[1.6TD SB]Dawka paliwa- jaka jest prawidłowa wartość?.
[1.6TD SB]Dawka paliwa- jaka jest prawidłowa wartość?.
Witam.
Według mnie moje Audi ciut za dużo pali i tu pytanie jaka jest seryjna wartość dawki paliwa dla silnika "SB" i jak sprawdzić jaka teraz jest ustawiona wartość?
Silnik ogólnie pracuje super, nie kopci i ma moc, ale spalanie wychodzi mi w granicach 7 -7,5 L/100 w cyklu mieszanym. Wiem jak się reguluje dawke paliwa, ale na razie nic nie kręciłem.
Szukałem w szukajce ale wyskoczyły mi tylko info o 1.9TD i nie pisało jak sprawdzić wartość dawki.
Według mnie moje Audi ciut za dużo pali i tu pytanie jaka jest seryjna wartość dawki paliwa dla silnika "SB" i jak sprawdzić jaka teraz jest ustawiona wartość?
Silnik ogólnie pracuje super, nie kopci i ma moc, ale spalanie wychodzi mi w granicach 7 -7,5 L/100 w cyklu mieszanym. Wiem jak się reguluje dawke paliwa, ale na razie nic nie kręciłem.
Szukałem w szukajce ale wyskoczyły mi tylko info o 1.9TD i nie pisało jak sprawdzić wartość dawki.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:35 przez Henry, łącznie zmieniany 1 raz.
Dawkę paliwa ustawia się na stole pobierczym, liczbowo jest to podawane w cm3/1000 tłoczeń przy określonej prędkości obrotowej, to tyle teorii. W praktyce jeżeli chcesz zmniejszyć dawkę na pompie można to zrobić metodą prób i błędów, odkręcając śrubę regulacyjną dawki głównej, znajdującą się pod króćcem przelewowym.Henry pisze:Według mnie moje Audi ciut za dużo pali i tu pytanie jaka jest seryjna wartość dawki paliwa dla silnika "SB" i jak sprawdzić jaka teraz jest ustawiona wartość?
Skoro jest tak jak piszesz to wg mnie nie ma sensu kombinować z dawką paliwa, chyba że znudziła Ci się dynamiczna jazda i chcesz zamulić auto, a spalanie przy dobrych układach spadnie góra o 1 l. Mnie też pali w granicach 7 l w warunkach miejskich i nie przejmuję się tym, nie wiem w jakich warunkach eksploatujesz swoje auto czy trasa/miasto , ciepłe/zimne, czy posiadasz filtr paliwa z podgrzewaczem, ja poszed łbym w kierunku dogrzania silnika i zmniejszeniu ciężaru prawej nogi <ok>Henry pisze:Silnik ogólnie pracuje super, nie kopci i ma moc, ale spalanie wychodzi mi w granicach 7 -7,5 L/100 w cyklu mieszanym. Wiem jak się reguluje dawke paliwa, ale na razie nic nie kręciłem.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Henry, mi na początku też palił w granicach 7-7,5l z tym że duże jeżdżę po mieście. Potem przekręciłem pina - spalanie nie zmieniło się. Wyturlałem Audi zdrowo po autostradzie - spalanie spadło do 5,8 - 6,2 :shock: Teraz podkręciłem dawkę i widzę że nadal utrzymuje się na podobnym poziomie. Tak więc jak nie kopci to przy dawce nic bym nie grzebał bo może wbrew pozorom zacząć palić się więcej bo będzie miał mniej mocy.
Dziwi mnie to spalanie dlatego bo głównie jeżdżę taką trasą- 7 km po mieście prędkość 60-70km/h, a potem wyjeżdżam na odcinek trasy 10km gdzie staram się jeździć równo 80km/h. 98% przejażdżek autem odbywa się z moją córeczką więc na pewno jeżdżę powoli i ostrożnie, jedynie 1 w miesiącu jadę trochę dalej i wtedy go przeciągam żeby się nie zamulił. Dlatego dziwi mnie moje spalanie, wiem że na mieście jak odpalę go rano i przejadę 4 km do sklepu i z powrotem to nie ma co liczyć na niskie spalanie, ale jak robię swoją mini trasę to wg mnie ciut za dużo łyka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Widziałem na fotkach, które są na forum że masz filtr paliwa bez podgrzewacza i zamiast zmniejszać dawkę zainwestuj w taki filterek (głównie chodzi o podstawę, element filtrujący jest wymienny) a spalanie na pewno się zmniejszy.Henry pisze:Dziwi mnie to spalanie dlatego bo głównie jeżdżę taką trasą- 7 km po mieście prędkość 60-70km/h, a potem wyjeżdżam na odcinek trasy 10km gdzie staram się jeździć równo 80km/h. 98% przejażdżek autem odbywa się z moją córeczką więc na pewno jeżdżę powoli i ostrożnie, jedynie 1 w miesiącu jadę trochę dalej i wtedy go przeciągam żeby się nie zamulił. Dlatego dziwi mnie moje spalanie, wiem że na mieście jak odpalę go rano i przejadę 4 km do sklepu i z powrotem to nie ma co liczyć na niskie spalanie, ale jak robię swoją mini trasę to wg mnie ciut za dużo łyka.
jak silnik jest zimny to wiadomo ze bedzie wiecej palil, a ty jak robisz krótkie odcinki to moim zdaniem nie ma co sie dziwic ze pali 7l, jeszcze jak jest zimno, zreszta moim zdaniem to nie tak duzo jak na silnik z komora wirowa, jak chcesz zeby mniej palil to kup auto z silnikiem z biezposrednim wtryskiem np SDI jak nie zalezy ci na mocy, jak masz katalizator to sprawdz go czy nie jest zatkany, wtryski musza byc git zeby spalanie bylo w normie, cisnienie na cylindrach równiez w normie, chyba ze kupisc mniejszy samochod np golfa to moze tez zmniejszy sie spalanie :mrgreen:
Labiel auto nie jest zamulone, a zresztą staram się go tak nie katować bo to bardzo źle to wpływa na turbo i nie tylko, tylko raz tak jechałem 100km na pełnych obrotach zaraz po kupnie auta przez pierwsze 60km Audi było strasznie zamulone od stania, dopiero jak wpadłem na obwodnice Trójmiasta to auto dostało kopa, obrotka wtedy nie miałem ale prędkość utrzymywała się między 180-185km/h więć kres możliwości tego silnika.
Mobilek filtr paliwa z podgrzewaczem testowałem w VW, Peugocie i Citroenie i nie zdało egzaminu w postaci zmniejszonego spalania
Mobilek filtr paliwa z podgrzewaczem testowałem w VW, Peugocie i Citroenie i nie zdało egzaminu w postaci zmniejszonego spalania
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Oj tam zaraz. Turbo jest po to aby dmuchało. Gdyby miało się od tego zaraz psuć to by go nie wkładali. Po za tym w naszych silnkach są bardzo solidne turbiny, które nie tak łatwo zepsuć. Jasne, nie można ich katować na zimnym silniku, ale na rozgrzanym jak najbardziej.Henry pisze:staram się go tak nie katować bo to bardzo źle to wpływa na turbo i nie tylko
Oj to nie koniec jego możliwości. Swoim miałem 195 km/h i jeszcze trochę by poszedł, ale już wskazówka od obrotów daleko na czerwone wlazła :mrgreen: A to wszystko z 4 osobami i bagażem na pokładzie.Henry pisze:utrzymywała się między 180-185km/h więć kres możliwości tego silnika.
Tak więc nie przejmuj się za wiele turbiną. Jak masz olej rozgrzany to pociśniej jej trochę, od tego w końcu tam jest.
Wiem że po to jest, ale jak sprawdzałem wszystkie podzespoły autka i bieżące naprawy to sprawdzając turbo wyczułem na wirniku poprzeczny luz, tak około milimetr więc nie chce jej do końca zakatować, a dopiero przed wakacjami oddam ja do regeneracji.
A co do mojej prędkości to pamiętaj że to na pełnej serii, a z tego co wiem to Ty masz podkręconą dawkę paliwa i rezałeś też LDA oraz z tego co pamiętam kręciłeś trochę turbo, więc uważam że moja seryjka jest ok <ok> aczkolwiek trochę wnerwia mnie spalanie, ale już nie długo tata naprawi stół do pomp i wtedy sprawdzimy czy skubana ma właściwą dawkę.
A co do mojej prędkości to pamiętaj że to na pełnej serii, a z tego co wiem to Ty masz podkręconą dawkę paliwa i rezałeś też LDA oraz z tego co pamiętam kręciłeś trochę turbo, więc uważam że moja seryjka jest ok <ok> aczkolwiek trochę wnerwia mnie spalanie, ale już nie długo tata naprawi stół do pomp i wtedy sprawdzimy czy skubana ma właściwą dawkę.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: