Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupe 2,0 abk] Problem z alternatorem i nie tylko

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[b4 coupe 2,0 abk] Problem z alternatorem i nie tylko

Post autor: vigo1984sz » 07 sty 2009, 14:48

Witam kolegów. Wertuje dzisiaj cały dzień posty ale nie znalazłem nigdzie tematu i objawów podobnych do mojej awarii. Mianowicie ostatnio po remoncie silnika po pierwszym zapaleniu było wszystko ok. Na drugi dzień zaczęła się świecić kontrolka ładowania aku. Pierwsze moje skojarzenie to, regulator napięcia - kupiłem nowy. Niestety nic nie dało. Szukałem tutaj podobnych awarii i stwierdziłem, że może diody w alternatorze padły, wymieniłem alternator na regenerowany w firmie specjalizującej się w takich naprawach (gwarancja itp). Również nic nie dało, kontrolka nadal się świeci a ładowania nie ma:/ co lepsze, dzisiaj po naładowaniu akumulatora jak tylko go podłączyłem od razu załączył się wiatrak od chłodnicy i za chorobę nie chce się wyłączyć:/ Czy ktoś ma pomysły co może być? Bo mi się skończyły.... :evil:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 sty 2009, 15:12

Sprawdź czy dobrze jest podpiety przewód ten cienki od wzbudzenia i czy jest na nim napięcie akumulatora, sprawdzałes czy jest ładowanie czy tak stwierdziłes po tym ze swieci sie lampka od aku. Co do wentyaltorów to odłacz wtyczke od czujnika w chłodnicy moze jest to zbieg okolicznosci.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 sty 2009, 15:47

Ładowanie sprawdziłem miernikiem, fakt nie sprawdzałem czy na tym przewodzie jest napięcie ale zaraz zobaczę. Co do wentylatora, to odłączyłem wtyczkę (3pin) wchodząca do czujnika na chłodnicy a wiatraki dalej się kręciły:/ Dziwi mnie to bo raczej nie kojarzę, żeby coś wspólnego było miedzy alternatorem a wiatrakiem chłodnicy. Jeszcze moje pytanko rozumiem ze po podłączeniu miernika miedzy ten przewód niebieski na alt. a masę powinno być napięcie tak? a co jeśli nie będzie?

[ Dodano: 2009-01-07, 16:31 ]
Właśnie sprawdzałem co i jak. Więc: Napięcie miedzy niebieskim przewodem na alt a masą było w momencie przekręcenia stacyjki. Natomiast po zapaleniu silnika między niebieskim przewodem a masa było nie więcej niż 2,3-2,5V. Czy możliwe jest, gdyby ten niebieski przewód miał zwarcie, żeby był taki efekt? No a co do wiatraka od chłodnicy to nie wiem czemu, cały czas miedzy przewodami zasilającymi jest napięcie niezależnie od wł/wył stacyjki:/ Już się poddaję powoli....

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 sty 2009, 17:04

Odłacz jescze ten mały czujnik przy listwie wtryskowej, ale wygląda mi to na uszkodzenie przekaźnika od wentyaltorów. Skoro jest napięcie na tym przewodzie to alternator powinien ładowac bo służy on tylko do wzbudzenia uzwojenia, przejrzyj czy gdzies nie ma zwarcia wsród kabli od alternatora.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 sty 2009, 19:26

WOJTEK26 dzięki za pomoc, faktycznie miałem zwarcie na przewodach, podłączyłem na razie bezpośrednio z alt do aku na "+", jeszcze pozostał mi jedynie problem tego wentylatora, ale zaraz się biorę za przeszukiwanie postów. Jeszcze raz dzięki za pomoc!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 sty 2009, 09:36

Ciesze sie ze mogłem pomóc ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl