[b4 wszystkie] dziwne wycie z koła
[b4 wszystkie] dziwne wycie z koła
Od jakiegoś czasu próbuję doprowadzić zawieszenie w moim autku do normalnego stanu, ale z jednym nie mogę sobie poradzić, a dokladnie w lewym przednim kole słychać dziwne wycie, takie "falujące" zależnie od prędkości, czyli coś wspólnego z obracaniem sie koła. myślałem ze to łożysko, zmieniłem - nie pomogło, zmieniłem klocki- też nie. koła wyważone, po zmianie na zimówki różnicy nie ma.
Słychać to nie zawsze, jeśli silnik ciagnie i jade prosto to prawie nie słychać, jesli puszczę gaz lub chociaz ciutke skręcę kierownica zaczyna wyć.
zaczynam podejrzewać przegub ( przy skręcie nic nie strzela), bo raczej to nie tarcza. chyb a ze to np półoś ale na 95% z koła. Proszę o pomoc, bo nie chcę zmieniać części "w ciemno", szkoda pracy i $.
[ Dodano: 2008-12-14, 21:17 ]
dodam ze przewaliłem całe forum a80 i vw passat, ale nic podobnego do tego nie znalazłem
Słychać to nie zawsze, jeśli silnik ciagnie i jade prosto to prawie nie słychać, jesli puszczę gaz lub chociaz ciutke skręcę kierownica zaczyna wyć.
zaczynam podejrzewać przegub ( przy skręcie nic nie strzela), bo raczej to nie tarcza. chyb a ze to np półoś ale na 95% z koła. Proszę o pomoc, bo nie chcę zmieniać części "w ciemno", szkoda pracy i $.
[ Dodano: 2008-12-14, 21:17 ]
dodam ze przewaliłem całe forum a80 i vw passat, ale nic podobnego do tego nie znalazłem
Moim skromnym zdaniem ktoś niefachowo (młotkiem) zmieniał (wybijał/wbijał) łożysko i po takim zabiegu otwór na łożysko w zwrotnicy stał się owalny. Wprasowanie nowego łożyska do skrzywionej zwrotnicy, chociażby to było samo SKF na niewiele sie zda, gdyż po niewielkim dystansie przejechanych kilometrów, na skutek nierównomiernych obciażeń ściskajacych łożysko ponownie ulegnie uszkodzeniu i będzie wyło.
Zwrotnica do wyrzucenia. Obym się mylił.
Zwrotnica do wyrzucenia. Obym się mylił.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2008, 22:39 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
niestety nie, właśnie z powodu tego wycia zmieniałem łożysko bo myślałem ze to ono wyjeczarekj pisze:Moim skromnym zdaniem ktoś niefachowo (młotkiem) zmieniał (wybijał/wbijał) łożysko i po takim zabiegu otwór na łożysko w zwrotnicy stał się owalny. Wprasowanie nowego łożyska do skrzywionej zwrotnicy, chociażby to było samo SKF na niewiele sie zda, gdyż po niewielkim dystansie przejechanych kilometrów, na skutek nierównomiernych obciażeń ściskajacych łożysko ponownie ulegnie uszkodzeniu i będzie wyło.
Zwrotnica do wyrzucenia. Obym się mylił.
Koledzy a co myslicie o skrzyni biegów ???
jesli łożyska wymienione a opony odpadaja... przeguby to nie powiedzialbym...
kiedys sporo jezdzilem na uwalonych przegubach (z nowymi w bagażniku) do czasu aż sie jeden zupelnie posypal... było stukanie, strzelanie i zgrzytanie ale wycia nie było... od poczatku do końca...
Stąd też podejrzewam, że może coś ze skrzynia. Łożysko lub jakis synchronizator itp.. Skoro na obciążonym silniku cicho a na luzie czy po puszczeniu gazu zaczyna wyć...
Miałem niedawno bardzo podobny objaw w mojej Caravellce (T4 2.5TDI AJT)... Po regeneracji skrzyni ucichło wszystko...
To tylko moje przypuszczenia poprawcie mnie jesli sie mylę...
PS. Kolezka mial kiedys motyw z B4 - cos strasznie chuczało a przy większych prędkościch juz nawet słychać gwizd - powód zagięta osłona przedniej tarczy
jesli łożyska wymienione a opony odpadaja... przeguby to nie powiedzialbym...
kiedys sporo jezdzilem na uwalonych przegubach (z nowymi w bagażniku) do czasu aż sie jeden zupelnie posypal... było stukanie, strzelanie i zgrzytanie ale wycia nie było... od poczatku do końca...
Stąd też podejrzewam, że może coś ze skrzynia. Łożysko lub jakis synchronizator itp.. Skoro na obciążonym silniku cicho a na luzie czy po puszczeniu gazu zaczyna wyć...
Miałem niedawno bardzo podobny objaw w mojej Caravellce (T4 2.5TDI AJT)... Po regeneracji skrzyni ucichło wszystko...
To tylko moje przypuszczenia poprawcie mnie jesli sie mylę...
PS. Kolezka mial kiedys motyw z B4 - cos strasznie chuczało a przy większych prędkościch juz nawet słychać gwizd - powód zagięta osłona przedniej tarczy
dzieki za wszystkie podpowiedzi <ok> , ale dalej zadna mi do końca nie pasuje,
póki co, najbardziej odpowiada mi wersja, którą przedstawia noorbi, czyli przegub, chociaz o takich jego objawach jeszcze nie słyszałem, ale jedynie to sie zgadza
też nie paasuje, bo wycie jest też zależne od skrętu koła, na zakręcie wyje jakby chciało koło urwać, na prostej drodze prawie cisza.blady11 pisze:Koledzy a co myslicie o skrzyni biegów ???
póki co, najbardziej odpowiada mi wersja, którą przedstawia noorbi, czyli przegub, chociaz o takich jego objawach jeszcze nie słyszałem, ale jedynie to sie zgadza