[1.6TD SB] Brak mocy, pomocy!
[1.6TD SB] Brak mocy, pomocy!
Witam wszystkich! Jak w temacie jestem posiadaczem Audi 80 1.6 td 80 KM! Moim zdaniem to auto nie ma powera! Moj kolega kiedys miał takie ale to była inna bajka.Zastanawiam sie co moze byc przyczyna,czy te silnki maja tez przepływomierz?Dodam ze na mrozie odpala na dotyk , jedyne co troszke mi nie pasuje to to,ze jak wcisne jej mocniej to puszcza dyma.Moze znaja koledzy jakiegos szpeca na te silniczki z Gniezna lub okolic? Prosze o porady i z gory dziekuje!
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:15 przez malika74, łącznie zmieniany 2 razy.
Po pierwsze te silniki nie mają przepływomierza, a po drugie każdy TD zakopci jak go mocniej depniesz, chyba że Twój wali cały czas czarną chmurę to wtedy już jest coś nie tak. A co do "powera" to musiał byś to bardziej rozwinąć, bo teraz można tylko gdybać, że dawka paliwa jest za nisko ustawiona, turbina nie pompuje ciśnienia itp. Jeżeli auto Ci odpala w mrozy bez problemu to znaczy że kompresja powinna być dobra więc problem leży gdzie indziej.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Henry, dobrze mówi - więcej informacji.
Ja zacząłbym od odpięcia węży od turbiny i zobaczenia jak tam luzy na wirniku turbiny. Potem podpiąłbym jakiś ciśnieniomierz i sprawdził jak tam wygląda sytuacja z ciśnieniem jakie daje turbina. Jeśli tutaj będzie ok to szedłbym w stronę pompy wtryskowej, bądź wtrysków.
Oczywiście filtry wymienione prawda?
Ja zacząłbym od odpięcia węży od turbiny i zobaczenia jak tam luzy na wirniku turbiny. Potem podpiąłbym jakiś ciśnieniomierz i sprawdził jak tam wygląda sytuacja z ciśnieniem jakie daje turbina. Jeśli tutaj będzie ok to szedłbym w stronę pompy wtryskowej, bądź wtrysków.
Oczywiście filtry wymienione prawda?
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi,no a faktem jest ze POWER dla jednego wystarczy a dla drugiego nie i najlepszym rozwiazaniem byłoby przejechac sie autem z takim silnikiem to wtedy cos by sie wyjasniło!Solskier pisze:A może lepiej nich kolega powie co wg niego powinno być powerem Bo jak dla mnie 80PS to nie potęga zwłaszcza przy takiej masie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
malika74, widzę że jesteś z Gniezna, to całkiem niedaleko Kleczewa
A wracając do tematu jaką rozwijasz prędkość maksymalną? Z tego co pamiętam to moje audi w serii radziło sobie całkiem dobrze do jakiś 150-160 km/h. Potem przyśpieszało już wolniej. Twoje też powinno iść całkiem, całkiem jeśli chodzi o te prędkości.
A wracając do tematu jaką rozwijasz prędkość maksymalną? Z tego co pamiętam to moje audi w serii radziło sobie całkiem dobrze do jakiś 150-160 km/h. Potem przyśpieszało już wolniej. Twoje też powinno iść całkiem, całkiem jeśli chodzi o te prędkości.
Filtry wymienione jakies 3000 km temuspiczi pisze:Kolego kiedy wymieniałeś filtry?
[ Dodano: 2008-12-20, 16:50 ]
Najszybciej jechałem 170 ale na to potrzeba troche drogi a dla porownania dzis przejechałem sie audi 1.9 wolnossący 70KM czyli 10 mniej ni moj ale przyspieszenie lepsze!Labiel pisze:malika74, widzę że jesteś z Gniezna, to całkiem niedaleko Kleczewa
A wracając do tematu jaką rozwijasz prędkość maksymalną? Z tego co pamiętam to moje audi w serii radziło sobie całkiem dobrze do jakiś 150-160 km/h. Potem przyśpieszało już wolniej. Twoje też powinno iść całkiem, całkiem jeśli chodzi o te prędkości.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przecież wolnossący nie przyśpiesza, on powoli się rozpędza :shock: Czyli jeśli ty uważasz że 1,9D lepiej przyśpiesza niż twój 1,6TD to faktycznie jest coś nie tak. W SB powinieneś czuć jak turbina zaczyna pompować i masz przyrost mocy po którym auto znaczyna wyraźnie przyśpieszać. Czegoś takiego nie masz w 1,9D. Może turbina nie daje ci ciśnienia i aktualnie również masz wolnossącego diesla. Sprawdź ciśnienie doładowania.malika74 pisze:dla porownania dzis przejechałem sie audi 1.9 wolnossący 70KM czyli 10 mniej ni moj ale przyspieszenie lepsze!
Pierwszym mniej miarodajnym jest sposób ściśnięcia ręką węża dolotowego dochodzącego do kolektora i dodanie gazu , jeżeli turbina będzie wytwarzać ciśnienie to wąż będzie się starał rozprężyć, drugi sposób (najbardziej miarodajny) to podłączenie do dolotu ciśnieniomierza (do 1,5 bar) i sprawdzdenie podczas próby drogowej wartość ciśnienia doładowania. Prawidłowa (fabryczna) wartość to od 0.64 do 0.76 bar.malika74 pisze:ale jak to sprawdzic i ile moze ewentualnie kosztowac regeneracja?
Koszty naprawy turbiny może wynośić nawet do 800 zł, wszystko zależy jakich części zakład regenerujący używa do naprawy i jaka jest kultura wykonania usługi.
Dzieki za info,postaram sie to sprawdzic i opisze to na forum!Mobilek pisze:Pierwszym mniej miarodajnym jest sposób ściśnięcia ręką węża dolotowego dochodzącego do kolektora i dodanie gazu , jeżeli turbina będzie wytwarzać ciśnienie to wąż będzie się starał rozprężyć, drugi sposób (najbardziej miarodajny) to podłączenie do dolotu ciśnieniomierza (do 1,5 bar) i sprawdzdenie podczas próby drogowej wartość ciśnienia doładowania. Prawidłowa (fabryczna) wartość to od 0.64 do 0.76 bar.malika74 pisze:ale jak to sprawdzic i ile moze ewentualnie kosztowac regeneracja?
Koszty naprawy turbiny może wynośić nawet do 800 zł, wszystko zależy jakich części zakład regenerujący używa do naprawy i jaka jest kultura wykonania usługi.