Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0E ABK LPG] Nie chce zapalic

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

[2.0E ABK LPG] Nie chce zapalic

Post autor: lukasz-tm » 16 gru 2008, 23:34

Witam, ponawiam swoja prozbe poniewaz nie znalazlem do konca rozwiazania problemu.

Zaczne od samego poczatku zeby bylo wszystko tak jak nalezy, wiec:

Na samym poczatku silnik jak byl zimny odpalal za jakims 3-4 razem, i jak sie rozgrzał i temp byly dodatnie to pracowal i odpalal bez zarzutu. Dzialo sie tak przez okolo tydz, pozniej palil coraz ciezej az do momentu rozladowania akumulatora, wiec kupilem nowy Topla 60 amh, i auto zaczelo coraz ciezej palic, az w koncu pewnego dnia po zgaszeniu silnika i probowaniu go odpalic po uplywie okolo 30 minut udalo sie go odpalic dopiero po okolo 3 godz, (150 km od domu) ale w koncu udalo sie jakos dojechac. Na drugi dzien juz nie udalo sie go odpalic, zmienilem swiece, kopulka, palec i cewka maja okolo miesiaca (wymienione profilaktycznie). Stal u mechanika 2 dni, powyjmowalismy wszystkie wtyczki, przeczyszczone srodkiem do stykow..poczyszczone swiece (byly zalane paliwem i okopcone) i auto zaczelo palic na dotyk, drugiego dnia problem sie powtorzyl, zrobione byly te same czynnosci i znowu zaczelo auto palic normalnie, lecz duzo krócej po okolo 3 godz od tych czynnosci auto zgaslo, i do tej pory nie odpalilo. Iskra jest, wszystkie przekazniki sprawne, wymieniony czujnik temperatury silnika. DOdam ze identyczne objawy sa podczas odpalania na LPG i PB, silnik wchodzi na obroty, ale od razu spadaja i slinik sie dlawi, strzela.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 23:40 przez lukasz-tm, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 gru 2008, 08:14

U ciebie jest cewka wraz z modułem czy osobno to po pierwsze. A jak nie chce odpalic to czy jest iskra :?: bo moze byc problem z czujnikiem Halla lub z wtyczka. Do sprawdzenia rozrząd i kont wyprzedzenia zapłonu.

lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

Post autor: lukasz-tm » 17 gru 2008, 08:58

Iskra jest taka jak powinna byc koloru bialo niebieskiego, Cewka jest z modulem, rozrzad dobry, ma okolo 30 tys. Jak sprawdzic kont wyprzedzenia zaplonu ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 gru 2008, 09:39

Po odpaleniu musisz sprawdzac wg. procedury dla ABK było wiele razy. Wymień lub przelutuj przekaźnik nr.30

lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

Post autor: lukasz-tm » 17 gru 2008, 09:51

ALe w tym problem ze auto nie odpala, wchodzi na okolo 500 obrotow, dlawi sie, szarpie slinikiem i "terkocze" Dzisiaj zajme sie przekaznikiem i powiem co i jak.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 gru 2008, 17:22

zapewne wymienisz przepływomierz i problem zniknie.

lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

Post autor: lukasz-tm » 17 gru 2008, 22:40

Jutro bede miec takie samo Audi to co radzicie przelozyc ? Przepływomierz i co jeszcze ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 18 gru 2008, 06:46

objawy które opisałeś występuja również przy nieszczelnym dolocie powietrza, więc musisz przeglądnąć wszystkie gumy odme wężyki podciśnieniowe. Jeszcze jedna ważna rzecz , kup kpl nowych gumek uszczelniających wtryskiwacze benzynowe. Ja bym zaczął od nich, sprawdzenia dolotu a potem przepływka, przekaźnik 30, komputer.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2008, 08:09

Nic nie wymieniaj na poczatek przekaźnik i powinno pomóc szczególnie ze na VAg-u wyszło cos o chwilowych zanikach napięcia.

lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

Post autor: lukasz-tm » 20 gru 2008, 12:12

Witam, niestety okazalo sie ze to nie przeplywomierz, po podlaczeniu nowego sprawnego silnik sie zachowuje tak samo, mechanik mowi tak jak by sie "przestawial zaplon" i sie cofa.Objawy sa identyczne na Benzynie i lpg Prosze o pomoc..

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 gru 2008, 18:13

Zajrzyj tak jak ci Wojtek radzi do przekaźnika numer 30.

lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

Post autor: lukasz-tm » 21 gru 2008, 21:34

Sprawdzony, przelutowany, nic nie pomoglo :/

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 gru 2008, 09:43

Jak nie chce odpalic sprawdx czy jest iskra oraz czy podaja wtryskiwacze. Jeżeli nie ma iskry do sprawdzenia cewka wraz z modułem i czujnik Halla w aparacie zapłonowym.

lukasz-tm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 11:35
Lokalizacja: TOmaszów Mazowiecki

Post autor: lukasz-tm » 22 gru 2008, 10:52

Iskra jest, wtryskiwacze podaja poniewaz swiece sa zalane paliwem (mysle ze to o to chodzi ) Mechanik mowi cos ze moze byc walniety komputer lub sonda lambda, co wy na to?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 gru 2008, 11:15

Na poczatek odłacz wtryskiwacz rozruchowy i wtedy spróbuj odpalic. Musiałbys sprawdzic ustawienie rozrządu i wtedy odrazu zobaczyc czy dobrze jest ustawiony aparat zapłonowy. Skoro jest iskra i podaja wtryskiwacze to wina tkwi w złym koncie zpłonu lub rozrządzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl