Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak mocy, głosny klekot pod klawiaturą.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[1.9TDI 1Z] Brak mocy, głosny klekot pod klawiaturą.

Post autor: gigs » 27 gru 2008, 09:53

Witam

Mam powazny problem, ponieważ, chciałem zrobić dobrze a wyszło bardzo źle. Konkretnie chciałem zrobić samoróbke odcięcia zapłonu i w tym celu podczas gdy silnik był włączony i chodził na jałowych obrotach, to odłączyłem kostkę od pompy paliwa (KOstke do której wchodzą 3 kable (czerwony , czarny i niebieski.) Chciacłem sprawdzić czy silnik się wyłączy i wyłączył się. Następnie zaczełem szukać kabla na którym zrobić owe odcięcie. Najpierw przeciełem kabelek czerwony i samochód o dziwo odpaliłem. Wiec kabelek zalutowałem i zaizolowałem. Nastepnie odciełem kabel czarny i po dwokrotnej nieudanej próbie odpalenia na tym kablu zrobiłem odcięcie zapłonu.

Samochód odpala bez problemu, jednak kiedy wcisne mu pedał gazu, strasznie klekocze pod klawiaturą. Kiedy wyjechałem z garażu to wogóle nie mogłem poznać auta. Przejechałem się dosłownie 200metrów. Słychać straszny stukot pod klawiaturą, auto nie ma wogóle mocy i mocno dymi.
Auto przed tym moim głupim ulepszeniem chodziło bez problemów. Czy może ktoś z Państwa napisać co może być tego przyczyną. Dodam, że odcięcie juz jest wymontowane.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 23:48 przez gigs, łącznie zmieniany 2 razy.

rubin69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 cze 2008, 20:36
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: rubin69 » 27 gru 2008, 10:45

kolego a na jaki kolor dymi?

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 27 gru 2008, 11:10

wydaje mi się, że na siwo

grzesiekcycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sie 2008, 17:39

Post autor: grzesiekcycu » 27 gru 2008, 11:17

jak dymi na siwo czyli ma za mała dawke paliwa jaki masz silnik?

rubin69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 cze 2008, 20:36
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: rubin69 » 27 gru 2008, 12:03

grzesiekcycu pisze: jaki masz silnik?
ma 1Z :-P

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 27 gru 2008, 13:02

Jak sie ustawia dawke paliwa i ewentualnie na jakich przyrządach ??

Silnik 1.9 TDI 1Z
1993r.

Mysłałem z początku, że to wina sterownika, jednak sterownik wymieniłem i nic nie pomogło.

grzesiekcycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sie 2008, 17:39

Post autor: grzesiekcycu » 27 gru 2008, 13:54

w twoim przypadku to raczej komputer jest za to odpowiedzialny poprostu przerwales mu jakis program odpowiedzialny za dawkowanie mieszanki paliwowo powietrznej ale lepiej niech sie wypowiedza fachowcy ale moim zdaniem to jest to

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 28 gru 2008, 13:41

kolego pasowało by VAGa podpiąć i zobaczyć co pokaże a póżniej myśleć co dalej:)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 gru 2008, 18:32

Ewidentny brak sterowania zaworkiem zmieniającym kąt wtrysku, sprawdź raz jeszcze tą wtyczkę bo tyko tam leży przyczyna coś po prostu nie łączy i nie ma wysterowania zaworkiem stad twarda praca i dymienie na siwo. I nie kombinuj z dawkami i innymi rzeczami bo tak narobisz ze najstarsi górale nie będą wiedzieli o co tam chodzi. Jak się nie znasz jedz do kogoś kto jest w temacie bo sam zaszkodzisz jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 29 gru 2008, 12:28

Kolego, ja miałem podobny problem. Silnik chodził jak w mercedesie beczce i dymił ponad miarę. U mnie przyczyną było wyskoczenie bezpiecznika od sterowania wtryskiem, taki z nakładką "motor" jeśli u Ciebie też taka jest, nie pamiętam ile [A]. Coś tam grzebałem i go podważyłem przypadkowo. Otwórz skrzynkę bezpieczników i sprawdź czy się nie przepalił, może to coś da...

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 29 gru 2008, 14:20

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, a w szczególności koledze Solskier. Okazało się że kabel od ustawiacza kąta wtrysku przy samej pompie wtryskowej ( dół pompy) jest uszkodzony. Kolega Solskier miał rację. Nie wiem tylko jak mogłem to uszkodzić bo akurat przy tej rzeczy nic nie robiłem. Ważne, że przyczyna jest znaleziona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl