierunku dogrzania silnika i zmniejszeniu ciężaru prawej nogi <ok>

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 09 gru 2008, 18:50

Dokladnie tak jak pisze kolega Mobilek, mój też pali ok 7l w miescie. Myśle, że to normlny wynik. Zwróćmy uwage na to, że 1.6 TDi jest doś mały silnikiem i czesto brakuje mu pojemności i trzeba go krecic na wyższe obroty co odbija sie na spalniu.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 gru 2008, 19:18

przy 425obr/min od 9-11cm3/1000 tłoczeń
przy 1500obr/min 40,03-44,7cm3/1000 tłoczeń

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 gru 2008, 20:29

Henry, mi na początku też palił w granicach 7-7,5l z tym że duże jeżdżę po mieście. Potem przekręciłem pina - spalanie nie zmieniło się. Wyturlałem Audi zdrowo po autostradzie - spalanie spadło do 5,8 - 6,2 :shock: Teraz podkręciłem dawkę i widzę że nadal utrzymuje się na podobnym poziomie. Tak więc jak nie kopci to przy dawce nic bym nie grzebał bo może wbrew pozorom zacząć palić się więcej bo będzie miał mniej mocy.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 09 gru 2008, 23:41

Dziwi mnie to spalanie dlatego bo głównie jeżdżę taką trasą- 7 km po mieście prędkość 60-70km/h, a potem wyjeżdżam na odcinek trasy 10km gdzie staram się jeździć równo 80km/h. 98% przejażdżek autem odbywa się z moją córeczką więc na pewno jeżdżę powoli i ostrożnie, jedynie 1 w miesiącu jadę trochę dalej i wtedy go przeciągam żeby się nie zamulił. Dlatego dziwi mnie moje spalanie, wiem że na mieście jak odpalę go rano i przejadę 4 km do sklepu i z powrotem to nie ma co liczyć na niskie spalanie, ale jak robię swoją mini trasę to wg mnie ciut za dużo łyka.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 gru 2008, 23:48

Henry, weź ją na jakąś autostradę, przeciągnij ją zdrowo po czerwonych obrotqach, niech wypluje co jej leży na sercu. Takie ciągłe mulenia auta też nie jest dobre. Od czasu do czasu trzeba dać jej ostro po "garach".

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 10 gru 2008, 08:40

Henry pisze:Dziwi mnie to spalanie dlatego bo głównie jeżdżę taką trasą- 7 km po mieście prędkość 60-70km/h, a potem wyjeżdżam na odcinek trasy 10km gdzie staram się jeździć równo 80km/h. 98% przejażdżek autem odbywa się z moją córeczką więc na pewno jeżdżę powoli i ostrożnie, jedynie 1 w miesiącu jadę trochę dalej i wtedy go przeciągam żeby się nie zamulił. Dlatego dziwi mnie moje spalanie, wiem że na mieście jak odpalę go rano i przejadę 4 km do sklepu i z powrotem to nie ma co liczyć na niskie spalanie, ale jak robię swoją mini trasę to wg mnie ciut za dużo łyka.
Widziałem na fotkach, które są na forum że masz filtr paliwa bez podgrzewacza i zamiast zmniejszać dawkę zainwestuj w taki filterek (głównie chodzi o podstawę, element filtrujący jest wymienny) a spalanie na pewno się zmniejszy.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 gru 2008, 09:48

jak silnik jest zimny to wiadomo ze bedzie wiecej palil, a ty jak robisz krótkie odcinki to moim zdaniem nie ma co sie dziwic ze pali 7l, jeszcze jak jest zimno, zreszta moim zdaniem to nie tak duzo jak na silnik z komora wirowa, jak chcesz zeby mniej palil to kup auto z silnikiem z biezposrednim wtryskiem np SDI jak nie zalezy ci na mocy, jak masz katalizator to sprawdz go czy nie jest zatkany, wtryski musza byc git zeby spalanie bylo w normie, cisnienie na cylindrach równiez w normie, chyba ze kupisc mniejszy samochod np golfa to moze tez zmniejszy sie spalanie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 10 gru 2008, 10:06

karol121 pisze:jak masz katalizator to sprawdz go czy nie jest zatkany,
W SB nie ma katalizatora.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 13 gru 2008, 00:34

Labiel auto nie jest zamulone, a zresztą staram się go tak nie katować bo to bardzo źle to wpływa na turbo i nie tylko, tylko raz tak jechałem 100km na pełnych obrotach zaraz po kupnie auta przez pierwsze 60km Audi było strasznie zamulone od stania, dopiero jak wpadłem na obwodnice Trójmiasta to auto dostało kopa, obrotka wtedy nie miałem ale prędkość utrzymywała się między 180-185km/h więć kres możliwości tego silnika.


Mobilek filtr paliwa z podgrzewaczem testowałem w VW, Peugocie i Citroenie i nie zdało egzaminu w postaci zmniejszonego spalania :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 gru 2008, 11:51

Henry pisze:staram się go tak nie katować bo to bardzo źle to wpływa na turbo i nie tylko
Oj tam zaraz. Turbo jest po to aby dmuchało. Gdyby miało się od tego zaraz psuć to by go nie wkładali. Po za tym w naszych silnkach są bardzo solidne turbiny, które nie tak łatwo zepsuć. Jasne, nie można ich katować na zimnym silniku, ale na rozgrzanym jak najbardziej.
Henry pisze:utrzymywała się między 180-185km/h więć kres możliwości tego silnika.
Oj to nie koniec jego możliwości. Swoim miałem 195 km/h i jeszcze trochę by poszedł, ale już wskazówka od obrotów daleko na czerwone wlazła :mrgreen: A to wszystko z 4 osobami i bagażem na pokładzie.

Tak więc nie przejmuj się za wiele turbiną. Jak masz olej rozgrzany to pociśniej jej trochę, od tego w końcu tam jest.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 14 gru 2008, 12:15

Wiem że po to jest, ale jak sprawdzałem wszystkie podzespoły autka i bieżące naprawy to sprawdzając turbo wyczułem na wirniku poprzeczny luz, tak około milimetr więc nie chce jej do końca zakatować, a dopiero przed wakacjami oddam ja do regeneracji.

A co do mojej prędkości to pamiętaj że to na pełnej serii, a z tego co wiem to Ty masz podkręconą dawkę paliwa i rezałeś też LDA oraz z tego co pamiętam kręciłeś trochę turbo, więc uważam że moja seryjka jest ok <ok> aczkolwiek trochę wnerwia mnie spalanie, ale już nie długo tata naprawi stół do pomp i wtedy sprawdzimy czy skubana ma właściwą dawkę.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 gru 2008, 12:43

Henry pisze:wyczułem na wirniku poprzeczny luz, tak około milimetr
Nie przejmuj się tym. Poprzeczny nie jest tak groźny, gorzej byłoby gdyby był wzdłużny. Jeśli turbina dmucha i nie bierze ci oleju (to znaczy nie bierze ci masakrycznie dużo oleju) to nie przejmuj się i jeździj na niej dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl