Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.6 ADA] Problem z obrotami i przyspieszeniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

[80 B4 1.6 ADA] Problem z obrotami i przyspieszeniem

Post autor: willi » 11 wrz 2008, 19:17

witam jak w temacie zrobił mi się problemik z autkiem dodam iż silnik był wyciągany ściągany był rozrząd i aparat zapłonowy. A objawy tego są takie po odpaleniu obroty są normalne po przejechaniu 100metrów i daniu na luz silnik dość dziwnie faluje, a przy ściągnieciu nogi z gazu podczas jazdy bardzo długo schodzi z obrotów dodam też że strasznie dziwnie jest słaby

pomocy bo szlak mnie trafia a nie mam pojęcia co to jest czy możliwe że to wina zapłonu??

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 12 wrz 2008, 09:33

a pewnie że się poprzestawiało, regulacja zapłonu powinna pomóc, rozrząd raczej jest nie przestawiony skoro silnik chodzi w miarę. Ale na wszelki wypadek ustaw na znaki jeszcze raz i sprawdź.

ambtrip

Post autor: ambtrip » 02 lis 2008, 18:13

Miałem podobny problem z obrotami - po przejechaniu kilkuset metrów obroty zaczynały wariować - spadały z bardzo dużym opóźnieniem i wolnych obrotów wogóle nie było - silnik gasł. Generalnie autem po mieście nie dało się jeździć. Przyczyną była nieszczelność układu powietrznego. U mnie rozwalony (dosłownie, ale tak że na pierwszy rzut oka nie było widać) był plastikowy wąż, który wychodził od gumowego węża powietrza i wchodził do bloku silnika od strony filtra oleju.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 02 lis 2008, 18:31

kolego to już sprawdziłem poprzerabiałem po swojemu jest troche lepiej tylko teraz zostaje mi problem taki iż przy zimnym silniku jade i przy redukcji np. z 1 na 2 wciskam gaz i dzieje się coś takiego jak by autko ktoś trzymał z tyłu po czym strzelenie prawdopodobnie w tłumik i dopiero przyspiesza :-(

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 03 lis 2008, 08:39

jak strzela to zapłon...albo moze ktoraś ze świec szwankować przez dosłownie chwile i jak zacznie przepalać to też srutnie :P ale raaczej zapłon

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 29 gru 2008, 18:46

więc tak wymieniłem świece.przewody,kopółke,palec sprawdziłem dokładnie rozrząd i wszystko było ok.Więc pytanie co to może być? Sonda? przepływomierz? bo powoli zaczyna mnie szlak trafiac,tym bardziej że odpala super a strzela w tłumik. Po ostatniej próbie stałem w garażu i kilka razy dodawałem gazu do końca ,to strasznie kopcił na siwo i śmierdziało spalinami-paliwem

może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Lisek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 25 lut 2007, 11:11

Post autor: Lisek » 29 gru 2008, 19:12

Ustaw zapłon.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 01:07 przez Lisek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 29 gru 2008, 19:29

ustawiony w 100% kolego gość na kompie ustawiał

jojolpd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 cze 2008, 13:38
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: jojolpd » 29 gru 2008, 20:52

ja mam taki problem kupiłem jakis czas temu Audi 80 rocznik 88 mam benzyne z gazem i bardzo wysokie obroty 1100. I nie wiem czy sa poprostu zle ustawione czy trzeba je uregulowac.

Awatar użytkownika
gmitek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 11 mar 2008, 16:21
Lokalizacja: Sabaudia

Post autor: gmitek » 29 gru 2008, 21:12

willi a jak dodajesz gaz to od razu czuć przyspieszenie czy dopiero po chwili? bo jeżeli po chwili dopiero to może być nawet minimalna nieszczelność w dolocie powietrza, posprawdzaj wszystkie kanały którymi leci powietrze ja miałem lekko przetopioną rurkę którym dolatywało powietrze i silnik z obrotami wariował, czasem było 800 a czasem nawet 1200, tak samo miał brat w oplu, ała nieszczelność i autko mu paliwa ciągneło i było mułowate

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 29 gru 2008, 21:25

hmmm to jest dobry pomysł ponieważ mam wyżucone od początku bebechy z filtra powietrza brakuje w nim takiej rurki zwężonej która wchodzi do obudowy filtra

czy może to być przez to że dostaje za dużo powietrza?

Awatar użytkownika
gmitek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 11 mar 2008, 16:21
Lokalizacja: Sabaudia

Post autor: gmitek » 29 gru 2008, 22:02

to jest na pewno przez to że dostaje dużo powietrza, dławi sie nim po prostu, nawet minimalnie jak się zwiększy dawkę powietrza to już czuć różnicę w pracy silnika,

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 29 gru 2008, 22:28

ok jutro sprawdze czy coś pomoże ponieważ mam jeszcze jedną obudowe narazie dzięki za pomoc :mrgreen:

BogdanC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 12 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: olesnica

Post autor: BogdanC » 01 sty 2009, 20:06

Witam.
Ja też niestety mam ten "poroniony" silnik i podobne z nim problemy.U mnie po szybkim wcisnięciu gazu - silnik się dławi,muli pare razy szarpnie,strzeli w tłumik i dopiero się zbiera.Krew mnie zalewa! Wymienione świece,kable,kopułka,palec..... 2 x diagnostyka( podejrzenie Halla).Mechanicy grzebią i nic z tego nie wynika.Jak masz możliwość to wymień ten silnik na normalny. Powodzenia.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 sty 2009, 20:33

Posłuchaj Bogdanie.
Nie znam się dokładnie na tych silnikach, ale zrobiłbym nastepująco.
1. Wymienił kondensatory w sterowniku silnika na nowe.
2. Oczyściłbym złącza przy sterowniku silnika.
3. Przejrzałbym i sprawdził dokładnie przepływmierz oraz czujniki Halla i obrotów wału.
4. Oczyść druciki grzejne przepływomierza.
5. Odłącz przewód odmy od układu dolotowego. Na czas próby uszczelnij układ dolotowy a spaliny z odmy wypuść w powietrze.

Opisz jak po tych zabiegach działa silnik.

W tym silniku nie ma nic skomplikowanego. Musi sie dac naprawić. Ciesz się, że to nie jest silnik w nowej Lagunie czy C5 bo wtedy to byś płakał. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl