Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8]Różnica między silnikami 1,8

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

[B3 1.8]Różnica między silnikami 1,8

Post autor: Satar » 29 gru 2008, 11:07

Jaka jest różnica między silnikiem który ma np. 88 koni jak mój w aucie, a 75 koni jaki posiadam na zapasie?????

dodam, że oba są o pojemności 1,8
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 14:24 przez Satar, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 gru 2008, 11:53

Różnica polega na innym gaźniku zastosowanym, różne dysze, i tez jest róznica w fazach rozrządu. W silniku o oznaczeniu SF jak masz w profilu były 2 wersje mocy 88 lub 90KM zaleznie od dysz w gaźniku.

Awatar użytkownika
maras_1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maras_1987 » 29 gru 2008, 12:55

jak juz Satar otworzyles taki wątek, to też zadam pytanie ;-)

Mianowicie moje maleństwo ma także serce 1.8, z tą różnicą że na monowtrysku. Ktoś kiedyś powiedział mi że były do niczego. Hmm... szczerze powiedziawszy nie wziąłem tego do siebie bo moja B3 sprawuje sie bez zarzutów. Ale czy ktoś z forumowiczów mógłby mi coś poradzić co do tej jednostki :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 gru 2008, 13:34

Są to dobre silniki i juz z ECU wiec jest lepszym silnikiem. Nie wiem dlaczego ktos odradzał ten typ zasilania.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 29 gru 2008, 20:42

kolego satar masz może gażnik od RU keihin 2

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 30 gru 2008, 10:28

Maly 81 Mam. Tylko jest mały problem. Jak odkręcałem gada to jedna śrubka nie chciała puścić. Chciałem ją zruszyć ruskim kluczem i stała się buba. Pękł mi nieduży , ale jednak kawałek. Uważam, że jest to do przejścia, bo miejsce w którym pierdykło nie jest takie straszne

[ Dodano: 2008-12-30, 10:33 ]
Powiedzcie mi koledzy, dlaczego większość mechaników nie wierzy, że osiemdziesiątki miały gaźnik. :shock: Zgodnie marudzą, że monowtrysk???

W sumie dobrze, bo wiadomo, kto zna się na tych autach :lol:

HIE! HIE! HIE <hura>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 gru 2008, 10:48

Panowie prosze bez OT chcecie sie dogadac to PW.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 30 gru 2008, 11:58

WOJTEK26 pisze:Panowie prosze bez OT chcecie sie dogadac to PW.
PRASZAM :oops:

Agdzie te dysze są? Konkretnie w którym miejscu?

I czy jest to kosmetyczna zmiana (pozytywna) mocy czy wiąże się to z rozpierduchą pod maską? Pytam, bo nawet 2 kuce nie zaszkodzą :shock:

Bo jak ma być rewolta to chyba sobie odpuszczę ;-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 gru 2008, 12:10

Zdejmujesz górny dekiej gaźnika tam masz wkrecone dysze paliwa i rurki emulsyjne. Po tych zmianach regulacja gaźnika i powinno pomóc. Jeżeli zmieniałbys gaxnik od wersji 88KM do 75KM to przyrost mocy bedzie nie wielki

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 30 gru 2008, 12:11

I jeszcze jedno pytanie: dlaczego mam 1760ccm a nie 1781 jak inni
,

Awatar użytkownika
maras_1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maras_1987 » 30 gru 2008, 15:47

WOJTEK26 pisze:Są to dobre silniki i juz z ECU wiec jest lepszym silnikiem. Nie wiem dlaczego ktos odradzał ten typ zasilania.
Z szukajki dowiedziałem się że ECU to sterownik silnika ABT i ABK. Ale chodzi o silnik krokowy? Mogę Cię prosić o jeszcze jakieś info?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 sty 2009, 08:32

ECU to skrót określajacu komputer sterujący praca silnika, wystepuje we wsystkich silnikach z wtryskiem elektronicznym. Silniki z układem K-jetronik,KE-jetronik maja proste sterowniki ,które cięzko nazwac ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl