Panowie moja pompa powiedziała dość :cry: wcale sie nie dziwie przy ABS i EDS pompa pracuje bardzo dużo i tak tyle km wytrzymała <ok>
Kupiłem zestaw naprawczy i chcę wymienić te gumki bo myślę jak nie będzie miała rys ani wżerów to powinna działać na 100%
Czy może lepiej się w to nie bawić i kupić nową pompę tylko jaką :?:
Może ktoś coś robił w tym temacie i podzieli się swoimi wrażeniami <ok>
[B4 1Z] Pompa hamulcowa - regenerować czy kupić nową ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Jeżeli nie jest ci auto potrzebne codziennie to zdemontuj pompę, rozbierz i zobacz w jakim stanie jest cylinder pompy .Z lukasem nie powinno byc problemu, w ate do rozebrania drugiej sekcji potrzebny jest pięciokątny imbus (do odkręcenia blokady).zanim przystąpisz do naprawy upewnij się jaką masz pompę i czy jest dostępna od ręki (koszt ok 200-250zł).
Dzięki wielkie za informacje <ok> Pompę mam Lukasa więc tak jak mówisz nie powinno być problemów więc będę próbował regenerować a autko w razie czego mam 2 wiec jak mi się nie uda to poczeka na nową pompę <ok>romulus697 pisze:Jeżeli nie jest ci auto potrzebne codziennie to zdemontuj pompę, rozbierz i zobacz w jakim stanie jest cylinder pompy .Z lukasem nie powinno byc problemu, w ate do rozebrania drugiej sekcji potrzebny jest pięciokątny imbus (do odkręcenia blokady).zanim przystąpisz do naprawy upewnij się jaką masz pompę i czy jest dostępna od ręki (koszt ok 200-250zł).
A może ma ktoś jakiś schemat pompy Lukas bo ja już od 3 dni szukam i nic
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Melduję, że pompa zregenerowana <ok> .
Teraz jako, że wiem o co common to mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Otóż sama wymiana gumowych mażetek nie jest skomplikowana aczkolwiek procedura wymagająca precyzji. Nowe gumki trzeba nakładać najlepiej smarując uprzednio wazeliną techniczną. Powinniśmy również jednak na wstępie zwrócić uwagę na gładź cylindra pompy hamulcowej - czy nie posiada wżerów czy jakiś rys.
Szczególną uwagę należy również skierować na nowy zestaw naprawczy. Nawet jeśli dobierzemy odpowiedni do naszego systemu hamulcowego zestaw, zdarza się, że nie które nowych elementów po prostu nie pasują. Tak też było w moim przypadku: jedna mażetka miała luz na osi tłoczka około 2mm :shock: ...więc zdeczka za dużo 8-) . Podobnie było z oringiem uszczelniającym korpus obudowy pompy.
Po nałożeniu nowych gumek należy wszystko dobrze wymyć (najlepiej zmywaczem do hamulców). Po złożeniu w całość i zabezpieczeniu obudowy pierścieniem osadczym, montujemy pompę do serwa, zalewamy płynem DOT4 i porządnie odpowietrzamy: pompę; hamulce; regulator siły hamowania i sprzęgło.
W mojej niuni hamulce są teraz takie same jak w nowym samochodzie <ok>
Teraz jako, że wiem o co common to mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Otóż sama wymiana gumowych mażetek nie jest skomplikowana aczkolwiek procedura wymagająca precyzji. Nowe gumki trzeba nakładać najlepiej smarując uprzednio wazeliną techniczną. Powinniśmy również jednak na wstępie zwrócić uwagę na gładź cylindra pompy hamulcowej - czy nie posiada wżerów czy jakiś rys.
Szczególną uwagę należy również skierować na nowy zestaw naprawczy. Nawet jeśli dobierzemy odpowiedni do naszego systemu hamulcowego zestaw, zdarza się, że nie które nowych elementów po prostu nie pasują. Tak też było w moim przypadku: jedna mażetka miała luz na osi tłoczka około 2mm :shock: ...więc zdeczka za dużo 8-) . Podobnie było z oringiem uszczelniającym korpus obudowy pompy.
Po nałożeniu nowych gumek należy wszystko dobrze wymyć (najlepiej zmywaczem do hamulców). Po złożeniu w całość i zabezpieczeniu obudowy pierścieniem osadczym, montujemy pompę do serwa, zalewamy płynem DOT4 i porządnie odpowietrzamy: pompę; hamulce; regulator siły hamowania i sprzęgło.
W mojej niuni hamulce są teraz takie same jak w nowym samochodzie <ok>