Witam wszystkich serdecznie z góry dziękuje za rady.
Jestem można powiedzieć świeżakiem w dziedzinie motoryzacji, także sorry za moje pytania jeżeli okażą się banalne.
Płyn do chłodnicy gdzieś mi uciekał dolewałem w pewnym momencie było go mało, a ja jeździłem, zrobiłem jeszcze jakieś 50 kilometrów, stojąc w korku włączyła się chłodnica, potem podczas jazdy niby zbiornik z płynem był nie gorący, ale zaczął zdychać jakby mu sie paliwo odcinało, po ponownym odpaleniu(które nie powodziło się tak dobrze jak zwykle tylko po 5-10s) pochodził jakś minute, tak kilka razy i po równym czasie zdychał.
Po trzecim razie zorientowałem się,że w przewodzie paliwowym bąbelki z powietrzem zamiast od filtra wracają do filtra. Na razie nie wiem za co się zabrać, bo generalnie samochód jest ojca i on chce puścić auto w odstawkę, bo twierdzi, ze jest niebezpieczne.
Może macie jakieś rady?
Przypomnę silnik 1.6D.
Czy przyczyna leży po stronie chłodnicy??
Jeżeli nie naprawię tego do świąt to, już po audioli, bo ubezpieczeni do końca roku:/
A ze jestem biednym studentem, to nie mam kasy na mechanika.
Będę naprawdę wdzięczny za każdą podpowiedź pozdrawiam.
[1.6D JK] Czy to koniec mojej Audi?.
- Saintman_Dawid
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lip 2008, 10:20
- Lokalizacja: Łowicz
[1.6D JK] Czy to koniec mojej Audi?.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:37 przez Saintman_Dawid, łącznie zmieniany 1 raz.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Dokładnie tak jak Ezumaru mówi. Przerabiałem temat z tym króćcem i to często lubi puszczać!!! Jego koszt to ledwie kilka zł. :lol:Zauważyłeś w płynie chłodniczym plamki oleju ? Jeśli tak to bankowo uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź też wszystkie węże i króciec z tyłu bloku silnika, zdarza się że tam się rozcieka.
z tego co wyczytałem to jak bąbelki idą w stronę filtra to paliwa nie dostaje
sprawdź czy się filtr nie zapchał
podaj mu paliwo z kanistra tylko podłącz tak żeby paliwo szło przez filtr i jeśli dalej będzie mu brakło to podaj mu paliwo omijając filtr i wtedy się dowiesz czy filtr jest dobry czy nie :mrgreen:
[ Dodano: 2008-12-13, 19:58 ]
i czytajcie posty do końca
bo według mnie to płyn chłodzący nie ma nic do tego że paliwo nie dochodzi
sprawdź czy się filtr nie zapchał
podaj mu paliwo z kanistra tylko podłącz tak żeby paliwo szło przez filtr i jeśli dalej będzie mu brakło to podaj mu paliwo omijając filtr i wtedy się dowiesz czy filtr jest dobry czy nie :mrgreen:
[ Dodano: 2008-12-13, 19:58 ]
i czytajcie posty do końca
bo według mnie to płyn chłodzący nie ma nic do tego że paliwo nie dochodzi
- Saintman_Dawid
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lip 2008, 10:20
- Lokalizacja: Łowicz
Szybcy jesteście. Chwali sie.
Tez tak mi się wydaje.
Co do plamek oleju to nie widziałem, raczej bym na to zwrócił uwagę.
Mam pokrywę pod silnikiem i kiedyś pamiętam była tam jak gdyby gąbka, ale cała była nasiąknięta jakby olejem i płynem na raz wie ja wyrzuciłem
Ile może kosztować załatanie chłodnicy i do kogo powinienem się z tym zwrócić??
Zwykły mechanik samochodowy chyba odpada? Czy moze wogóle wyrzucic chłodnice i wmontować nową?
Dzięki wielkie za informacje, postaram się to jak najszybciej.
Mam nadzieję,że pomoże, bo w sumie filtrów też dość dawno nie wymieniałem.
W razie komplikacji to się będę jeszcze odzywał, chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś dobre pomysły to proszę pisać.
Dzięki.
Tez tak mi się wydaje.
Co do plamek oleju to nie widziałem, raczej bym na to zwrócił uwagę.
Mam pokrywę pod silnikiem i kiedyś pamiętam była tam jak gdyby gąbka, ale cała była nasiąknięta jakby olejem i płynem na raz wie ja wyrzuciłem
Ile może kosztować załatanie chłodnicy i do kogo powinienem się z tym zwrócić??
Zwykły mechanik samochodowy chyba odpada? Czy moze wogóle wyrzucic chłodnice i wmontować nową?
Dzięki wielkie za informacje, postaram się to jak najszybciej.
Mam nadzieję,że pomoże, bo w sumie filtrów też dość dawno nie wymieniałem.
W razie komplikacji to się będę jeszcze odzywał, chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś dobre pomysły to proszę pisać.
Dzięki.
Skoro filtrów dawno nie wymieniałeś to wymienić nie zaszkodzi filtra powietrza i paliwa tez, bo jak przyjdzie zmia (o ile przyjdzie) to jeśli w filtrze jest woda to zamarznie i fury nie odpalisz. Zaobserwuj w którym miejscu pojawiają sie banki powietrza? czy w rurce od baku do filtra czy z filtra do pompy paliwa. Jak z filtra do pompy to któraś opaska pusciła lub filtr zatkany. A jak powietrze z bańkami idzie już z baku to obstawiał bym zatkany "smok" w baku.
A co do chłodnicy to zaoserwuj z kąd ucieka płyn. Jak masz zalany płyn a nie wode to w miejscu wycieku bedzie biała palama, bo płyn uciekająć ppo ciepłym silniku paruje i zostaje biały zaciek. Jak zidentyfikujesz wyciek to dopiero mozna myśleć o jesgo usunięciu. Wymiana chłodnicy nie ma sensu jeśli nie wiadomo, że to jej wina. pozdrawiam.
A co do chłodnicy to zaoserwuj z kąd ucieka płyn. Jak masz zalany płyn a nie wode to w miejscu wycieku bedzie biała palama, bo płyn uciekająć ppo ciepłym silniku paruje i zostaje biały zaciek. Jak zidentyfikujesz wyciek to dopiero mozna myśleć o jesgo usunięciu. Wymiana chłodnicy nie ma sensu jeśli nie wiadomo, że to jej wina. pozdrawiam.