[80 B4 2.0 115] auto dymi
[80 B4 2.0 115] auto dymi
witam! panowie mam duzy problem moje autko strasznie mi dymi ale tylko jak podskoczy mu troche temperatura nie bylem jeszce u mechanieka bo czekam na wasza opinie. wydaje mi sie ze moge miec uszczelke pod glowica do wymiany jesli tak to co musze jeszce wymienic i jak mozecie podajcie mi ewentualny koszt naprawy
Zagrzej silnik. Pozostaw do ostudzenia. Przed ponownym rozruchem zimnego silnika wykręć wszystkie świece i odepnij wtyczkę z modułu cewki zapłonowej. Poproś znajomego niech zakręci rozrusznikiem silnika 2 sekundy a Ty spoglądaj w otwory świec zapłonowych, czy nie wyrzuca płynu chłodniczego. Możesz nawet zbliżyć rękę. Jeżeli wynik będzie negatywny skręć wszystko do kupy i spuść olej z miski olejowej. Sprawdź czy w oleju nie ma płynu chłodniczego. Jeżeli nie znajdziesz płynu na tłokach ani w misce olejowej to daj znać na forum lub PW. Pomogę Ci i powiem co dalej sprawdzać.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
z tego co orson napisał to raczej są za małe ubytki płynu zeby zobaczyć na tłokach..... ale też obstawiam na uszczelke.... a w oleju to sprawdz na miarce na zimnymm silniku czy nie widac śladu płynu(male kropelki) jezeli olej jest czysty i go nie przybyło odkąd masz te objawy to raczej do układu smarowania się nie dostaje ale możesz wykrecic świece i po nich też sie coś dowiesz.... i myśle ze powinieneś sie uporać z tym jak najszybciej bo widziałem silnik po takich objawach tylko gość sobie olałi jeździł dłuższy czas a potem tuleje i tłoki na dwóćh garnkach nie nadawały sie do niczego tak je wypłukało.... pozdrawiam....
Witam
Zazwyczaj jest tak jak pisze Czarek,można sprawdzić to jeszcze wten sposób,po nagrzaniu silnika odczekaj parę minut 10 do 20 potem zapal i zorientuj się czy zapali na wszystkie cylindry.Najczęściej zapala krótko na trzy cylindry,poprostu nawet kropla wody uniemożliwia zapłon na tym cylindrze,po chwili "wypluje" płyn i zapali czwarty cylinder.
Wszystko wskazuje jednak na uszczelkę pod głowica.
Jasiu.
Zazwyczaj jest tak jak pisze Czarek,można sprawdzić to jeszcze wten sposób,po nagrzaniu silnika odczekaj parę minut 10 do 20 potem zapal i zorientuj się czy zapali na wszystkie cylindry.Najczęściej zapala krótko na trzy cylindry,poprostu nawet kropla wody uniemożliwia zapłon na tym cylindrze,po chwili "wypluje" płyn i zapali czwarty cylinder.
Wszystko wskazuje jednak na uszczelkę pod głowica.
Jasiu.
Jasiu jest dokładnie tak jak piszesz. Nie chciałem na razie chłopaka całkowicie wystraszyć. Jak przebrnie ta próbę i nic nie wykryje to zostanie mu odkręcenie kolektorów. Podejrzewam, że może mieć gdzieś pęknięcie w głowicy pomiędzy kanałem chłodzenia a ssącym - w przypadku przerw w pracy jednego cylindra lub wydechowym, gdy nie będzie wypadania zapłonów. Ale powoli powoli bo nam się chłopak pogubi. Głowica tak szybko nie pęka a uszczelka lubi padać. No ale jak sie nie weźmie za sprawdzanie i nic nie napisze o rezultatach to "nastrzaszymy" go tak, że sie chyba załamie. Żartuje oczywiście. No kolego jak tam próby?