Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0L ABT B4] alarm sie sam włącza na chwile.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 20 gru 2008, 00:04

przepraszam, pomyliłem się, alarm pykał raz jak się uzbrajał. Dzisiaj jak go włączyłem to już wogule nie pykał:/ tylko mrugał swiatłami. Centralke mam tą typową za 120zł a nie oryginał przynajmniej tak mi powiedział koleś od zamków co mi wymieniał wkład stacyjki .
jutro dzień posprawdzam przy otwartych drzwiach itp.
jak go dzisiaj uzbroiłem to mrugną raz i po 4-8min sie włączyła syrena...
zapomniałem jeszcze powiedzieć że potrafi się sam uzbroić czasem, myślałem często że to moja wina bo może w kieszeni włączyłem nie chcący ale dzisiaj sam sie uzbroił dwa razy po kolei.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 20 gru 2008, 00:50

Danek pisze:
Marcys_s pisze:Danek mowisz o alarmie orginalnym?
O każdym, bez różnicy czy fabryczny czy oryginalny.
bardzo prosze wytlumacz mi co tylna wiazka klapy ma wsponego z kablami do przecietnego alarmu no chyba ze ma podlaczony czujnik otwarcia bagaznika czyli krancowke lub ktos ma podlaczone swiatla mijania pod alarm, badz podczerwien od orginalnego alarmu Audi bo widocznie jestem niedouczony.

Dobra opisze ci kilka mozliwosci:

Wadliwy badz zle wyregulowany czujnik udarowy - przejedzie samochod z basowym wydechem, pies naleje na opone, zawieje wiatr, ptak siadzie na dachu wystarczy lakko piknac w szybe , dach itp : zaczyna wyć

ultradzwieki : zle ustawione ultradzwieki i np choineczka na luserku lub inny wisiorek w czasie wiatru itp powoduje widzenie przez alarm intruza w samochodzie i zaczyna wyc

uszkodzona syrenka : Alarm wyje ale bez migania kierunkowskazami

Zimne luty, wadliwy montaz: alarm zachowuje sie inaczej wraz ze zmiana pogody i wilgotnosci. sam sie uzbraja, rozbraja wyzwala, odcina rozne systemy,
Zobacz gdzie masz umiejscowiony alarm, czy centralka nie jest wilgotna, czy styki w kostce nie sa zasniedziale. zobacz gdzie kable ida i pociagnij je delikatnie jakbys chcial je wyrwac, moze ktorys jest zlamany, moze zle zlutowany i tylko dotyka wiazki samochodu...

Słaba bateria w pilocie: trzeba bawic sie pilotem blizej samochodu i zaleznie od typu alarmu a czasami jest wrecz nawet powodem dziwnych zachowan alarmu

Krancowki:
zalaeznie od systemu jesli uzbrajamy alarm i piknie 3 badz 4 razy (zalezy od producenta) wtedy system twierdzi ze otwarta jest ktorach klapa/drzwi samochodu i zaleznie od modelu potrafi sie wyzwolic badz przestaje reagowac na ta krancowke. W przypadku zasniedzienia badz zlej regulacji system widzi ze wszystko jest ok ale jesli np ruszymy maska badz drzwiami nawet o 1mm (zwykly wiaterek) wyjec sie wyzwala

jesli znasz producenta alrmu badz masz do niego istrukcje (poszukaj w sieci lub na stronie producenta) sposobu programowania bo moze sie okazac ze bawiac sie samym pilotem albo np po rozlaczeniu akumulatra alarm sie rozprogramuje.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 20 gru 2008, 09:13

Marcys_s pisze:
Danek pisze:
Marcys_s pisze:Danek mowisz o alarmie orginalnym?
O każdym, bez różnicy czy fabryczny czy oryginalny.
bardzo prosze wytlumacz mi co tylna wiazka klapy ma wsponego z kablami do przecietnego alarmu no chyba ze ma podlaczony czujnik otwarcia bagaznika czyli krancowke ...
Wiązka tylnej klapy ma bardzo dużo do takiego zachowania się alarmu. Jeśli alarm został zainstalowany poprawnie to została podłączona również krańcówka od tylnej klapy. W B4 krańcówka jest zainstalowana bezpośredni w zamku w klapie a przewody idą w wiązce. Uszkodzenie wiązki może powodować łączenie przewodu masowego z 1 z przewodów od krańcówki. Sposób podany przez Danka jest najlepszym i najprostszym sposobem na wykrycie usterki.
Nieściak pisze: jak go dzisiaj uzbroiłem to mrugną raz i po 4-8min sie włączyła syrena...
Objaw wskazuje na niezamknięcie którychś drzwi lub klapy - po prostu któraś krańcówka daje sygnał do alarmu, że jest cały czas zwarta.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 gru 2008, 11:10

sylwiasty, Dzięki za wyręczenie :-) już mi ręce opadały <ok>
I tyle w temacie klapy i jej wiązki.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 20 gru 2008, 11:12

Danek pisze:sylwiasty, Dzięki za wyręczenie :-) już mi ręce opadały <ok>
I tyle w tym temacie.
Nie ma sprawy! :mrgreen: <ok>

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 20 gru 2008, 21:52

sylwiasty pisze:Objaw wskazuje na niezamknięcie którychś drzwi lub klapy - po prostu któraś krańcówka daje sygnał do alarmu, że jest cały czas zwarta.
Zwykle alarmy uzbrajają się do około 30 sek i po tym czasie w zależności od modelu odłączają zawrtą strefę sygnalizując to w jakiś sposób lub alarm od razu sygnalizuje włamanie więc, wg mnie objaw może wskazywać na reakcję czujnika spadku napięcia (jeżeli jest w opcji) a nie na zwartą krańcówkę przed załączeniem alarmu w stan czuwania.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 gru 2008, 22:10

Zgoda, tyle, że przy uszkodzeniu wiązki (zwłaszcza w początkowej fazie) druty są jeszcze w takim stadium uszkodzenia, że raz mają ciągłość, raz nie, czasem cały dzień jest ok. a dopiero w nocy zaczynają się szopki (np. z powodu kurczenia się przewodów na skutek oziębienia itd. itp.) Przecież sprawdzenie czy to czasem nie jest wina wiązki to pięć minut, sprawdzenie krańcówek to już trochę dłuższa robota, a "prucie" samej centralki czy też czujników ruchu lub wstrząsowego to już grubsza zabawa.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 24 gru 2008, 16:37

ok a więc tak: wymieniłem baterie w pilocie no i przez noc i dzisiaj alarm się nie włączył ale dzisiaj jak uzbrajałem pikną dwa razy, a zawsze pikał raz. co to oznacza??

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 27 gru 2008, 20:14

Nieściak pisze:dzisiaj jak uzbrajałem pikną dwa razy, a zawsze pikał raz. co to oznacza?
Widocznie zasygnalizował że odłącza jakąś zwartą strefę. Charakterystyka i rodzaje dźwięków jakie wydaje alarm jest opisana w instrukcji obsługi, dobrze byłoby abyś dowiedzał się jaką posiadasz centralkę i będzie wszystko jasne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl