Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0E ABK LPG] Wielki problem z silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 25 gru 2008, 13:36

Czy kompresja na pierwszym cylindrze różni się od pozostałych. Najlepiej podaj wartości.

Moje podejrzenie pada jeszcze na pierwszy wtryskiwacz paliwa który cały czas leje. Nawet po włączeniu LPG jeżeli nie masz wyłączanej pompki paliwa. Benzyna będzie dostawała się do cylindra i go zalewała.

Ja bym zrobił tak, albo wyjął wtryskiwacze i je sprawdził pod względem wydajności i szczelności.

Albo, wyjął zalaną świecę wyczyścił ją zamienił z pracującym cylindrem, np. 2, a tą z drugiego włożył do pierwszego. Wyjął bezpiecznik od pompy paliwa, sprawdził czy na pierwszej świecy jest iskra. Wkręcił wszystkie świece i odpalił samochód od razu na LPG. Może trzeba będzie poczekać aż nadmiar paliwa z cylindra się wypali, albo pokręcić rozrusznikiem przy wyjętych świecach i odłączonej pompie aby wstępnie usunąć paliwo z cylindrów, uważając aby się oczywiście nie zapaliło, przy wydobywaniu się go z cylindrów, jeżeli jest go dużo. Jest to jednak trochę niebezpieczne.

Oczywiście wszystko przy przy poprawnym ciśnieniu sprężania.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 25 gru 2008, 14:47

bardzo dziękuję za wszystkie posty :mrgreen:

pojutrze wszystko wyjdzie w praniu :lol: ;-)

Pozdrawiam <piwo>

[ Dodano: 2008-12-26, 13:10 ]
Panowie mam jeszcze do Was jedno pytanie......

Czy te objawy o których wspomniałem mogą być spowodowane przeskoczeniem rozrządu ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 27 gru 2008, 00:02

raczej mało prawdopodobne. Zawory pewnie Ci nie trzymają i dlatego taki objaw, tak jak wyżej pisali głowica do roboty. Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale ostatnio za wymianę 6 zaworów, klepanie zaworów, uszczelniacze, docieranie gniazd od golfa 1.4 16v wyszło 400 złt z częściami. Do tego dolicz sobie uszczelkę pod głowicę, pod kolektory (chyba że były niedawno zmieniane) i pasek jeśli nie zmieniałeś dawno. Więc trochę po kieszeni poleci. Chyba że sobie sam nie rozbierzesz to jeszcze koszt mechanika. Opłacalne na pewno jeśli zamierzasz trzymać auto. :-)

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 27 gru 2008, 00:06

o to chodzi, że auto będzie szło po nowym roku na sprzedaż więc taka naprawa silnika nie jest miłą niespodzianką :-/

Jutro wszystko wyjdzie w praniu co jest nie tak......

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 27 gru 2008, 00:09

to zrób to jak najmniejszym kosztem, bez uszczelniaczy, ewentualnie te zawory co do roboty są i tylko uszczelkę pod głowicę. To bardzo dużo nie wyjdzie

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 27 gru 2008, 00:14

Jutro napiszę co się stało, co było tego przyczyną oraz co do wymiany.....


Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-12-27, 13:15 ]
Głowica do roboty, bo zawór na ostatnim garze pogięty :evil:

Prawdopodobnie "zaczęło się to dziać" jak ojciec zlecił wymianę uszczelniaczy i robili to bez ściąganie głowicy. Po tej wymianie pierwszy raz strzelił i od tamtego czasu zaczęły się same problemy z silnikiem

Prawdopodobnie silnik będzie wsadzony od Anglika, bo w tym starym i tak trzeba wymienić olej, rozrząd.... A silnik będzie kupiony na dobrą kasę :mrgreen:


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 28 gru 2008, 14:54

No to ciśnienie sprężania nie mogło być dobre.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 gru 2008, 15:20

czyli dobrze trafiłem z głowicą

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 28 gru 2008, 15:23

KorNoLio pisze:No to ciśnienie sprężania nie mogło być dobre.
bardzo dziwnym trafem ciśnienie było dobre i nawet nie wiem jak to możliwe

wynosiło na wszystkich ok.12

darko344
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 lis 2008, 20:59
Lokalizacja: Płock/Niesłuchowo

Post autor: darko344 » 02 sty 2009, 17:54

Ja też miałem przy ABK że zalewało mi pierwszą świecę,zamieniałem wtryski i nadal lało na pierwszy cylinder.Auto spalało jednocześnie lpg i pb.Po wymianie czujnika ciśnienia paliwa objawy ustąpiły

Awatar użytkownika
Piotr1510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2008, 22:38
Lokalizacja: KR / RST / .de

Post autor: Piotr1510 » 03 sty 2009, 01:26

a czujnik ciśnienia paliwa ( ten na końcu listwy z wtryskami) sprawdzałeś? Ciśnienie w listwie? wstępnie można to zrobic przez ściągnięcie wężyka powietrza (tego co do przepustnicy idzie) - ma byc tam sucho.

jak nie i inne rzeczy napisane wyżej przez kolegów nie zadziałają- to coś z zaworami na 1 cylindrze - lecz gdyby to było 100% to to zawsze by tak chodził a nie tylko okresowo...

daj znać;)

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 03 sty 2009, 21:30

No to ciśnienie sprężania nie mogło być dobre.
Też tak myśle bo z tym to się jeszcze nie spotkałem żeby ze skrzywionym zaworem było ciśnienie na cylindrze. :-/

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 03 sty 2009, 22:28

możliwe, że tacy fachowcy mierzyli te ciśnienie :-/ mówili, że ciśnienie było na każdym po ok 12


w mojej okolicy to brak słów na tych "mechaników" :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl