Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6D JK] Czy to koniec mojej Audi?.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Saintman_Dawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2008, 10:20
Lokalizacja: Łowicz

[1.6D JK] Czy to koniec mojej Audi?.

Post autor: Saintman_Dawid » 13 gru 2008, 14:23

Witam wszystkich serdecznie z góry dziękuje za rady.
Jestem można powiedzieć świeżakiem w dziedzinie motoryzacji, także sorry za moje pytania jeżeli okażą się banalne.

Płyn do chłodnicy gdzieś mi uciekał dolewałem w pewnym momencie było go mało, a ja jeździłem, zrobiłem jeszcze jakieś 50 kilometrów, stojąc w korku włączyła się chłodnica, potem podczas jazdy niby zbiornik z płynem był nie gorący, ale zaczął zdychać jakby mu sie paliwo odcinało, po ponownym odpaleniu(które nie powodziło się tak dobrze jak zwykle tylko po 5-10s) pochodził jakś minute, tak kilka razy i po równym czasie zdychał.
Po trzecim razie zorientowałem się,że w przewodzie paliwowym bąbelki z powietrzem zamiast od filtra wracają do filtra. Na razie nie wiem za co się zabrać, bo generalnie samochód jest ojca i on chce puścić auto w odstawkę, bo twierdzi, ze jest niebezpieczne.
Może macie jakieś rady?

Przypomnę silnik 1.6D.

Czy przyczyna leży po stronie chłodnicy??

Jeżeli nie naprawię tego do świąt to, już po audioli, bo ubezpieczeni do końca roku:/
A ze jestem biednym studentem, to nie mam kasy na mechanika.

Będę naprawdę wdzięczny za każdą podpowiedź pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:37 przez Saintman_Dawid, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 13 gru 2008, 16:59

Jak masz pokrywę pod silnikiem, to zobacz czy nie jest mokra, bo może masz dziurawą chłodnicę.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 13 gru 2008, 17:20

Zauważyłeś w płynie chłodniczym plamki oleju ? Jeśli tak to bankowo uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź też wszystkie węże i króciec z tyłu bloku silnika, zdarza się że tam się rozcieka.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 gru 2008, 17:27

Zauważyłeś w płynie chłodniczym plamki oleju ? Jeśli tak to bankowo uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź też wszystkie węże i króciec z tyłu bloku silnika, zdarza się że tam się rozcieka.
Dokładnie tak jak Ezumaru mówi. Przerabiałem temat z tym króćcem i to często lubi puszczać!!! Jego koszt to ledwie kilka zł. :lol:

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 13 gru 2008, 19:56

z tego co wyczytałem to jak bąbelki idą w stronę filtra to paliwa nie dostaje
sprawdź czy się filtr nie zapchał
podaj mu paliwo z kanistra tylko podłącz tak żeby paliwo szło przez filtr i jeśli dalej będzie mu brakło to podaj mu paliwo omijając filtr i wtedy się dowiesz czy filtr jest dobry czy nie :mrgreen:

[ Dodano: 2008-12-13, 19:58 ]
i czytajcie posty do końca

bo według mnie to płyn chłodzący nie ma nic do tego że paliwo nie dochodzi

Awatar użytkownika
Saintman_Dawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2008, 10:20
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Saintman_Dawid » 13 gru 2008, 22:18

Szybcy jesteście. Chwali sie.

Tez tak mi się wydaje.

Co do plamek oleju to nie widziałem, raczej bym na to zwrócił uwagę.

Mam pokrywę pod silnikiem i kiedyś pamiętam była tam jak gdyby gąbka, ale cała była nasiąknięta jakby olejem i płynem na raz wie ja wyrzuciłem :/
Ile może kosztować załatanie chłodnicy i do kogo powinienem się z tym zwrócić??
Zwykły mechanik samochodowy chyba odpada? Czy moze wogóle wyrzucic chłodnice i wmontować nową?
Dzięki wielkie za informacje, postaram się to jak najszybciej.
Mam nadzieję,że pomoże, bo w sumie filtrów też dość dawno nie wymieniałem.
W razie komplikacji to się będę jeszcze odzywał, chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś dobre pomysły to proszę pisać.

Dzięki. ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 gru 2008, 01:44

Skoro filtrów dawno nie wymieniałeś to wymienić nie zaszkodzi filtra powietrza i paliwa tez, bo jak przyjdzie zmia (o ile przyjdzie) to jeśli w filtrze jest woda to zamarznie i fury nie odpalisz. Zaobserwuj w którym miejscu pojawiają sie banki powietrza? czy w rurce od baku do filtra czy z filtra do pompy paliwa. Jak z filtra do pompy to któraś opaska pusciła lub filtr zatkany. A jak powietrze z bańkami idzie już z baku to obstawiał bym zatkany "smok" w baku.
A co do chłodnicy to zaoserwuj z kąd ucieka płyn. Jak masz zalany płyn a nie wode to w miejscu wycieku bedzie biała palama, bo płyn uciekająć ppo ciepłym silniku paruje i zostaje biały zaciek. Jak zidentyfikujesz wyciek to dopiero mozna myśleć o jesgo usunięciu. Wymiana chłodnicy nie ma sensu jeśli nie wiadomo, że to jej wina. pozdrawiam.

mrzn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:03
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mrzn » 14 gru 2008, 09:59

Jeżeli w układzie chłodzenia jest dużo za duże ciśnienie to do wymiany uszczelka pod głowicą. Nie musi być wtedy widać konkretnie skąd płyn ucieka bo ucieka wszędzie skąd może. I w płynie niekoniecznie muszą być wtedy plamki oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl