Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Brak mocy, pomocy!

ODPOWIEDZ
malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

[1.6TD SB] Brak mocy, pomocy!

Post autor: malika74 » 16 gru 2008, 10:49

Witam wszystkich! Jak w temacie jestem posiadaczem Audi 80 1.6 td 80 KM! Moim zdaniem to auto nie ma powera! Moj kolega kiedys miał takie ale to była inna bajka.Zastanawiam sie co moze byc przyczyna,czy te silnki maja tez przepływomierz?Dodam ze na mrozie odpala na dotyk , jedyne co troszke mi nie pasuje to to,ze jak wcisne jej mocniej to puszcza dyma.Moze znaja koledzy jakiegos szpeca na te silniczki z Gniezna lub okolic? Prosze o porady i z gory dziekuje!
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:15 przez malika74, łącznie zmieniany 2 razy.

Henry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 paź 2008, 23:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Henry » 16 gru 2008, 11:51

Po pierwsze te silniki nie mają przepływomierza, a po drugie każdy TD zakopci jak go mocniej depniesz, chyba że Twój wali cały czas czarną chmurę to wtedy już jest coś nie tak. A co do "powera" to musiał byś to bardziej rozwinąć, bo teraz można tylko gdybać, że dawka paliwa jest za nisko ustawiona, turbina nie pompuje ciśnienia itp. Jeżeli auto Ci odpala w mrozy bez problemu to znaczy że kompresja powinna być dobra więc problem leży gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 gru 2008, 12:54

Henry, dobrze mówi - więcej informacji.

Ja zacząłbym od odpięcia węży od turbiny i zobaczenia jak tam luzy na wirniku turbiny. Potem podpiąłbym jakiś ciśnieniomierz i sprawdził jak tam wygląda sytuacja z ciśnieniem jakie daje turbina. Jeśli tutaj będzie ok to szedłbym w stronę pompy wtryskowej, bądź wtrysków.

Oczywiście filtry wymienione prawda?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 gru 2008, 15:12

A może lepiej nich kolega powie co wg niego powinno być powerem ;-) Bo jak dla mnie 80PS to nie potęga zwłaszcza przy takiej masie.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 16 gru 2008, 15:21

Solskier pisze:A może lepiej nich kolega powie co wg niego powinno być powerem ;-) Bo jak dla mnie 80PS to nie potęga zwłaszcza przy takiej masie.

... E może pogadać bo ma ich aż 150 :mrgreen:

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 16 gru 2008, 16:15

Solskier pisze:A może lepiej nich kolega powie co wg niego powinno być powerem ;-) Bo jak dla mnie 80PS to nie potęga zwłaszcza przy takiej masie.
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi,no a faktem jest ze POWER dla jednego wystarczy a dla drugiego nie i najlepszym rozwiazaniem byłoby przejechac sie autem z takim silnikiem to wtedy cos by sie wyjasniło!

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 gru 2008, 22:19

Kolego kiedy wymieniałeś filtry?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 gru 2008, 22:32

malika74, widzę że jesteś z Gniezna, to całkiem niedaleko Kleczewa :-P

A wracając do tematu jaką rozwijasz prędkość maksymalną? Z tego co pamiętam to moje audi w serii radziło sobie całkiem dobrze do jakiś 150-160 km/h. Potem przyśpieszało już wolniej. Twoje też powinno iść całkiem, całkiem jeśli chodzi o te prędkości.

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 20 gru 2008, 16:45

spiczi pisze:Kolego kiedy wymieniałeś filtry?
Filtry wymienione jakies 3000 km temu

[ Dodano: 2008-12-20, 16:50 ]
Labiel pisze:malika74, widzę że jesteś z Gniezna, to całkiem niedaleko Kleczewa :-P

A wracając do tematu jaką rozwijasz prędkość maksymalną? Z tego co pamiętam to moje audi w serii radziło sobie całkiem dobrze do jakiś 150-160 km/h. Potem przyśpieszało już wolniej. Twoje też powinno iść całkiem, całkiem jeśli chodzi o te prędkości.
Najszybciej jechałem 170 ale na to potrzeba troche drogi a dla porownania dzis przejechałem sie audi 1.9 wolnossący 70KM czyli 10 mniej ni moj ale przyspieszenie lepsze!

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 gru 2008, 18:23

malika74, a jestes pewny że masz silnik SB?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 gru 2008, 19:46

malika74 pisze:dla porownania dzis przejechałem sie audi 1.9 wolnossący 70KM czyli 10 mniej ni moj ale przyspieszenie lepsze!
Przecież wolnossący nie przyśpiesza, on powoli się rozpędza :shock: Czyli jeśli ty uważasz że 1,9D lepiej przyśpiesza niż twój 1,6TD to faktycznie jest coś nie tak. W SB powinieneś czuć jak turbina zaczyna pompować i masz przyrost mocy po którym auto znaczyna wyraźnie przyśpieszać. Czegoś takiego nie masz w 1,9D. Może turbina nie daje ci ciśnienia i aktualnie również masz wolnossącego diesla. Sprawdź ciśnienie doładowania.

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 21 gru 2008, 08:48

spiczi pisze:malika74, a jestes pewny że masz silnik SB?
Silnik jest napewno 1.6 td 80 koni ale przyspieszenia i mocy turbiny nie czuje i dodam ze przy troche mocniejszym dodaniu gazu i dzie czarna chmura wiec to moze wina turbo,ale jak to sprawdzic i ile moze ewentualnie kosztowac regeneracja?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 21 gru 2008, 09:18

malika74 pisze:ale jak to sprawdzic i ile moze ewentualnie kosztowac regeneracja?
Pierwszym mniej miarodajnym jest sposób ściśnięcia ręką węża dolotowego dochodzącego do kolektora i dodanie gazu , jeżeli turbina będzie wytwarzać ciśnienie to wąż będzie się starał rozprężyć, drugi sposób (najbardziej miarodajny) to podłączenie do dolotu ciśnieniomierza (do 1,5 bar) i sprawdzdenie podczas próby drogowej wartość ciśnienia doładowania. Prawidłowa (fabryczna) wartość to od 0.64 do 0.76 bar.
Koszty naprawy turbiny może wynośić nawet do 800 zł, wszystko zależy jakich części zakład regenerujący używa do naprawy i jaka jest kultura wykonania usługi.

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 21 gru 2008, 09:53

Mobilek pisze:
malika74 pisze:ale jak to sprawdzic i ile moze ewentualnie kosztowac regeneracja?
Pierwszym mniej miarodajnym jest sposób ściśnięcia ręką węża dolotowego dochodzącego do kolektora i dodanie gazu , jeżeli turbina będzie wytwarzać ciśnienie to wąż będzie się starał rozprężyć, drugi sposób (najbardziej miarodajny) to podłączenie do dolotu ciśnieniomierza (do 1,5 bar) i sprawdzdenie podczas próby drogowej wartość ciśnienia doładowania. Prawidłowa (fabryczna) wartość to od 0.64 do 0.76 bar.
Koszty naprawy turbiny może wynośić nawet do 800 zł, wszystko zależy jakich części zakład regenerujący używa do naprawy i jaka jest kultura wykonania usługi.
Dzieki za info,postaram sie to sprawdzic i opisze to na forum!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl