Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 115] auto dymi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Orson1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 28 sty 2007, 17:27
Lokalizacja: malopolska

[80 B4 2.0 115] auto dymi

Post autor: Orson1982 » 04 kwie 2007, 09:33

witam! panowie mam duzy problem moje autko strasznie mi dymi ale tylko jak podskoczy mu troche temperatura nie bylem jeszce u mechanieka bo czekam na wasza opinie. wydaje mi sie ze moge miec uszczelke pod glowica do wymiany jesli tak to co musze jeszce wymienic i jak mozecie podajcie mi ewentualny koszt naprawy

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 kwie 2007, 09:35

na jaki kolor dymi Sprawdź czy Ci nie ubywa płynu chłodzącego lub sie nie pojawił osad olejowy w zbiorniczku

Orson1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 28 sty 2007, 17:27
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Orson1982 » 04 kwie 2007, 11:54

Dymi na bialo plynu troche ubywa tak na 2tys dolewam litre . acha auto jest zagazowane ale dzieje sie to i na gazie i na benzynie na poczatku dzialo sie to jak bylo zimno i myslalem ze to naturalne para wodna i zimno robi chmure!! ale jak jesty cieplo jest to samo juz mnie to denerwuje

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 kwie 2007, 20:41

Skoro dymi na biało i ubywa płynu to nic innegi jak uszczelka pod głowicą. Chyba czego ci nie życzę jakieś pęknięcie głowicy które się rozszerza pod wpływem temperatury. Ale ja stawiam na uszczelkę .

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 kwie 2007, 20:49

Zagrzej silnik. Pozostaw do ostudzenia. Przed ponownym rozruchem zimnego silnika wykręć wszystkie świece i odepnij wtyczkę z modułu cewki zapłonowej. Poproś znajomego niech zakręci rozrusznikiem silnika 2 sekundy a Ty spoglądaj w otwory świec zapłonowych, czy nie wyrzuca płynu chłodniczego. Możesz nawet zbliżyć rękę. Jeżeli wynik będzie negatywny skręć wszystko do kupy i spuść olej z miski olejowej. Sprawdź czy w oleju nie ma płynu chłodniczego. Jeżeli nie znajdziesz płynu na tłokach ani w misce olejowej to daj znać na forum lub PW. Pomogę Ci i powiem co dalej sprawdzać.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 04 kwie 2007, 21:05

z tego co orson napisał to raczej są za małe ubytki płynu zeby zobaczyć na tłokach..... ale też obstawiam na uszczelke.... a w oleju to sprawdz na miarce na zimnymm silniku czy nie widac śladu płynu(male kropelki) jezeli olej jest czysty i go nie przybyło odkąd masz te objawy to raczej do układu smarowania się nie dostaje ale możesz wykrecic świece i po nich też sie coś dowiesz.... i myśle ze powinieneś sie uporać z tym jak najszybciej bo widziałem silnik po takich objawach tylko gość sobie olałi jeździł dłuższy czas a potem tuleje i tłoki na dwóćh garnkach nie nadawały sie do niczego tak je wypłukało.... pozdrawiam.... ;-)
kilerek

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 04 kwie 2007, 21:17

Witam
Zazwyczaj jest tak jak pisze Czarek,można sprawdzić to jeszcze wten sposób,po nagrzaniu silnika odczekaj parę minut 10 do 20 potem zapal i zorientuj się czy zapali na wszystkie cylindry.Najczęściej zapala krótko na trzy cylindry,poprostu nawet kropla wody uniemożliwia zapłon na tym cylindrze,po chwili "wypluje" płyn i zapali czwarty cylinder.
Wszystko wskazuje jednak na uszczelkę pod głowica.
Jasiu.
Audi 80 the best !

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 kwie 2007, 21:24

Jasiu jest dokładnie tak jak piszesz. Nie chciałem na razie chłopaka całkowicie wystraszyć. Jak przebrnie ta próbę i nic nie wykryje to zostanie mu odkręcenie kolektorów. Podejrzewam, że może mieć gdzieś pęknięcie w głowicy pomiędzy kanałem chłodzenia a ssącym - w przypadku przerw w pracy jednego cylindra lub wydechowym, gdy nie będzie wypadania zapłonów. Ale powoli powoli bo nam się chłopak pogubi. Głowica tak szybko nie pęka a uszczelka lubi padać. No ale jak sie nie weźmie za sprawdzanie i nic nie napisze o rezultatach to "nastrzaszymy" go tak, że sie chyba załamie. Żartuje oczywiście. No kolego jak tam próby?

Orson1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 28 sty 2007, 17:27
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Orson1982 » 05 kwie 2007, 14:39

no troche mnie nastraszyliscie :-( jeszce nie sprawdzalem bo nie mam chwili wolnego ale jeszcze w tym tyg to zrobie i sie odezwe dzieki chlopaki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga