[b4 coupe 2,0 abk] Problem z alternatorem i nie tylko
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
[b4 coupe 2,0 abk] Problem z alternatorem i nie tylko
Witam kolegów. Wertuje dzisiaj cały dzień posty ale nie znalazłem nigdzie tematu i objawów podobnych do mojej awarii. Mianowicie ostatnio po remoncie silnika po pierwszym zapaleniu było wszystko ok. Na drugi dzień zaczęła się świecić kontrolka ładowania aku. Pierwsze moje skojarzenie to, regulator napięcia - kupiłem nowy. Niestety nic nie dało. Szukałem tutaj podobnych awarii i stwierdziłem, że może diody w alternatorze padły, wymieniłem alternator na regenerowany w firmie specjalizującej się w takich naprawach (gwarancja itp). Również nic nie dało, kontrolka nadal się świeci a ładowania nie ma:/ co lepsze, dzisiaj po naładowaniu akumulatora jak tylko go podłączyłem od razu załączył się wiatrak od chłodnicy i za chorobę nie chce się wyłączyć:/ Czy ktoś ma pomysły co może być? Bo mi się skończyły.... :evil:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ładowanie sprawdziłem miernikiem, fakt nie sprawdzałem czy na tym przewodzie jest napięcie ale zaraz zobaczę. Co do wentylatora, to odłączyłem wtyczkę (3pin) wchodząca do czujnika na chłodnicy a wiatraki dalej się kręciły:/ Dziwi mnie to bo raczej nie kojarzę, żeby coś wspólnego było miedzy alternatorem a wiatrakiem chłodnicy. Jeszcze moje pytanko rozumiem ze po podłączeniu miernika miedzy ten przewód niebieski na alt. a masę powinno być napięcie tak? a co jeśli nie będzie?
[ Dodano: 2009-01-07, 16:31 ]
Właśnie sprawdzałem co i jak. Więc: Napięcie miedzy niebieskim przewodem na alt a masą było w momencie przekręcenia stacyjki. Natomiast po zapaleniu silnika między niebieskim przewodem a masa było nie więcej niż 2,3-2,5V. Czy możliwe jest, gdyby ten niebieski przewód miał zwarcie, żeby był taki efekt? No a co do wiatraka od chłodnicy to nie wiem czemu, cały czas miedzy przewodami zasilającymi jest napięcie niezależnie od wł/wył stacyjki:/ Już się poddaję powoli....
[ Dodano: 2009-01-07, 16:31 ]
Właśnie sprawdzałem co i jak. Więc: Napięcie miedzy niebieskim przewodem na alt a masą było w momencie przekręcenia stacyjki. Natomiast po zapaleniu silnika między niebieskim przewodem a masa było nie więcej niż 2,3-2,5V. Czy możliwe jest, gdyby ten niebieski przewód miał zwarcie, żeby był taki efekt? No a co do wiatraka od chłodnicy to nie wiem czemu, cały czas miedzy przewodami zasilającymi jest napięcie niezależnie od wł/wył stacyjki:/ Już się poddaję powoli....
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: