Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1,8pm] głośna praca silnika i stuki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

[80 b3 1,8pm] głośna praca silnika i stuki

Post autor: zawodnik88 » 23 gru 2008, 15:26

ostatnio nasilił mi sie objaw stukania po odpaleniu zimnego silnika to znaczy słychac jakby zawory stuki nieprzestają nawet po zagrzaniu silnika niekiedy to cichnie ale jak sie otworzy maske to pod pokrywą zaworów słychac szmery i stku juz tak silnik niepracuje jak dawniej czyli było słychac tylko szum silnika prosze o pomoc dodam że jezdze na mineralnym oleju shell

Niedzwiedz1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2008, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Niedzwiedz1 » 23 gru 2008, 15:34

Wydaje mi sie ze To szklanki albo panewki ci graja.

szlukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:54

Post autor: szlukasz » 23 gru 2008, 15:38

raczej szklanki czyli popychacze zaworów, ale o ile pamiętam to ich wymiana wymaga zdjęcia głowicy

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 23 gru 2008, 15:46

a jeszcze jedno jak dodam gazu to niekiedy dzwiek stukania ustaje ale wyraznie słychac to z pokrywy zaworów dawniej tez było słychac w samochodzie ale jak sie maske podniosło na zagrtzanym to cisza była a teraz bo jezdze juz tak z tym około roku to jak otwoze maske to chrapie tam cos pod klawiaturą jakby zawory

[ Dodano: 2008-12-23, 15:47 ]
a czy duze to są koszta wymiany tych popychaczy ?

Niedzwiedz1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2008, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Niedzwiedz1 » 23 gru 2008, 15:50

Koszty wymiany moze nie ale duzoo parcy cie to bedzie kosztowac:P

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 23 gru 2008, 17:31

Stukanie popychaczy nie jest zależne od obciążenia silnika, klepanie panewek nasila się przy obciążeniu silnika.
Klepiące popychacze to nie jest duży problem, koszt popychaczy to około 25-30 pln/szt(INA). Do ich wymiany nie trzeba zdejmować głowicy. Zdejmujesz pokrywę zaworów, luzujesz pasek rozrządu, zdejmujesz wałek rozrządu i już masz dojście do popychaczy. Przy okazji warto wymienić uszczelniacze zaworów, dokłada to w prawdzie sporo pracy bo trzeba rozpiąć sprężyny zaworów ale warto to zrobić.Oczywiście do poskładania potrzebna jest nowa uszczelka pokrywy zaworów i simmering wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 gru 2008, 18:29

Zapomniałeś dodać Danio że trzeba doprowadzić sprężone powietrze do cylindra żeby zawór nie opadł bo inaczej głowica do śćiągnięcia ;-)

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 23 gru 2008, 19:41

No fakt, ale to już szczegóły techniczne tak jak np. procedura dokręcania wałka rozrządu, "niewystrzelenie w kosmos" zapinek od talerzyków sprężyn, rozpięcie sprężyn bez uszkodzenia głowicy itp..... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl