przepraszam, pomyliłem się, alarm pykał raz jak się uzbrajał. Dzisiaj jak go włączyłem to już wogule nie pykał:/ tylko mrugał swiatłami. Centralke mam tą typową za 120zł a nie oryginał przynajmniej tak mi powiedział koleś od zamków co mi wymieniał wkład stacyjki .
jutro dzień posprawdzam przy otwartych drzwiach itp.
jak go dzisiaj uzbroiłem to mrugną raz i po 4-8min sie włączyła syrena...
zapomniałem jeszcze powiedzieć że potrafi się sam uzbroić czasem, myślałem często że to moja wina bo może w kieszeni włączyłem nie chcący ale dzisiaj sam sie uzbroił dwa razy po kolei.
[2.0L ABT B4] alarm sie sam włącza na chwile.
bardzo prosze wytlumacz mi co tylna wiazka klapy ma wsponego z kablami do przecietnego alarmu no chyba ze ma podlaczony czujnik otwarcia bagaznika czyli krancowke lub ktos ma podlaczone swiatla mijania pod alarm, badz podczerwien od orginalnego alarmu Audi bo widocznie jestem niedouczony.Danek pisze:O każdym, bez różnicy czy fabryczny czy oryginalny.Marcys_s pisze:Danek mowisz o alarmie orginalnym?
Dobra opisze ci kilka mozliwosci:
Wadliwy badz zle wyregulowany czujnik udarowy - przejedzie samochod z basowym wydechem, pies naleje na opone, zawieje wiatr, ptak siadzie na dachu wystarczy lakko piknac w szybe , dach itp : zaczyna wyć
ultradzwieki : zle ustawione ultradzwieki i np choineczka na luserku lub inny wisiorek w czasie wiatru itp powoduje widzenie przez alarm intruza w samochodzie i zaczyna wyc
uszkodzona syrenka : Alarm wyje ale bez migania kierunkowskazami
Zimne luty, wadliwy montaz: alarm zachowuje sie inaczej wraz ze zmiana pogody i wilgotnosci. sam sie uzbraja, rozbraja wyzwala, odcina rozne systemy,
Zobacz gdzie masz umiejscowiony alarm, czy centralka nie jest wilgotna, czy styki w kostce nie sa zasniedziale. zobacz gdzie kable ida i pociagnij je delikatnie jakbys chcial je wyrwac, moze ktorys jest zlamany, moze zle zlutowany i tylko dotyka wiazki samochodu...
Słaba bateria w pilocie: trzeba bawic sie pilotem blizej samochodu i zaleznie od typu alarmu a czasami jest wrecz nawet powodem dziwnych zachowan alarmu
Krancowki:
zalaeznie od systemu jesli uzbrajamy alarm i piknie 3 badz 4 razy (zalezy od producenta) wtedy system twierdzi ze otwarta jest ktorach klapa/drzwi samochodu i zaleznie od modelu potrafi sie wyzwolic badz przestaje reagowac na ta krancowke. W przypadku zasniedzienia badz zlej regulacji system widzi ze wszystko jest ok ale jesli np ruszymy maska badz drzwiami nawet o 1mm (zwykly wiaterek) wyjec sie wyzwala
jesli znasz producenta alrmu badz masz do niego istrukcje (poszukaj w sieci lub na stronie producenta) sposobu programowania bo moze sie okazac ze bawiac sie samym pilotem albo np po rozlaczeniu akumulatra alarm sie rozprogramuje.
Wiązka tylnej klapy ma bardzo dużo do takiego zachowania się alarmu. Jeśli alarm został zainstalowany poprawnie to została podłączona również krańcówka od tylnej klapy. W B4 krańcówka jest zainstalowana bezpośredni w zamku w klapie a przewody idą w wiązce. Uszkodzenie wiązki może powodować łączenie przewodu masowego z 1 z przewodów od krańcówki. Sposób podany przez Danka jest najlepszym i najprostszym sposobem na wykrycie usterki.Marcys_s pisze:bardzo prosze wytlumacz mi co tylna wiazka klapy ma wsponego z kablami do przecietnego alarmu no chyba ze ma podlaczony czujnik otwarcia bagaznika czyli krancowke ...Danek pisze:O każdym, bez różnicy czy fabryczny czy oryginalny.Marcys_s pisze:Danek mowisz o alarmie orginalnym?
Objaw wskazuje na niezamknięcie którychś drzwi lub klapy - po prostu któraś krańcówka daje sygnał do alarmu, że jest cały czas zwarta.Nieściak pisze: jak go dzisiaj uzbroiłem to mrugną raz i po 4-8min sie włączyła syrena...
Zwykle alarmy uzbrajają się do około 30 sek i po tym czasie w zależności od modelu odłączają zawrtą strefę sygnalizując to w jakiś sposób lub alarm od razu sygnalizuje włamanie więc, wg mnie objaw może wskazywać na reakcję czujnika spadku napięcia (jeżeli jest w opcji) a nie na zwartą krańcówkę przed załączeniem alarmu w stan czuwania.sylwiasty pisze:Objaw wskazuje na niezamknięcie którychś drzwi lub klapy - po prostu któraś krańcówka daje sygnał do alarmu, że jest cały czas zwarta.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zgoda, tyle, że przy uszkodzeniu wiązki (zwłaszcza w początkowej fazie) druty są jeszcze w takim stadium uszkodzenia, że raz mają ciągłość, raz nie, czasem cały dzień jest ok. a dopiero w nocy zaczynają się szopki (np. z powodu kurczenia się przewodów na skutek oziębienia itd. itp.) Przecież sprawdzenie czy to czasem nie jest wina wiązki to pięć minut, sprawdzenie krańcówek to już trochę dłuższa robota, a "prucie" samej centralki czy też czujników ruchu lub wstrząsowego to już grubsza zabawa.
Widocznie zasygnalizował że odłącza jakąś zwartą strefę. Charakterystyka i rodzaje dźwięków jakie wydaje alarm jest opisana w instrukcji obsługi, dobrze byłoby abyś dowiedzał się jaką posiadasz centralkę i będzie wszystko jasne.Nieściak pisze:dzisiaj jak uzbrajałem pikną dwa razy, a zawsze pikał raz. co to oznacza?