[2.0E ABK LPG] Wielki problem z silnikiem
Czy kompresja na pierwszym cylindrze różni się od pozostałych. Najlepiej podaj wartości.
Moje podejrzenie pada jeszcze na pierwszy wtryskiwacz paliwa który cały czas leje. Nawet po włączeniu LPG jeżeli nie masz wyłączanej pompki paliwa. Benzyna będzie dostawała się do cylindra i go zalewała.
Ja bym zrobił tak, albo wyjął wtryskiwacze i je sprawdził pod względem wydajności i szczelności.
Albo, wyjął zalaną świecę wyczyścił ją zamienił z pracującym cylindrem, np. 2, a tą z drugiego włożył do pierwszego. Wyjął bezpiecznik od pompy paliwa, sprawdził czy na pierwszej świecy jest iskra. Wkręcił wszystkie świece i odpalił samochód od razu na LPG. Może trzeba będzie poczekać aż nadmiar paliwa z cylindra się wypali, albo pokręcić rozrusznikiem przy wyjętych świecach i odłączonej pompie aby wstępnie usunąć paliwo z cylindrów, uważając aby się oczywiście nie zapaliło, przy wydobywaniu się go z cylindrów, jeżeli jest go dużo. Jest to jednak trochę niebezpieczne.
Oczywiście wszystko przy przy poprawnym ciśnieniu sprężania.
Moje podejrzenie pada jeszcze na pierwszy wtryskiwacz paliwa który cały czas leje. Nawet po włączeniu LPG jeżeli nie masz wyłączanej pompki paliwa. Benzyna będzie dostawała się do cylindra i go zalewała.
Ja bym zrobił tak, albo wyjął wtryskiwacze i je sprawdził pod względem wydajności i szczelności.
Albo, wyjął zalaną świecę wyczyścił ją zamienił z pracującym cylindrem, np. 2, a tą z drugiego włożył do pierwszego. Wyjął bezpiecznik od pompy paliwa, sprawdził czy na pierwszej świecy jest iskra. Wkręcił wszystkie świece i odpalił samochód od razu na LPG. Może trzeba będzie poczekać aż nadmiar paliwa z cylindra się wypali, albo pokręcić rozrusznikiem przy wyjętych świecach i odłączonej pompie aby wstępnie usunąć paliwo z cylindrów, uważając aby się oczywiście nie zapaliło, przy wydobywaniu się go z cylindrów, jeżeli jest go dużo. Jest to jednak trochę niebezpieczne.
Oczywiście wszystko przy przy poprawnym ciśnieniu sprężania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
raczej mało prawdopodobne. Zawory pewnie Ci nie trzymają i dlatego taki objaw, tak jak wyżej pisali głowica do roboty. Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale ostatnio za wymianę 6 zaworów, klepanie zaworów, uszczelniacze, docieranie gniazd od golfa 1.4 16v wyszło 400 złt z częściami. Do tego dolicz sobie uszczelkę pod głowicę, pod kolektory (chyba że były niedawno zmieniane) i pasek jeśli nie zmieniałeś dawno. Więc trochę po kieszeni poleci. Chyba że sobie sam nie rozbierzesz to jeszcze koszt mechanika. Opłacalne na pewno jeśli zamierzasz trzymać auto.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Jutro napiszę co się stało, co było tego przyczyną oraz co do wymiany.....
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-12-27, 13:15 ]
Głowica do roboty, bo zawór na ostatnim garze pogięty :evil:
Prawdopodobnie "zaczęło się to dziać" jak ojciec zlecił wymianę uszczelniaczy i robili to bez ściąganie głowicy. Po tej wymianie pierwszy raz strzelił i od tamtego czasu zaczęły się same problemy z silnikiem
Prawdopodobnie silnik będzie wsadzony od Anglika, bo w tym starym i tak trzeba wymienić olej, rozrząd.... A silnik będzie kupiony na dobrą kasę :mrgreen:
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-12-27, 13:15 ]
Głowica do roboty, bo zawór na ostatnim garze pogięty :evil:
Prawdopodobnie "zaczęło się to dziać" jak ojciec zlecił wymianę uszczelniaczy i robili to bez ściąganie głowicy. Po tej wymianie pierwszy raz strzelił i od tamtego czasu zaczęły się same problemy z silnikiem
Prawdopodobnie silnik będzie wsadzony od Anglika, bo w tym starym i tak trzeba wymienić olej, rozrząd.... A silnik będzie kupiony na dobrą kasę :mrgreen:
Pozdrawiam
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
a czujnik ciśnienia paliwa ( ten na końcu listwy z wtryskami) sprawdzałeś? Ciśnienie w listwie? wstępnie można to zrobic przez ściągnięcie wężyka powietrza (tego co do przepustnicy idzie) - ma byc tam sucho.
jak nie i inne rzeczy napisane wyżej przez kolegów nie zadziałają- to coś z zaworami na 1 cylindrze - lecz gdyby to było 100% to to zawsze by tak chodził a nie tylko okresowo...
daj znać;)
jak nie i inne rzeczy napisane wyżej przez kolegów nie zadziałają- to coś z zaworami na 1 cylindrze - lecz gdyby to było 100% to to zawsze by tak chodził a nie tylko okresowo...
daj znać;)
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...