[b4 1.9 tdi 1z]problem z akumulatorem
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1z]problem z akumulatorem
witam.panowie mam pewnien problem z akumulatorem a że na elektryce znam się mało to pytam was.mowa o akumulatorze Berga Power Block 63ah.na tym akumulatorze przyjechał 3 lata temu a za granicą nie wiem ile służył.chodzi o to że gdy samochód postoi powiedzmy 2 dni w garażu podczas odpalania widać że akumulator jest słaby,ciemnieją wszytkie kontrolki ale samochód odpala.puźniej już nie ma problemu z odplaniem.tak samo nie ma problemu jak odpalam z dnia na dzień nawet gdy stoi całą noc na niskiej temperaturze.sprawdziłem akumulator i w czasie spoczynku ma 12,80 V podczas odpalania ta wartość spada do 10,02V, podczas pracy silnika akumulator ma ok 14,60V z włączonymi światłami i 14,70 bez świateł.akumulator wygląda na sprawny jednak coś jest mimo to nie tak.zastanawia mnie także dośc wysokie napięcie ładowania bo podobno powinno być max 14,4V a ja mam 14,70V.może macie jakieś pomysły??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
ja mam takie pytanie mam akumulator 74Ah alternator sprawny i jak go mierze miernikiem ma 12.60 doładuje go troche to zawsze dojdzie do 13V i dalej nie a przeciez jak jest nowy to ma 14.4 czemu nie można go naładować potem tak akumulator ma 1.5 roku
jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?
jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?
kolego napiecie na akumulatorze jest 12.5 na wylaczonym silniku oczywiscie i to jest normalne zjawisko natomiast 14.4 to jest prad ladowania i zaden nowy aku nie bedzie mial 14.4Audi 80 b4 pisze:ja mam takie pytanie mam akumulator 74Ah alternator sprawny i jak go mierze miernikiem ma 12.60 doładuje go troche to zawsze dojdzie do 13V i dalej nie a przeciez jak jest nowy to ma 14.4 czemu nie można go naładować potem tak akumulator ma 1.5 roku
jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?
A co do tego aku to jest ok nic mu nie bedzie
teoretycznie nie trzebahudy pisze:jak to jest z uzupełnianiem elektrolitu trzeba wtedy odpinać klemy
elektrolit to kwas siarkowy o stężeniu 25%Mobilek pisze:W akumulatorze braki elektrolitu uzupełnia się wodą destylowaną, a nie elektrolitem.hudy pisze:jak to jest z uzupełnianiem elektrolitu
jak do diesla to nie, ale sprawdź jaki masz alternator. Moc zależała od wyposażenia autka.Audi 80 b4 pisze:jeszcze mam pytanie na boku nie jest za duzy to akumulator?
Bardziej chodziło o to, że jak niechcący nalejesz za dużo to wypłynie Ci już elektrolit, który jest żrący i dlatego wskazane jest uzupełnianie elektrolitu w akumulatorze wyjętym z samochodu. Nie muszę chyba dodawać, że lakier samochodu nie przepada za elektrolitem:)hudy pisze:a praktycznie jak się powinno robić?? tzn chodzi mi o to po co odpinać? co się może stac gdy nie odepne??kubik pisze:teoretycznie nie trzeba
Ale chyba nie dolałeś pod same korki? Tam na aku powinny być zaznaczone poziomy min i max. w dodatku jak dolałeś tej wody to pasuje naładować teraz aku, choć tak naprawde to wody powinno się dolewać na naładowaym aku.
Tu zanalazłem ciekawy link http://www.motoryzacja24.pl/akumulator.htm
Tu zanalazłem ciekawy link http://www.motoryzacja24.pl/akumulator.htm