Witam koledzy
mam nastepujacy problem kilka dni temu alternator zaczoł mi swiszczec ( pewnie łozyska siedzą) i zastanawiam sie nad kupieniem drugiego tylko ze ciezko znalesc alternator do 1.6 TD i moje pytanie brzmi czy inne silniki maja ten sam alternator a jak nie to z jakiego typu silnika by pasował. Sory jak cos jest o tym na forum ale niemogłem znalesc wiec pisze...
[B3 1.6 TD] Problem z Alternatorem
Dokładnie ten sam alternator mają 16D i 19D ( Bosch 65A ) alternatory te mają dodatkowe wyjście na obrotomierz (styk W) i tylko tym się różnią od alternatorów o takich samych parametrach z silników benzynowych. Jest możliwość założenia alternatora od silnika benzynowego po warunkiem że nie posiadasz w swoim samochodziie obrotomierza lub nie zależy Ci na jego działaniu, oprócz tego prawdopodobnie trzeba będzie wyciągnąć z gniazda pod kierownicą przekaźnik od dynamicznej kontroli oleju (314) bo może zgłaszać problem niskiego ciśnienia oleju na wysokich obrotach.mega2004 pisze: i moje pytanie brzmi czy inne silniki maja ten sam alternator a jak nie to z jakiego typu silnika by pasował.
Odświeże temat.
Mam b3 z silnikiem 1,6d (54KM). Akumulator mam 78Ah więc duży, a alternator mam 55A więc malutki, jak na taki akumulator. Aku ma prawie 2 lata i nie ma z nim problemu, jednak wiem że nie jest doładowany. W dodatku ten alternator co mam wg etki był w audi b2, nie ma tez styku "W" i obrotek mi nie działa.
I tu mam pytanie: Mobilek napisał że pasuje alternator z 1,6d/td i 1,9d. i te mają styk "W". I że pasują te z silników benzynowych. ale nie mają styku (czy da się go dolutować? i czy koło pasowe nie jest innej średnicy i nie będzie przekłamywać obrotów?). Kolejne pytanie, czy np 90A alternator nie będzie stawiał większego oporu niż np 70A? Bo silnik mam słabiutki i nie chce koni pchać w alternator.
I ostatnie pytanie: czy będzie pasował alternator z Vw bo tam silniki są inaczej mocowane i alternatory też mogą mieć inne mocowania.
pozdro
Mam b3 z silnikiem 1,6d (54KM). Akumulator mam 78Ah więc duży, a alternator mam 55A więc malutki, jak na taki akumulator. Aku ma prawie 2 lata i nie ma z nim problemu, jednak wiem że nie jest doładowany. W dodatku ten alternator co mam wg etki był w audi b2, nie ma tez styku "W" i obrotek mi nie działa.
I tu mam pytanie: Mobilek napisał że pasuje alternator z 1,6d/td i 1,9d. i te mają styk "W". I że pasują te z silników benzynowych. ale nie mają styku (czy da się go dolutować? i czy koło pasowe nie jest innej średnicy i nie będzie przekłamywać obrotów?). Kolejne pytanie, czy np 90A alternator nie będzie stawiał większego oporu niż np 70A? Bo silnik mam słabiutki i nie chce koni pchać w alternator.
I ostatnie pytanie: czy będzie pasował alternator z Vw bo tam silniki są inaczej mocowane i alternatory też mogą mieć inne mocowania.
pozdro
Da się mam tak zrobione w obecnie założonym alternatorzespiczi pisze:(czy da się go dolutować?
Nie wydaje mi się żeby koła miały różny wymiar (jeżeli chodzi o alternator Bosch) u mnie po wymianie z ori (65A) na obecny (90A) obroty są na takim samym poziomie.spiczi pisze: czy koło pasowe nie jest innej średnicy i nie będzie przekłamywać obrotów?
Wszystko zależy od spadku napięcia w instalacji oraz poboru prądu przez odbiorniki.spiczi pisze:czy np 90A alternator nie będzie stawiał większego oporu niż np 70A?
Powinny pasować, choć głowy nie damspiczi pisze:czy będzie pasował alternator z Vw bo tam silniki są inaczej mocowane i alternatory też mogą mieć inne mocowania.
Kupiłem dziś alternator 65A z audi z wyjściem na obrotek (w moim nie ma styku "W"). Łądowanie na swoim starym alternatorze miałem na poziomie 14,05V (regulator hella) a na tym mam 14v. (regulator jakaś podróba), ale spróbuje założyć ze starego. Jednak moje pytanie dotyczy czegoś innego. W starym alternatorze mam taki coś jak widać na fotce:
(to coś jest podpięte do "D+", w nowym altku też jest styk D ale nic nie jest podpięte, bo nie tego ustrojstwa).
a w nowym tego ustrojstwa nie ma. Na tym czymś pisze tak:
Dzięki za pomoc
(to coś jest podpięte do "D+", w nowym altku też jest styk D ale nic nie jest podpięte, bo nie tego ustrojstwa).
a w nowym tego ustrojstwa nie ma. Na tym czymś pisze tak:
Co to jest i do czego służy. Czy mogę przełożyć z starego do nowego alternatora. I czy stary też będzie działał bez tego?2,2µF 100V-
0290800035
Dzięki za pomoc