Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Pompa hamulcowa - regenerować czy kupić nową ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

[B4 1Z] Pompa hamulcowa - regenerować czy kupić nową ?

Post autor: DYZIO » 27 gru 2008, 15:15

Panowie moja pompa powiedziała dość :cry: wcale sie nie dziwie przy ABS i EDS pompa pracuje bardzo dużo :-/ i tak tyle km wytrzymała <ok>
Kupiłem zestaw naprawczy i chcę wymienić te gumki bo myślę jak nie będzie miała rys ani wżerów to powinna działać na 100%
Czy może lepiej się w to nie bawić i kupić nową pompę tylko jaką :?:
Może ktoś coś robił w tym temacie i podzieli się swoimi wrażeniami <ok>

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 27 gru 2008, 20:11

Pompa to wbrew pozorom bardzo precyzyjne urządzenie, zdarza się że po wymianie gumek nie działa ( np. nie zasysa płynu ze zbiorniczka lub nie "odpuszcza" hamulca) Spróbować możesz , może się uda.... ale najlepiej kupić nową. Jaką kupić? ATE, lucas... nawet LPR działa.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 27 gru 2008, 22:23

Jeżeli nie jest ci auto potrzebne codziennie to zdemontuj pompę, rozbierz i zobacz w jakim stanie jest cylinder pompy .Z lukasem nie powinno byc problemu, w ate do rozebrania drugiej sekcji potrzebny jest pięciokątny imbus (do odkręcenia blokady).zanim przystąpisz do naprawy upewnij się jaką masz pompę i czy jest dostępna od ręki (koszt ok 200-250zł).

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 28 gru 2008, 02:19

romulus697 pisze:Jeżeli nie jest ci auto potrzebne codziennie to zdemontuj pompę, rozbierz i zobacz w jakim stanie jest cylinder pompy .Z lukasem nie powinno byc problemu, w ate do rozebrania drugiej sekcji potrzebny jest pięciokątny imbus (do odkręcenia blokady).zanim przystąpisz do naprawy upewnij się jaką masz pompę i czy jest dostępna od ręki (koszt ok 200-250zł).
Dzięki wielkie za informacje <ok> Pompę mam Lukasa więc tak jak mówisz nie powinno być problemów więc będę próbował regenerować a autko w razie czego mam 2 wiec jak mi się nie uda to poczeka na nową pompę <ok>
:arrow: A może ma ktoś jakiś schemat pompy Lukas bo ja już od 3 dni szukam i nic :-/

kkaroll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2009, 15:48
Lokalizacja: Hornówek

Post autor: kkaroll » 28 sty 2009, 19:26

Wie ktos moze czy pompa hamulcowa z audi 100 c3 pasuje do audi 80b3?

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 sty 2009, 19:48

kkaroll pisze:Wie ktos moze czy pompa hamulcowa z audi 100 c3 pasuje do audi 80b3?
z której 100 bo której B3, czasami pasuje a czasami nie

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 20 gru 2010, 20:25

Ja mam pytanie czy pompę demontuje się odkręcając tylko te dwie śruby zaznaczone na foto? Czy macie jakieś uwagi jeśli chodzi o rozkręcanie przewodów hamulcowych od pompy?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 20 gru 2010, 20:37

Hej przewody powinny sie wykrecic bez problemow i odkresasz te 2 srubki M8 i wychodzi trzeba tylko uzyc sily nieco zeby ja zruszyc. pozdro

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 lut 2011, 20:42

Melduję, że pompa zregenerowana <ok> .
Teraz jako, że wiem o co common to mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Otóż sama wymiana gumowych mażetek nie jest skomplikowana aczkolwiek procedura wymagająca precyzji. Nowe gumki trzeba nakładać najlepiej smarując uprzednio wazeliną techniczną. Powinniśmy również jednak na wstępie zwrócić uwagę na gładź cylindra pompy hamulcowej - czy nie posiada wżerów czy jakiś rys.
Szczególną uwagę należy również skierować na nowy zestaw naprawczy. Nawet jeśli dobierzemy odpowiedni do naszego systemu hamulcowego zestaw, zdarza się, że nie które nowych elementów po prostu nie pasują. Tak też było w moim przypadku: jedna mażetka miała luz na osi tłoczka około 2mm :shock: ...więc zdeczka za dużo 8-) . Podobnie było z oringiem uszczelniającym korpus obudowy pompy.
Po nałożeniu nowych gumek należy wszystko dobrze wymyć (najlepiej zmywaczem do hamulców). Po złożeniu w całość i zabezpieczeniu obudowy pierścieniem osadczym, montujemy pompę do serwa, zalewamy płynem DOT4 i porządnie odpowietrzamy: pompę; hamulce; regulator siły hamowania i sprzęgło.
W mojej niuni hamulce są teraz takie same jak w nowym samochodzie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl