Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] problem z ładowaniem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 18 gru 2008, 23:37

Kolego ja mam alternator z jakiegoś benzynowego silnika z 86r roku (wg. Etki) alternator ma 55A a akumulator mam 78Ah więc jeszcze większy jak Twój, dlatego sądze, że wina leży gdzie indziej. W alternatorze mam regulator HELLA 14,1v i takie mam napięcie na aku jak autko chodzi, po włączeniu świateł mijania napięcie mi nie spada. Może masz coś nie dokładnie połączone, kóryś kabel słabo styka.

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 19 gru 2008, 00:10

spiczi, możliwe, jutro mam dzień wolny i pewnie pomierzę wszystko jeszcze raz, tyle że innym miernikiem - sprawdzonym

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 19 gru 2008, 16:17

Słyszałem,że najlepszy "prąd" to:13,7V-14,2V.Jeśli masz za mały alternator,a duży aku-masz potężny obciążnik prądu.Ja w dieslu 1.6TD mam 74Ah,a w benzyniakach są mniejsze.Jak coś to mam alternator na zbyciu-brak oznaczeń,ale jakiś z tych większych. ;-)

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 19 gru 2008, 16:26

krisPrG, sorki że się wcinam ale może ktoś wie jakiej pojemności powinien być akku 1.8 PM?

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 19 gru 2008, 20:14

Zrób jeszcze dobrą masę na akumlatorze, na łączniku alternatora do bloku, na kabeloczkach od alternatora i mase do karoseri(nie zapomnij o posmarowaniu tych części smarem). Prawidłowe ładowanie powinno wynosić ok 14.2-14,5V na światłach mijania wraz z dmuchawą na 1 stopniu. Z racji tego że jeździmy na światełkach cały rok więc alternator musi doładowywać akumlatorek, w przeciwnym razie płyty w aku padną i nie będzie trzymał prądu. Sprawdź jeszcze ładowanie samego alternatora! Kabel czerwony od miernika do czerwonego kabeloczka a czarny do obudowy alternatora (uważaj na wiatrak :-) ) Jeżeli alternator będzie wskazywał prawidłowe napięcie to taki akumlatorek sam powinien odżyć po pewnym czasie i powinien się doładować samemu pod warunkiem że robisz troszke dłuższe trasy. Powodzenia ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 19 gru 2008, 20:20

masa na silnik idzie od tego warkocza z aku tak?
a masa karoserii?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 02 sty 2009, 14:51

A jaki powinien być alter? miałem francuski 65A ale szczotki "zjadły" komutator. Założyłem niemiecki 55A. Bateria nominał lecz nie wiecznie nie naładowana. Na włączonym silniku i wszystkich odbiornikach robi się 11,9V :-/

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 02 sty 2009, 14:59

Satar pisze:A jaki powinien być alter?
Bosch lub Valeo 65A

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl