[80 B4 1.6 ADA] Problem z obrotami i przyspieszeniem
[80 B4 1.6 ADA] Problem z obrotami i przyspieszeniem
witam jak w temacie zrobił mi się problemik z autkiem dodam iż silnik był wyciągany ściągany był rozrząd i aparat zapłonowy. A objawy tego są takie po odpaleniu obroty są normalne po przejechaniu 100metrów i daniu na luz silnik dość dziwnie faluje, a przy ściągnieciu nogi z gazu podczas jazdy bardzo długo schodzi z obrotów dodam też że strasznie dziwnie jest słaby
pomocy bo szlak mnie trafia a nie mam pojęcia co to jest czy możliwe że to wina zapłonu??
pomocy bo szlak mnie trafia a nie mam pojęcia co to jest czy możliwe że to wina zapłonu??
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Miałem podobny problem z obrotami - po przejechaniu kilkuset metrów obroty zaczynały wariować - spadały z bardzo dużym opóźnieniem i wolnych obrotów wogóle nie było - silnik gasł. Generalnie autem po mieście nie dało się jeździć. Przyczyną była nieszczelność układu powietrznego. U mnie rozwalony (dosłownie, ale tak że na pierwszy rzut oka nie było widać) był plastikowy wąż, który wychodził od gumowego węża powietrza i wchodził do bloku silnika od strony filtra oleju.
więc tak wymieniłem świece.przewody,kopółke,palec sprawdziłem dokładnie rozrząd i wszystko było ok.Więc pytanie co to może być? Sonda? przepływomierz? bo powoli zaczyna mnie szlak trafiac,tym bardziej że odpala super a strzela w tłumik. Po ostatniej próbie stałem w garażu i kilka razy dodawałem gazu do końca ,to strasznie kopcił na siwo i śmierdziało spalinami-paliwem
może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
willi a jak dodajesz gaz to od razu czuć przyspieszenie czy dopiero po chwili? bo jeżeli po chwili dopiero to może być nawet minimalna nieszczelność w dolocie powietrza, posprawdzaj wszystkie kanały którymi leci powietrze ja miałem lekko przetopioną rurkę którym dolatywało powietrze i silnik z obrotami wariował, czasem było 800 a czasem nawet 1200, tak samo miał brat w oplu, ała nieszczelność i autko mu paliwa ciągneło i było mułowate
Witam.
Ja też niestety mam ten "poroniony" silnik i podobne z nim problemy.U mnie po szybkim wcisnięciu gazu - silnik się dławi,muli pare razy szarpnie,strzeli w tłumik i dopiero się zbiera.Krew mnie zalewa! Wymienione świece,kable,kopułka,palec..... 2 x diagnostyka( podejrzenie Halla).Mechanicy grzebią i nic z tego nie wynika.Jak masz możliwość to wymień ten silnik na normalny. Powodzenia.
Ja też niestety mam ten "poroniony" silnik i podobne z nim problemy.U mnie po szybkim wcisnięciu gazu - silnik się dławi,muli pare razy szarpnie,strzeli w tłumik i dopiero się zbiera.Krew mnie zalewa! Wymienione świece,kable,kopułka,palec..... 2 x diagnostyka( podejrzenie Halla).Mechanicy grzebią i nic z tego nie wynika.Jak masz możliwość to wymień ten silnik na normalny. Powodzenia.
Posłuchaj Bogdanie.
Nie znam się dokładnie na tych silnikach, ale zrobiłbym nastepująco.
1. Wymienił kondensatory w sterowniku silnika na nowe.
2. Oczyściłbym złącza przy sterowniku silnika.
3. Przejrzałbym i sprawdził dokładnie przepływmierz oraz czujniki Halla i obrotów wału.
4. Oczyść druciki grzejne przepływomierza.
5. Odłącz przewód odmy od układu dolotowego. Na czas próby uszczelnij układ dolotowy a spaliny z odmy wypuść w powietrze.
Opisz jak po tych zabiegach działa silnik.
W tym silniku nie ma nic skomplikowanego. Musi sie dac naprawić. Ciesz się, że to nie jest silnik w nowej Lagunie czy C5 bo wtedy to byś płakał.
Nie znam się dokładnie na tych silnikach, ale zrobiłbym nastepująco.
1. Wymienił kondensatory w sterowniku silnika na nowe.
2. Oczyściłbym złącza przy sterowniku silnika.
3. Przejrzałbym i sprawdził dokładnie przepływmierz oraz czujniki Halla i obrotów wału.
4. Oczyść druciki grzejne przepływomierza.
5. Odłącz przewód odmy od układu dolotowego. Na czas próby uszczelnij układ dolotowy a spaliny z odmy wypuść w powietrze.
Opisz jak po tych zabiegach działa silnik.
W tym silniku nie ma nic skomplikowanego. Musi sie dac naprawić. Ciesz się, że to nie jest silnik w nowej Lagunie czy C5 bo wtedy to byś płakał.