[80 b3 1,8pm] głośna praca silnika i stuki
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
[80 b3 1,8pm] głośna praca silnika i stuki
ostatnio nasilił mi sie objaw stukania po odpaleniu zimnego silnika to znaczy słychac jakby zawory stuki nieprzestają nawet po zagrzaniu silnika niekiedy to cichnie ale jak sie otworzy maske to pod pokrywą zaworów słychac szmery i stku juz tak silnik niepracuje jak dawniej czyli było słychac tylko szum silnika prosze o pomoc dodam że jezdze na mineralnym oleju shell
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 gru 2008, 15:05
- Lokalizacja: Wrocław
- zawodnik88
- Forum Audi 80
- Posty: 244
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
- Lokalizacja: Dąbrowa górnicza
a jeszcze jedno jak dodam gazu to niekiedy dzwiek stukania ustaje ale wyraznie słychac to z pokrywy zaworów dawniej tez było słychac w samochodzie ale jak sie maske podniosło na zagrtzanym to cisza była a teraz bo jezdze juz tak z tym około roku to jak otwoze maske to chrapie tam cos pod klawiaturą jakby zawory
[ Dodano: 2008-12-23, 15:47 ]
a czy duze to są koszta wymiany tych popychaczy ?
[ Dodano: 2008-12-23, 15:47 ]
a czy duze to są koszta wymiany tych popychaczy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 gru 2008, 15:05
- Lokalizacja: Wrocław
Stukanie popychaczy nie jest zależne od obciążenia silnika, klepanie panewek nasila się przy obciążeniu silnika.
Klepiące popychacze to nie jest duży problem, koszt popychaczy to około 25-30 pln/szt(INA). Do ich wymiany nie trzeba zdejmować głowicy. Zdejmujesz pokrywę zaworów, luzujesz pasek rozrządu, zdejmujesz wałek rozrządu i już masz dojście do popychaczy. Przy okazji warto wymienić uszczelniacze zaworów, dokłada to w prawdzie sporo pracy bo trzeba rozpiąć sprężyny zaworów ale warto to zrobić.Oczywiście do poskładania potrzebna jest nowa uszczelka pokrywy zaworów i simmering wałka rozrządu.
Klepiące popychacze to nie jest duży problem, koszt popychaczy to około 25-30 pln/szt(INA). Do ich wymiany nie trzeba zdejmować głowicy. Zdejmujesz pokrywę zaworów, luzujesz pasek rozrządu, zdejmujesz wałek rozrządu i już masz dojście do popychaczy. Przy okazji warto wymienić uszczelniacze zaworów, dokłada to w prawdzie sporo pracy bo trzeba rozpiąć sprężyny zaworów ale warto to zrobić.Oczywiście do poskładania potrzebna jest nowa uszczelka pokrywy zaworów i simmering wałka rozrządu.