Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 B2 DS] Prekładka 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

[1.8 B2 DS] Prekładka 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku?

Post autor: Łysy_18 » 22 gru 2008, 16:48

Witam! Mam pytanie odnośnie właśnie takiej przekładki czyli z silnika 1.8 DS na 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku. Wiadomo DS to gaźnik i ma 90KM a na wtrysku już 112KM co jest sporą różnicą. Zawsze chciałem wzmocnić swoje audi. Jest to 2d sedan z 1979r. Co pasuje a co trzeba zmieniać i czy dużo będzie roboty?? Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 gru 2008, 18:54

Zdobyć sprawny układ wtryskowy z głowicą od DZ będzie problem. Pomyśl o wtrysku elektronicznym.

Awatar użytkownika
Garo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 26 lis 2008, 10:08
Lokalizacja: SRC

Post autor: Garo » 22 gru 2008, 19:09

mi się wydaje że lepiej by był mechaniczny wtrysk, ma lepszego buta. Szybciej się pobudza.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 03 sty 2009, 21:00

Powiedzcie mi jeszcze jedno. Czy przypadkiem kolektor ssący pasuje od tego 1.8 na mechanicznym do mojego DS-a? Zaoszczędziło by mi to kosztów no i efekt ten sam:) Mi wydaje się że tak bo to chyba te same silniki tylko z innym osprzętem ale wolę upewnić i stąd się pytam. Mój silnik pochodzi z 86r i ma hydraulikę. Jest w bdb stanie więc to miało by sens. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 03 sty 2009, 22:59

raczej tak bo dół jest ten sam, bedziesz jeszcze potrzebawal czujników i ECU z wiazka.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 03 sty 2009, 23:55

Jakich czujników i w mechanicznym wtrysku jest komputer??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2009, 00:04

Jest kilka odmian wtrysku mechanicznego
K-JETRONIC - W pełni mechaniczny
KE-JETRONIC - Posiada komputer (który w jakimś stopniu wpływa na pracę silnika)
KE-III-JETRONIC - większy udział koputera w regulacji parametrów pracy silnika
KE-MOTRNIC - jeszcze większy udział koputera w regulacji parametrów pracy silnika
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 00:08 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 sty 2009, 00:08

DZ jest na K-Jetcie i np. nie ma sondy lambda, katalizatora. Nie wiem jak jest z przekładką głowicy i wtrysku do DS'a ale sam DZ jednak sporo się różni od np. JN'a.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 04 sty 2009, 15:24

To powiedzcie mi w końcu czy kolektor ssący będzie pasował od tego na wtrysku do mojego czy musiał bym zmieniać też głowice??

[ Dodano: 2009-01-04, 15:25 ]
W gre wchodzi K-JETRONIC czyli bez komputera by nie bawić się z elektroniką.

[ Dodano: 2009-01-04, 15:27 ]
I czy musiał bym montować jakieś dodatkowe czujniki o których wspomniał czester-11?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2009, 15:43

Z czujników jest na pewno czujnik dla wtryskiwacza rozruchowego i wyłącznik czasowo-termiczny podgrzewacza, jest jeszcze coś takiego jak zawór dodatkowego powietrza + zawór dwudrożny które służą do stabilizacji biegu jałowego.

[ Dodano: 2009-01-04, 15:55 ]
Łysy_18 pisze:Wiadomo DS to gaźnik i ma 90KM a na wtrysku już 112KM co jest sporą różnicą.
Jak założysz sam wtrysk możesz nie uzyskać efektów na które liczysz. Te silniki mają prawdopodobnie inne wałki rozrządu (czasy i kąty otwarcia zaworów), mogą też mieć inne średnice zaworów, stopień sprężania pewnie mają taki sam. Układy wydechowe też mogą się różnić jeden może mieć dwururkę za kolektorem wydechowym a drugi może mieć pojedynczą.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 sty 2009, 16:44

Dodatkowo w K-jecie jest jeszcze regulator termiczny, musisz wymienić pompę paliwa na taką o większej wydajnosci. Wałek jest na 99% ostrzejszy jak w gaźnikowym, stopień sprężania jest taki sam.Ogólnie jak bawić się w wymianę to całego silnika a nie tylko głowicy.

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 04 sty 2009, 16:49

GerB3 pisze:musisz wymienić pompę paliwa na taką o większej wydajnosci.
w DS'ie jest mechaniczna pompa sterowana z wałka pośredniego a w DZ jest elektryczna..

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 07 sty 2009, 23:20

Ok. Doszedłem do pewnego wniosku ale muszę się najpierw was poradzić. Co będzie lepiej zrobić? Przesiąść się na b2 Coupe 2.0 bądź 2,3 czy robić przekładkę silnika w swojej b2?? Jeśli przekładka to czy jeszcze musiał bym coś zmieniać oprócz pompki na elektryczną i czy czujniki o których wspomniał aldi, będą już razem z silnikiem??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sty 2009, 15:33

Czujniki powinny być przy silniku, najlepiej abyś sam go wyjmował to wtedy weźmiesz wszystko co potrzebne. Podejrzewam że jest tam pewnie jakiś „komputerek” do stabilizacji wolnych obrotów.
Co do zamiany to wg mnie kwestia indywidualna oraz kwestia pieniędzy jakie chcesz przeznaczyć. Rozważ wszystkie za i przeciw oraz uważaj żeby nie zamienić czegoś z czego jesteś zadowolony na rzecz która będzie się śniła w koszmarach.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 12 sty 2009, 14:47

Dół od jakiegokolwiek silnika 112 konnego lub wyżej ma ponadto natrysk oleju na denko tłoka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl