Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM] Niedogrzny silnik ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 04 sty 2009, 18:03

w mojej bylej 1.8s byl podobny problem...moj przyjaciel ma wlasnie taki silnik i tio samo :-/ razem zaslonilismy chlodnice kartonikiem koloru czarnego i temp wzrosla :-D

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 04 sty 2009, 19:23

Ja u siebie przylepiłem karton za grill i przyszyłem/przyzwiązałem go do tej blachy co jest w niej ten "cyngiel" do otwarcia maski :lol: , bo teraz w trasie zazwyczaj miałem temp. około 82-83 st. Po zasłonieniu chłodnicy temperatura trzyma się w okolicach 85-88 stopni, także jest poprawa. Dodam jeszcze, że nie mam dolnej osłony pod silnik (ogólnie nie mam osłon, ani na akumulator, ani na silnik, ani na rozrząd górnej części :lol: ).

Seyv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:01
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Seyv » 04 sty 2009, 20:28

A uszczelnienie kołnierza termostatu jest ok? Może gdzieś jest nieszczelny i silnik cały czas pracuje na dużym obiegu. Albo wskaźnik temperatury jest zepsuty i temperatura jest ok a wskazania złe.

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 04 sty 2009, 21:02

Mam podobny problem, temperatura utrzymuje się w okolicy 80 stopni, termostat nowy Wahler, ale nie o tym chciałem. Czytając post Seyva przypomniałem sobie, że podczas wymiany termostatu założyłem jedną uszczelkę - gumowy oring na króciec - ale została mi uszczelka na kołnierz termostatu. Niestety nie mogłem założyć obydwu bo za cholerę nie chciało się to spasować, króciec odstawał od pompy wody. Jak to jest u Was, zakładaliście obydwie uszczelki?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 04 sty 2009, 21:08

a ja miałem lux temp i ogrzewanie latem, teraz zimno(mrozek) i temp niższa na trasie a i na postoju tez powoli sie podnosi a co za tym ogrzewanie nie takie jak trzeba.
tylko cosik mi sie wydaje ze rok temu zimą nie miałem takich objawów wiec co te przyczyne spowodowało :?: moze w za niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym :?:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 04 sty 2009, 21:14

Według mnie trzeba sprawdzić temperaturę w zbiorniczku termometrem jak na zegarze pokazuje 70 stopni i zobaczyć co pokarze termometr może czujnik temperatury oszukuje dla mnie to typowy objaw termostatu ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 sty 2009, 21:28

Jak dla mnie to też tylko i wyłącznie termostat.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 04 sty 2009, 21:31

to teraz zakłady czy jak doleje płynu bedzie ok :-P dodam: zbiornik nie jest pusty ale do min troszke brakuje.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 sty 2009, 21:38

Żuber powiem tak podobny problem miałem jak ty jak stał grzał się do temp. takiej jak powinien załączały się wiatraki i tak w kółko niby wszystko ok po ruszeniu temp. w granicach 70 stopi czyli za mała długo nie myśląc pojechałem kupiłem nowy wahlera i zmieniłem sam nie robiąc tego nigdy .W między czasie sprawdzałem stary włożyłem do wody czekałem sprawdzałem temp w garnku wszystko ok otwierał się i zmykał dokładnie jak potrzeba a w aucie było inaczej po zmianie na nowy jest wszystko super temperatura jak potrzeba

[ Dodano: 2009-01-04, 21:41 ]
Ossek hehe no u mnie w komplecie 2 lub 3 były i jakoś nie mogły się zgrać założyłem jedną i jest coś nie tak po nocy małe wycieki płynu ale to bardzo małe

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 04 sty 2009, 21:51

Uszczelkę (oring) zakłada się tylko jedną. Termostat do obudowy, potem oring i króciec.
Pozostałe uszczelki w pudełku są do innych zastosowań tego termostatu.

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 04 sty 2009, 21:59

Uszczelkę (oring) zakłada się tylko jedną. Termostat do obudowy, potem oring i króciec.
Pozostałe uszczelki w pudełku są do innych zastosowań tego termostatu.
O to mi chodziło, dzięki <piwo>

ŻUBER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2008, 21:06
Imię: ŻUBER
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ŻUBER » 05 sty 2009, 17:16

tomek1982 pisze:Żuber powiem tak podobny problem miałem jak ty jak stał grzał się do temp. takiej jak powinien załączały się wiatraki i tak w kółko niby wszystko ok po ruszeniu temp. w granicach 70 stopi czyli za mała długo nie myśląc pojechałem kupiłem nowy wahlera i zmieniłem sam nie robiąc tego nigdy .W między czasie sprawdzałem stary włożyłem do wody czekałem sprawdzałem temp w garnku wszystko ok otwierał się i zmykał dokładnie jak potrzeba a w aucie było inaczej po zmianie na nowy jest wszystko super temperatura jak potrzeba
Mam rozumieć że masz temp. okolo 90?
Czy zastanawiałeś się dlaczego w silniku termostat zachowywał się inaczej niż w garnq?


Większość sugeruje mi kolejną wymianę termostatu...Bo wszystko wskazuje, że nie działa prawidłowo. Natomiast w wodzie na qchni zachowywał się jak należy, wiec trochę mnie to drażni :-/.
Pozdr

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

Post autor: yellow2008 » 05 sty 2009, 18:21

Garnki są do gotowania zupy a nie termostatów. Nie zapominajcie że pompa wodna daje niezłe ciśnienie. Mi też temperatura w trasie spadała do 70stopni. Wymieniłem termostat i po problemie. Teraz nie spada poniżej 90. Ale jestem ciekawski. Też gotowałem zupę ze starego termostatu i otwierał się ok. 90stopni. Przy 85 był wg. mnie na pewno zamkniety. Ale okazuje się że nie do końca. Ciśnienie wody powodowało jednak przepływ i temperatura spadała. Nowy termostat zmykał się na amen a stary tylko na aby aby...

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 05 sty 2009, 22:25

Kup jeszcze jeden, dobry wahlera termostat i wymień raz jeszcze. Może to co kupiłeś to zwykła kupa jest ? Mimo, że nowa. Odpowietrz na wszelki wypadek. klik
Taka moja rada.

Ja w ABK co prawda, miałem podobny objaw. Wymiana termostatu i jak ręką odjął , 90C.

sylas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 21:19

Post autor: sylas » 05 sty 2009, 22:47

witam ja tez jestem tego zdania jak koledzy jeszcze raz kup porzadny termostacik ja tez mniałem cos takiego i po wymianie jest oki . <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl