Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z]problem z akumulatorem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z]problem z akumulatorem

Post autor: hudy » 03 sty 2009, 16:55

witam.panowie mam pewnien problem z akumulatorem a że na elektryce znam się mało to pytam was.mowa o akumulatorze Berga Power Block 63ah.na tym akumulatorze przyjechał 3 lata temu a za granicą nie wiem ile służył.chodzi o to że gdy samochód postoi powiedzmy 2 dni w garażu podczas odpalania widać że akumulator jest słaby,ciemnieją wszytkie kontrolki ale samochód odpala.puźniej już nie ma problemu z odplaniem.tak samo nie ma problemu jak odpalam z dnia na dzień nawet gdy stoi całą noc na niskiej temperaturze.sprawdziłem akumulator i w czasie spoczynku ma 12,80 V podczas odpalania ta wartość spada do 10,02V, podczas pracy silnika akumulator ma ok 14,60V z włączonymi światłami i 14,70 bez świateł.akumulator wygląda na sprawny jednak coś jest mimo to nie tak.zastanawia mnie także dośc wysokie napięcie ładowania bo podobno powinno być max 14,4V a ja mam 14,70V.może macie jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
pasiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 18:28
Lokalizacja: Ziemia Święta
Kontakt:

Post autor: pasiak » 03 sty 2009, 17:52

sprawdź poziom elektrolitu. pozdr

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 03 sty 2009, 18:18

Ładowanie masz dobre. Najprawdopodobniej akumulator w ten sposób domaga się odejścia na emeryturę:). Jak Ci się rozładuje podłącz go pod prostownik z amperomierzem. Jeśli po 10 minutach amperomierz będzie wskazywał bardzo mały prąd ładowania akumulator do wymiany.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 03 sty 2009, 19:55

I sprawdz pobor pradu na postoju. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 sty 2009, 21:56

jutro jeszcze sprawdze elektrolit ale panowie jak to jest z uzupełnianiem elektrolitu trzeba wtedy odpinać klemy czy nie bo słuszałem różne opinie na ten temat...

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 04 sty 2009, 22:03

hudy pisze:jak to jest z uzupełnianiem elektrolitu
W akumulatorze braki elektrolitu uzupełnia się wodą destylowaną, a nie elektrolitem.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 04 sty 2009, 22:03

ja mam takie pytanie mam akumulator 74Ah alternator sprawny i jak go mierze miernikiem ma 12.60 doładuje go troche to zawsze dojdzie do 13V i dalej nie a przeciez jak jest nowy to ma 14.4 czemu nie można go naładować potem tak akumulator ma 1.5 roku

jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 sty 2009, 22:06

Mobilek pisze:W akumulatorze braki elektrolitu uzupełnia się wodą destylowaną, a nie elektrolitem.
tyle to jeszcze wiem <ok>

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 04 sty 2009, 22:08

Audi 80 b4 pisze:ja mam takie pytanie mam akumulator 74Ah alternator sprawny i jak go mierze miernikiem ma 12.60 doładuje go troche to zawsze dojdzie do 13V i dalej nie a przeciez jak jest nowy to ma 14.4 czemu nie można go naładować potem tak akumulator ma 1.5 roku

jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?
kolego napiecie na akumulatorze jest 12.5 na wylaczonym silniku oczywiscie i to jest normalne zjawisko natomiast 14.4 to jest prad ladowania i zaden nowy aku nie bedzie mial 14.4
A co do tego aku to jest ok nic mu nie bedzie :)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 04 sty 2009, 22:10

hudy pisze:jak to jest z uzupełnianiem elektrolitu trzeba wtedy odpinać klemy
teoretycznie nie trzeba
Mobilek pisze:
hudy pisze:jak to jest z uzupełnianiem elektrolitu
W akumulatorze braki elektrolitu uzupełnia się wodą destylowaną, a nie elektrolitem.
elektrolit to kwas siarkowy o stężeniu 25%
Audi 80 b4 pisze:jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?
jak do diesla to nie, ale sprawdź jaki masz alternator. Moc zależała od wyposażenia autka.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 sty 2009, 22:12

kubik pisze:teoretycznie nie trzeba
a praktycznie jak się powinno robić?? tzn chodzi mi o to po co odpinać? co się może stac gdy nie odepne??

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 04 sty 2009, 22:15

hudy pisze:
kubik pisze:teoretycznie nie trzeba
a praktycznie jak się powinno robić?? tzn chodzi mi o to po co odpinać? co się może stac gdy nie odepne??
Nic mu nie będzie. Jak masz tylko dolać to nie ma większego znaczenia.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 04 sty 2009, 22:33

hudy pisze:
kubik pisze:teoretycznie nie trzeba
a praktycznie jak się powinno robić?? tzn chodzi mi o to po co odpinać? co się może stac gdy nie odepne??
Bardziej chodziło o to, że jak niechcący nalejesz za dużo to wypłynie Ci już elektrolit, który jest żrący i dlatego wskazane jest uzupełnianie elektrolitu w akumulatorze wyjętym z samochodu. Nie muszę chyba dodawać, że lakier samochodu nie przepada za elektrolitem:)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 sty 2009, 18:59

dolałem dziś wody.weszło trochę więcej niż pół litra.zobaczymy teraz jak długo pociągnie.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 sty 2009, 19:08

Ale chyba nie dolałeś pod same korki? Tam na aku powinny być zaznaczone poziomy min i max. w dodatku jak dolałeś tej wody to pasuje naładować teraz aku, choć tak naprawde to wody powinno się dolewać na naładowaym aku.

Tu zanalazłem ciekawy link http://www.motoryzacja24.pl/akumulator.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl