Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Za duże ciśnienie oleju.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Za duże ciśnienie oleju.

Post autor: hudy » 31 gru 2008, 19:07

witam.panowie kumpel ma poważny problem z samochodem.zaczne może od początku.po zakupie samochodu robił chyba 2 razy uszczelke pod głowicą.po tym jak okazało się że juz wszytko smiga i uszczelka jest dobra podczas jazdy cos walneło, samochód zaczął kopcić ale jeździł normalnie.po rozebraniu silnika okazało się że pękła głowica.więc zrobiony został kompletny remont silnika,wymiana głowicy,planowanie bloku bo tez był krzywy itd.samochód jeździł jak nowy przez ok 2 tygodnie.po tym czasie tzn w poniedziałek przyjechałem do kumpla,wsiedliśmy do jego samochodu i po przejechaniu ok 300 metrów zaświeciły się kontrolki od oleju i jeszce pare innych.co się okazało.okazało się że na tym odcinku zgubiliśmy cały olej z silnika.wylał się przez jakiś simering od strony rozrządu.wymieniliśmy ten element,zalaliśmy olej i sprawdziliśmy ciśnienie.okazało się że ciśnienie w układzie po odpaleniu wynosi prawie 9 bar a jak silnik sie zagrzeje jest wszytko ok czyli ok 2 bary.te 9 bar utzrymuje sie gdzieś przez kilka minut po odpaleniu a puźniej spada.co może być przyczyną tak wysokiego ciśnienia?? napewno to cisnienie jest powodem wycieku to wiemy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 31 gru 2008, 21:08 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 gru 2008, 21:10

Pytanie, jaki macie tam zalany olej? Czy ktoś sprawdzał pompę olejową? I pytanie dodatkowe... przy tak dużym ciśnieniu oleju powinno podwieszać Wam zawory i silnik powinien tracić kompresje z racji zbyt dużego napełnienia hydro popychaczy, czy coś takiego występuje?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2009, 14:17

olej mobil 10W 40, pompa olejowa była sprawdzana przy remoncie bo wtedy tez miał duże ciśnienie ale poprawiło się wiec tym się nie martwilismy.ostatnio znów sie podniosło.co do ciśnienia w silniku to było mierzone po remoncie i było ok.będziemy musieli sprawdzić jeszcze raz pompe bo raczej od tego będzie trzeba zacząć.z tego co pamiętam to mój sasiad miał podobny problem z ciśnieniem i było coś z pompą,jakiś zaworek się przycinał ale nie wiem jaki.tam są chyba dwa albo trzy zaworki może którys z nich jest walniety...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 sty 2009, 14:59

hudy pisze:jakiś zaworek się przycinał
Był już taki podobny przypadek na forum. Właśnie zacinał się jakiś zawór w pompie który miał upuszczać nadmiar ciśnienia oleju, czy coś takiego. Po odpaleniu auto gasło i nie chciało palić przez następne 10 czy tam 20 minut. Przyczyną były właśnie podwieszające się zawory w wyniku zbyt dużego ciśnienia oleju w układzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2009, 15:12

tak tylko czy ten zaworek zacinał sie przez zbyt wysokie ciśnienie czy był przyczyna powstania zbyt dużego ciśnienia...zastanawia mnie to że jak samochod pochodzi chwilkę powiedzmy 3-4 minuty to ciśnienie spada.tylko zaraz po odpaleniu i przez kilka minut po odpaleniu cisnienie tak rośnie.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 sty 2009, 13:21

Może to że olej sie podgrzewa powoduje to że ten zaworek daje rade się otoworzyć. Ja próbowaliście np zagrzać auto do 90sti go zgasic? na chwile, tak żeby olej nie ostygł ale zdążył zlecieć do miski? i potem znowu odpalic? czy też wtedy jest wysokie ciśnienie na początku?

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 04 sty 2009, 14:21

Ciśnienie na pewno jest jest za wysokie a regulowane jest tylko zaworem w pompie oleju. Przyczyną wywalenia oleju w opisany sposób może też być niedrożne odpowietrzenie skrzyni korbowej (karteru) czyli "odma".
Przez zamarznięty przewód odmy (prawie zawsze jest tam trochę wilgoci) w ciągu kilku sekund pozbyłem się z golfa 1.6 trzech litrów oleju i dwóch simmeringów. :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 sty 2009, 14:58

przyczyna już znaleziona.powodem wysokiego ciśnienia był właśnie ten zaworek w pompie.a to że wywaliło olej to chyba wina właśnie wysokiego ciśnienia.wydaje mi się że było ono znacznie większe wtedy gdy wywaliło olej niż podczas pomiaru.słyszałem już przypadki zamarznięcia odmy ale wtedy była temperatura w plusie więc to nie to...

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 19 gru 2014, 09:38

Koledzy czy jezeli tez zawor w pompie sie przycina to podczas jazdy ma to wpływ na osiagi? i wogole na silnik? jaka pompa podejdzie do 1Z? AFN,AHU?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl