[coupe, 2.3 ng] - ciezko pali jak cieply
Kolega 'duo" przyslal mi ori czujnik, wkrecilem go i znacznej poprawy nie ma - jest lepiej ale to nie jest to samo co bylo kiedys.Wiec .... czy ktos ma jeszcze jakies pomysly? Dodam ze wkrecilem ten czujnik wyjmujac stary - czy trzeba po zabiegu zrobic jakis reset kompa albo cos ? czy wkrecam czujnik i on musi gadac? teraz to juz sam nei wiem co to moze byc .. wiem ze swiece i przewody domagaja sie wymiany ale ... no wlasnie ale czy jak by bylo z nimi kiepsko to autko gadalo by na strzala wtedy kiedy jest zimne ? co ma do tego nagrzany samochod ? ktos ma jeszcze jakies pomysly
- maciex
- Forum Audi 80
- Posty: 109
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
- Lokalizacja: Konin
Czesc kolego ja tez tak miałem tzn brałem samochód z garaż odpalał od pierwszej swieczki a tylko sie rozgrzał to kreciłem rozrusznikiem u mnie po wymianie kabli z kopułka, czujnika temaperatury i nie pamietam co jeszcze nic nie dało. Zaprowadziłem samochód do serwisu boscha w gnieznie i koleś który zna silniki własnie od b4 znalazł mi przyczyne a mianowicie mała dziurka w membranie regulatora cisnienia paliwa w kolektorze i czy jezdzilem na gazie czy na benzynie zawsze dostawał przez te dziurkę dodatkową dawke paliwa i nie mogł tego przepalić . Ale teraz odpala na ciepłym i zimnym od pierwszej swiecy. Koszt tego regulatora 300 zł.
czyli kolego atm z twoich wypowiedzi wnioskuje że to nie czujnik u mnie jest to samo odłączm wtyczke z czujnika na cieplym i pali na dotyk. Awięc czujnik raczej odpada natromiast co do wypowiedzi kolegi maciex-a obawiam się ze to tez nie jest wina regulatora bo tak jak piszesz autko dostawalo z dużą dawke paliwa nie wiem dokładnie jak jest u ciebie atm ale u mnie jak go podpompuje kilkukrotnym przekręceniem stacyjki tzn pompką paliwową autko odpale lepiej czyli tak jakby była zamała dawka paliwa na ciepłym ale czym to jest spowodowane to nie wiem bo widze że można szukac i szukac przyczyny to regulator to czujnik itd itp...
- maciex
- Forum Audi 80
- Posty: 109
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
- Lokalizacja: Konin
Tak mam silnik ABK aaa i np jak kreciłem rozrusznikiem i dodałem mu lekko gazu też szybko zaskoczył (auto powinno odpalać bez dodawania gazu)ale bez dodawania gazu musiałem kręcić kręcić i po chwili odpalił nio nie wiem ja sie najeżdziłem moim samochodem po mechanikach i wkoncu znalazłem odpowiedniego , sonde lambda mi też sprawdzał sonda była wporządku czujnik temperatury tez zresztą dla świetego spokoju go wymieniłem i pompe paliwową również ( ale to i tak nic nie dało) . To jest temat rzeka bo można dużo wymienić i nic to nie da a ten czujnik regulacji ciśnienia bynajmniej u mnie jest z lewej strony gdzies nie pamiętam czy w kolektorze czy przed nim postaram poszukać i zrobić fotkęa na niego też jakiś węzyk jest nakładany.
W ABK jest inny regulator ciśnienia.
W NG jest na filtrze paliwa, zaraz przy rozdzielaczu i różni się on od tego z ABK.
W NG przy regulatorze jest taka mała rureczka (kolanko gumowe) które jest podłączone do górnej obudowy filtra powietrza. Sprawdźcie czy w tej rureczce nie ma przypadkiem paliwa, jak jest sucho to jest ok, jak jest paliwo to regulator jest niestety do wymiany.
Gdzieś taki regulator mi się przewracał. Nie jestem pewnie do końca czy sprawny, ale raczej tak.
W NG jest na filtrze paliwa, zaraz przy rozdzielaczu i różni się on od tego z ABK.
W NG przy regulatorze jest taka mała rureczka (kolanko gumowe) które jest podłączone do górnej obudowy filtra powietrza. Sprawdźcie czy w tej rureczce nie ma przypadkiem paliwa, jak jest sucho to jest ok, jak jest paliwo to regulator jest niestety do wymiany.
Gdzieś taki regulator mi się przewracał. Nie jestem pewnie do końca czy sprawny, ale raczej tak.
a widzisz kolego korNoLio i to jest już jakiś trop :mrgreen: będę badał czyli po ściągnięciu wężyka z reulatora powinno byc sucho ... tak się składa że akurat u mnie był wymieniany przepływomierz wraz z obudową rozdzielaczem i tym regulatorem przełożyłem w całości i od tego momentu autko zaczeło ciężko palic hmm może faktycznie on jest uwalony jak sprawdze to dam znaka pozdro :mrgreen:
Panowie czy ten regulator znajduje sie mniej wiecej tam gdzie zaznaczylem na rysunku ponizej ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05c ... d626f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05c ... d626f.html
- maciex
- Forum Audi 80
- Posty: 109
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
- Lokalizacja: Konin
Podobny jest do zdjęcia które umiesciłem u mnie tez gdzies w tych okolicach jest z tymze troche inaczej to wyglada ze wzgledu na ABKatm pisze:Panowie czy ten regulator znajduje sie mniej wiecej tam gdzie zaznaczylem na rysunku ponizej ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05c ... d626f.html
Całkiem nie to, tego regulatora w ogóle nie widać na zdjęciu, jest zaraz za prawym reflektorem, na filtrze powietrza przy rozdzielaczu i przepływomierzu.
To co zaznaczyłeś to jest to zaworek podciśnieniowy.
Nie wiem czy dobrze widzę, ale jest tam sterownik STAG 2L. Jak dla mnie nic on nie daje
Należało by się tym zająć, aby samochód pracował dobrze, w tej konfiguracji na pewno nie będzie poprawnie.
Zobacz do jakiej mocy masz ten reduktor :?:
Zapomniałem dodać, to co zaznaczyłeś na czarno (nie zauważyłem) to jest zaworek od zbiorniczka z węglem aktywnym.
To co zaznaczyłeś to jest to zaworek podciśnieniowy.
Nie wiem czy dobrze widzę, ale jest tam sterownik STAG 2L. Jak dla mnie nic on nie daje
Należało by się tym zająć, aby samochód pracował dobrze, w tej konfiguracji na pewno nie będzie poprawnie.
Zobacz do jakiej mocy masz ten reduktor :?:
Zapomniałem dodać, to co zaznaczyłeś na czarno (nie zauważyłem) to jest zaworek od zbiorniczka z węglem aktywnym.
Trafił na mnie identyczny problem.mlodysowa pisze:podpinam sie do tematu bo mam ten sam problem zimny pali od pierwszego i tu ciekawostka na ciepłym silniku po zdjeciu wtyczki z górnego czujnika autko gadan od pierwszego. Zakupiłem nowy czujnik podmieniłem sytuacja nie powprawiła się wiec do sklepu że czujnik jest uszkodzony wymieniłem na następny zakładam i znowu to samo wiec stwierdziłem że to nie czujnik ale teraz po przeczytaniu tego tematu podejrzewam że mogły byc jednak oby dwa nie dobre to były czujniki z firmy ep czy coś takiego możliwe że mogły to byc one winne a nie coś innego
Okazało się, miałem pęknięty przewód gumowy łączący przepływkę z kolektorem. Wystarczyło uszczelnić i wszycho jest ok.
Ciepły silnik nie zapala bo ma za ubogą mieszankę, a gdy odłączacie czujnik temp. to zapala na ssaniu i wszystko jest ok.
Tak więc proponuję sprawdzić szczelność układu dolotowego.
Może pomoże:)