[1.9TDI 1Z] Za duże ciśnienie oleju.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[1.9TDI 1Z] Za duże ciśnienie oleju.
witam.panowie kumpel ma poważny problem z samochodem.zaczne może od początku.po zakupie samochodu robił chyba 2 razy uszczelke pod głowicą.po tym jak okazało się że juz wszytko smiga i uszczelka jest dobra podczas jazdy cos walneło, samochód zaczął kopcić ale jeździł normalnie.po rozebraniu silnika okazało się że pękła głowica.więc zrobiony został kompletny remont silnika,wymiana głowicy,planowanie bloku bo tez był krzywy itd.samochód jeździł jak nowy przez ok 2 tygodnie.po tym czasie tzn w poniedziałek przyjechałem do kumpla,wsiedliśmy do jego samochodu i po przejechaniu ok 300 metrów zaświeciły się kontrolki od oleju i jeszce pare innych.co się okazało.okazało się że na tym odcinku zgubiliśmy cały olej z silnika.wylał się przez jakiś simering od strony rozrządu.wymieniliśmy ten element,zalaliśmy olej i sprawdziliśmy ciśnienie.okazało się że ciśnienie w układzie po odpaleniu wynosi prawie 9 bar a jak silnik sie zagrzeje jest wszytko ok czyli ok 2 bary.te 9 bar utzrymuje sie gdzieś przez kilka minut po odpaleniu a puźniej spada.co może być przyczyną tak wysokiego ciśnienia?? napewno to cisnienie jest powodem wycieku to wiemy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 31 gru 2008, 21:08 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
olej mobil 10W 40, pompa olejowa była sprawdzana przy remoncie bo wtedy tez miał duże ciśnienie ale poprawiło się wiec tym się nie martwilismy.ostatnio znów sie podniosło.co do ciśnienia w silniku to było mierzone po remoncie i było ok.będziemy musieli sprawdzić jeszcze raz pompe bo raczej od tego będzie trzeba zacząć.z tego co pamiętam to mój sasiad miał podobny problem z ciśnieniem i było coś z pompą,jakiś zaworek się przycinał ale nie wiem jaki.tam są chyba dwa albo trzy zaworki może którys z nich jest walniety...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Był już taki podobny przypadek na forum. Właśnie zacinał się jakiś zawór w pompie który miał upuszczać nadmiar ciśnienia oleju, czy coś takiego. Po odpaleniu auto gasło i nie chciało palić przez następne 10 czy tam 20 minut. Przyczyną były właśnie podwieszające się zawory w wyniku zbyt dużego ciśnienia oleju w układzie.hudy pisze:jakiś zaworek się przycinał
Ciśnienie na pewno jest jest za wysokie a regulowane jest tylko zaworem w pompie oleju. Przyczyną wywalenia oleju w opisany sposób może też być niedrożne odpowietrzenie skrzyni korbowej (karteru) czyli "odma".
Przez zamarznięty przewód odmy (prawie zawsze jest tam trochę wilgoci) w ciągu kilku sekund pozbyłem się z golfa 1.6 trzech litrów oleju i dwóch simmeringów. :mrgreen:
Przez zamarznięty przewód odmy (prawie zawsze jest tam trochę wilgoci) w ciągu kilku sekund pozbyłem się z golfa 1.6 trzech litrów oleju i dwóch simmeringów. :mrgreen:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
przyczyna już znaleziona.powodem wysokiego ciśnienia był właśnie ten zaworek w pompie.a to że wywaliło olej to chyba wina właśnie wysokiego ciśnienia.wydaje mi się że było ono znacznie większe wtedy gdy wywaliło olej niż podczas pomiaru.słyszałem już przypadki zamarznięcia odmy ale wtedy była temperatura w plusie więc to nie to...