Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Oznaczenia turbiny.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 sty 2008, 09:45

gregor100 pisze:więc niewiem nadal czy to turbina od 1Z 90-konnego czy od jakiegoś mocniejszego motoru albo regenerowane mają wbitkę X.
Nie, napewno nie, X to poprostu oznaczne i nie jest to symbol mocniejszej czy regenerowanej turbiny zresztą kolega Vision, napisął Ci już jakie oznaczenia wchodzą w gre do 1Z <ok>

kruczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 07 sty 2008, 14:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kruczy » 09 sty 2008, 13:42

ja znalazłem coś takiego-


AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9 90 - GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1994 1.9L 90 1Z GT154 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9 90 - GT1544 454097-0001 028145702
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9/4 90 GT1544 454097-0001 028145702

kluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2008, 16:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kluki » 10 gru 2008, 19:50

a ja mam taka turbinę 028145703D i narzekam na kompletny brak mocy..... po podłączeniu wskaźnik doładowania wskazuje niby 0,7 ale to trzeba wysoko kręcić i tak od 3 biegu dopiero lepiej wskazówka się zbiera... mam pytanie czy na biegu jałowym w ogóle ma być jakaś wartość doładowania czy tylko podczas obciążenia ?? drugim moim typem jest kończący się nastawnik i pomba wtryskowa (przepływka Bosch 92')..
czy mogę zamienię stosować inne turbiny podane przez Vision stosowane w 1z ?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 gru 2008, 20:22

a ja mam garett T02 audi z 93r

[ Dodano: 2008-12-10, 21:11 ]
kluki pisze:mam pytanie czy na biegu jałowym w ogóle ma być jakaś wartość doładowania czy tylko podczas obciążenia ??
nie tylko pod obciazeniem <palma> zrób logi i bedzie widac jakie cisnienie daje turbo i przy jakich obrotach, jak masz kata to sprawdz czy nie zapchany, w ukladzie paliwowym nie moga byc pecherzyki powietrza, sprawdz czy uklad dolotowy masz na 100% szczelny

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 gru 2008, 21:26

kluki, twoja to TBO268 i podejdzie p&p np K03 ,GT15 z 1Z a przy odrobinie chęci wiele innych ja np mam TD + VNTGT17 i zrób jak karol121, radzi ;-) (macie to samo turbo kluki i karol121)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 gru 2008, 21:59

GT15 montowane sa rowniez w golfach i paskach w1z

kluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2008, 16:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kluki » 11 gru 2008, 22:51

kata nie mam już, a logów nie zrobię bo stare ECU i nie ma takiej opcji, co najwyżej mogę tylko ze wskaźnikiem sobie pojeździć. Dziś odebrałem turbo z serwisu i wymienili mi osłonę termiczna ale co to da to nie wiem ;/ luzów praktycznie nie ma ale dlaczego mocy brak >> mhm...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 gru 2008, 08:31

kluki pisze:a logów nie zrobię bo stare ECU i nie ma takiej opcji,
Co Ty mówisz, normalnie możesz zalogować grupę 000,
kluki pisze:luzów praktycznie nie ma ale dlaczego mocy brak >> mhm...
Może zawór upustowy jest źle wyregulowany.

kluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2008, 16:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kluki » 12 gru 2008, 09:48

zawór upustowy wczoraj mi ustawiali, a zalogować spróbuje w takim razie. albo porostu moje turbo jest już nic nie warte.... nagram filmik ze wskaźnikiem i sami ocenicie :)

jeszcze raz dla pewności sprawdzę szczelność dolotu i intercoolera

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 gru 2008, 11:00

powiedz czy nastawnik masz zabezpieczony takim kolkiem zeby nie mozna go byla przesówac :?: on jest od strony rozrzadu, bo zeby z dolu lepiej sie zbieral to trzeba paliwka dodac, a jak masz ten kolek w nastawniku to moge sie zalozyc ze zakres dawki na jalowym masz okolo 6mg/skok

[ Dodano: 2008-12-12, 11:03 ]
a pompa napewno nie nowka, tak samo wtryski moga lac, i nic ci nie da ze turbo bedzie dawalo np 1barmax jak nie bedzie odpowiedniej dawki

boro36
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2008, 20:32

turbina AUDI 80 Tdi 1Z

Post autor: boro36 » 12 gru 2008, 19:35

Witam wszystkich ,
czy ma może ktoś schemat podłącznenia turbiny - chodzi o te rureczki ktore w turbo wchodza i wychodza , jest to 92r pierwsze najpelsze Tdi :-) , przepływomierz z klapka. Bardzo proszę jesli ktos ma wysłać na adres boro36@poczta.onet.pl

z góry WIELKIE dzieki !

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 gru 2008, 21:38

boro36 pisze:czy ma może ktoś schemat podłącznenia turbiny - chodzi o te rureczki ktore w turbo wchodza i wychodza
cienki wezyk z turba idze do zaworka N75, o duzej srednicy idzie z filtra do turba i z turba w dół wychodzi waz do intercoolera i tyle tam nie ma nic wiecej nie wiem z czym masz problem :mrgreen:
boro36 pisze:jest to 92r pierwsze najpelsze Tdi
po czym tak stwierdziles :?:

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 12 gru 2008, 21:59

karol121 pisze:
boro36 pisze:czy ma może ktoś schemat podłącznenia turbiny - chodzi o te rureczki ktore w turbo wchodza i wychodza
cienki wezyk z turba idze do zaworka N75, o duzej srednicy idzie z filtra do turba i z turba w dół wychodzi waz do intercoolera i tyle tam nie ma nic wiecej nie wiem z czym masz problem :mrgreen:
boro36 pisze:jest to 92r pierwsze najpelsze Tdi
po czym tak stwierdziles :?:
chyba po roczniku <mikolaj>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 gru 2008, 17:56

Solskier pisze:gregor100 napisał/a:
więc niewiem nadal czy to turbina od 1Z 90-konnego czy od jakiegoś mocniejszego motoru albo regenerowane mają wbitkę X.
Nie, napewno nie, X to poprostu oznaczne i nie jest to symbol mocniejszej czy regenerowanej turbiny zresztą kolega Vision, napisął Ci już jakie oznaczenia wchodzą w gre do 1Z
Literkę X wzieliście pewnie z ETKI.
na żadnej czesci z aut VAG nie ma wybitej literce X na koncu !!!

Litera X oznacza (tylko w serwisie o tym wiadomo) ze jest to część typu AUSTAUSCH czyli zwrotna ! pompy wody, zaciski hamulcowe, głowice, bloki silnika .... i wiele wiele innych części jest częściami AUSTAUSCH'owymi czyli przy kupnie np nowej turbiny w serwisie trzeba oddać starą na wymianę.

kluki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 kwie 2008, 16:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kluki » 16 gru 2008, 20:03

no i mam doładowanie osiągające 1 bar i stabilizujące się na 0.8, korci mnie jeszcze pomiar za itercooler'erm ale nie mam pomysłu jak się podpiąć mhm....
teraz tylko muszę odczytać dawkę i jechać do pompiarza na ustawienie i wymianę uszczelki w nastawniku bo czy da się potencjometryczny regenerować ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl