U mnie w b4 ABT wąż dolotowy i wylotowy z nagrzewnicy są gorące. co do ich twardosci to nie są twarde jak kamień (objaw pary wodnej w wężu) tylko dają się swobodnie sciskaćKorzonek pisze:Witam koledzy przepraszam że się włącze do tej dyskusji ale zachodze w głowe co się dzieje z moim ogrzewaniem B4 1,9 TDI 1Z przed wymianą płynów w ogrzewaniu było ok teraz silnik norma temperatura węże dolotowy do nagrzewnicy gorący twardy i wylotowy gorący lekko twardy układ odpowietrzony i na pierwszym biegu wentylatora nadmuch jest w miarę gorący na drugim dłuższy okres daje ciepłe powietrze ale na trzecim i czwartym daje po krótkiej chwili już zimnym powietrzem tak jakby ochładzało nagrzewnicę co tu jest nie tak? Wziąłem się dziś za płukanie nagrzewnicy może ona nie wpełni jest drożna co wy na to, bo wczoraj przy -20 stopniach przejechałem 40 km i miałem w środku +6 koszmar
Gdy silnik zagrzeję do temp roboczej tj 90*C i włącze ogrzewanie i nadmuch to po chwili leci bardzo gorące powietrze ale po krótkiej chwili temperatura spada bo przelatujące powietrze schładza nagrzewnicę, lecz gdy wtedy doda się gazu to od razu leci gorące powietrze bo pompa wpompuje gorący płyn.
Dziwi mnie jednak fakt że pomimo goracego silnika na III i IV biegu wentylatora leci zimne powietrze (powinno przynajmniej letnie)
Może być tak że nagrzewnica jest przytkana lub układ się nie odpowietrzył w pełni (twarde węże).
Przepłukanie nagrzewnicy jest dobrym posunieciem. sprawdzisz czy jest przepływ wg zasady jak przepływ wlatuje taki ma wylatywać.
chyba że nagrzewnica jest drożna ale jej firny (blaszki) są pozapychane kurzem i innym syfem z powietrze (wielu użytkowników A80 nie ma filtrów kabinowych) a jak wiadomo kurz i inny syf są doskonałym izolatorem ciepła spąd efekt że na I i II biegu jest ok natomiast III i IV jest zimno bo powietrze sie nie zdąży ogrzać z powodu kurzu.
skoro piszesz że jest na początku ciepłe powietrze zakładam że klapki kierunkowe nagrzewnicy są całe (pianka jest cała i z kratek wentylacyjnych nie lecą paprochy)