[1Z AFN] Czym różnią się wtryski?.
B6 to inna bajka inne auto inne koła no i oczywiscie Quattro jest w opcji ale tylko z silnikiem AVF.karol121 pisze:a audi a4 z silnikiem AWX 130KM i 285Nm lub AVF 130KM i 305Nm naped jest na przód
zajechany to zajechany... koniec kropka... i nic nie jest tu wzglednekarol121 pisze:moim zdaniem zajechany AFN czy 1Z to pjecie wzgledne i wogole co tzn zajechany :?:po modach czy fabryczny o co w tym chodzi :?: chodzi o rocznik silnikow :?: moze byc 1z z 92r w lepszym stanie od AFN z 2000r, to zalezy jak kto dba o silnik jezeli chodzi o sam silnik
W starszych konstrukcjach aut(patrz "osiemdziesiatka", Gofer III etc etc)karol121 pisze:w starszych konstrukcjach tzn jakich
Primokarol121 pisze:1z czy AFN to ten sam blok glowica caly silnik bez osprzetu, myslisz ze niemieccy konstruktorzy zmienili silnik bo dali 20KM wiecej :?: konstrukcia silnika tdi jest taka sama jak 1.6d (chodzi mi o sam blok) tylko wyzszy no i jak wiadomo srednica cylindra wieksza tak to wszystko pasuje, a 1.6D powstał na bazie 1.6benz i nie klucmy sie juz o to czy afn jest lepszy od 1z bo to te same silniki rozniace sie tylko i wylacznie osprzetem
blok, glowica - zgadzam sie. Chodzi wlasnie o ten osprzet... pojedz seryjnym 1Z do jakiegos tunera i powiedz ze chcesz miec 250 Nm od 1800 obr - zobaczysz co Ci odpowie.
Secundo
Porownywanie 1,6 D do 1.9 TDI to jakas niedorzeczność... to silniki oparte o dwie rozne technologie zasilania paliwem...
Tertio
Nikt sie nie kluci... dyskutujemy tylko
Pozdrawiam
akurat z tym 1.6 to karol121 ma rację <ok> bo silnik jest tej samej konstrukcji tylko jest mała różnica.. tak samo jak 1.6D przeszedł na 1.6TDI to AAZ stał się 1Z a blok i wał jest ten sam :!: tylko tłoki i głowica ewoluowały :mrgreen: a poza tym to w pasku bodajże B3 był 1.6TDI o mocy 96 albo 100hp gdy 1.9TDI miały 90hp
Na glowe??? ...Adamm pisze:odpowie ze na glowe upadles ze chcesz miec moment tak nisko
rzuc okiem na ten wykres:
http://images47.fotosik.pl/47/8f6fd6af1afbff1d.jpg
Rogal nie jest zwolennikiem hardcorowego podkrecania silników - zrobil bezpieczny soft - zwracam uwage na przebieg krzywej momentu.... silnik AVG czyli brat blizniak AFN
Pozdrawiam
Piękny przebieg momentu...przemik pisze:rzuc okiem na ten wykres:
http://images47.fotosik.pl/47/8f6fd6af1afbff1d.jpg
To sam soft? bo moment faktyczne do osiągnięcia, ale moc strasznie skoczyła.
Wracajac do dyskusji z usuniętego tematu, to naprawdę nie wiem, czemu Rogalloti kazał Ci przyjechać innym autem. Mi w rozmowie powiedział, że spokojnie można ładować wtryski od AFN do już zczipowanego 1z na boschu i powinno to dać zacny efekt.
Co do obejścia pracy mapsensora (1 bar) to pisałem o skróceniu cięgna od wastegate aby osiągnąć wyższe doładowanie (zdanie gościa z V-techu, sam tego nie praktykowałem, ale prawił, że robili coś takiego w starych struclach i latało)
Zresztą nie ma co teoretyzować, tylko ktoś to musi wkońcu zrobić.
Ja piszę się dopiero po wakacjach, bo studencki żywot nie pozwala zarobić w trakcie roku.
Ps. sorry że powtarzam się względem starego tematu, ale nie wszyscy czytali.
Pozdrawiam
a Solskier to co czaruje :?: swoimi KM i Nm :?: w 1Z :?: na zwyklej turbinceprzemik pisze:blok, glowica - zgadzam sie. Chodzi wlasnie o ten osprzet... pojedz seryjnym 1Z do jakiegos tunera i powiedz ze chcesz miec 250 Nm od 1800 obr - zobaczysz co Ci odpowie.
w nawiasie napisalem ze chodzi mi o same bloki bo wiadomo dolot w glowicy w bezposrenim wtrysku jest inny inaczej kanaly sa skonstruowane niz w td czy d gdzie jest komora wirowaprzemik pisze:Porownywanie 1,6 D do 1.9 TDI to jakas niedorzeczność... to silniki oparte o dwie rozne technologie zasilania paliwem...
[ Dodano: 2009-01-08, 17:57 ]
nie i tylko tym rozni sie od td ale blok ten sam o to mi chodziAdamm pisze:karol121, a czy 1.6 D mial natrysk oleju na denko tloka?
No jak w ktorym ??? Nie umiesz czytac z obrazka ??Adamm pisze:przemik, no dobrze i w ktorym momencie masz moment max?
Niech pokaze wykres.... obadamy jaki jest przebieg momentu i mocy...karol121 pisze:a Solskier to co czaruje swoimi KM i Nm w 1Z na zwyklej turbince
Dla porownania przypomne wykres mojej exB4... LMM Bosch, graty seryjne, cisnienie doladowania 1 BAR - max. na MSA11.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ad ... 13b27.html
Roznicy w przebiegu momentu w przypadku dwoch zaprezentowanych przeze mnie wykresow komentowac chyba nie musze
Pozdr
Kilka mądrych słów o wtryskiwaczach: (od mądrych ludzi)
Jak wszystkim wiadomo w silnikach TDi, po to aby maxymalnie wyciszyć pracę silnika..zastosowano wtrysk wielofazowy. Celowo piszę wielofazowy gdyż wtrysk paliwa do cylindra możemy podzielić na jedno...lub wielo fazowy, przy czym słowo "wielo" wcale nie oznacza dwufazowy. Proces samozapłonu paliwa w cylindrze silnika wysokopręznego przebiega bardzo gwałtownie. Powoduje to powstawanie rezonansu w zespole tłok-korbowód-wał korbowy co owocuje głośnym metalicznym stukiem. Każdy słyszał pracę silnika Jelcza. Ze wzgledu na głośną pracę silniki te były montowane w pojazdach osobowych niezwykle żadko. Pierwsze zastosowania miały miejsce w samochodach Mercedes. Konstrukrorzy zastosowali w silnikach komory wstępne które miały bezpośrednie połaczenie z główną komorą spalania. Pozwoliło to na zastosowanie wtryskiwaczy czopikowych. Także obniżenie ciśnienia wtryskiwanego paliwa znacznie wyciszyło prace diesla. Silniki ciszej pracowały ale pojawiły się inne kłopoty. Trudności w uruchomieniu na mrozie. Silniki te wymagały żarzenia i nawet gdy były gorące trzeba było używać świec żarowych.
W 1991 roku rozpoczoł pracę pierwszy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Konstruktorzy, aby wyciszyć pracę zastosowali wtryskiwacze dwusprężynowe. Ktoś zapyta jak one działają.
We wtryskiwaczu...iglicę przyciskają dwie sprężyny o różnej dynamice działania. Pompa tłoczy paliwo. Ciśnienie paliwa podnosi iglicę i zostaje ściśnięta górna sprężyna. Jednak paliwo tłoczone jest w większej ilości i ciśnienie pokonuje opór drugiej spręzyny. W momencie kiedy jest ściśnięta górna spręzyna następuje wtrysk pilotujący (wstępny). Ma on objętość ok 15-20% dawki zasadniczej. Zadaniem wtrysku pilotującego jest wytworzenie płomienia przez co znaczne podniesienie temperatury w komorze. W momencie ściśnięcia się dolnej i górnej sprężyny...następuje wtrysk zasadniczej dawki paliwa. Paliwo wtryskiawne do płomienia zapala sie i spala łagodnie. Nie ma zjawiska samozapłonu dawki zasadniczej. Samozapłon dawki pilotującej następuje znacznie ciszej gdyż objetość jej jest mała.
.
Często zadawanym pytaniem jest pytanie o wtryskiwacz z kabelkiem. Rózne nazwy słyszałem tego wtryskiwacza: Wtryskiwacz główny, sterujacy, prowadzący, oprzyżądowany. Każdy wymienia nazwę ale tak naprawdę nikt nie zna dokładnego przeznaczenia tego wtryskiwacza. Jego prawdziwa nazwa to Wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły G-80 .....
We wtryskiwaczu znajduje się ceweczka. W cewce umieszcziny jest rdzeń który połączony jest z trzpieniem dotykającym do iglicy. W momencie gdy następuje wtrysk paliwa ruch rdzenia w cewce, spowodowany ruchem iglicy...powiduje zaindukowanie sie prądu który zostaje przesłany do ECU. Wartość tego prądu(sygnału) jest bardzo słaba i wynosi 0,2V. Aby nie uległ on zakłuceniu...przesyłany jest do ECU w przewodzie ekranowanym. Sygnał ten ECU wykorzystuje do sterowania zaworem przestawiacza wtrysku N-108
Material pobrany z: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ryskiwacze
Jak wszystkim wiadomo w silnikach TDi, po to aby maxymalnie wyciszyć pracę silnika..zastosowano wtrysk wielofazowy. Celowo piszę wielofazowy gdyż wtrysk paliwa do cylindra możemy podzielić na jedno...lub wielo fazowy, przy czym słowo "wielo" wcale nie oznacza dwufazowy. Proces samozapłonu paliwa w cylindrze silnika wysokopręznego przebiega bardzo gwałtownie. Powoduje to powstawanie rezonansu w zespole tłok-korbowód-wał korbowy co owocuje głośnym metalicznym stukiem. Każdy słyszał pracę silnika Jelcza. Ze wzgledu na głośną pracę silniki te były montowane w pojazdach osobowych niezwykle żadko. Pierwsze zastosowania miały miejsce w samochodach Mercedes. Konstrukrorzy zastosowali w silnikach komory wstępne które miały bezpośrednie połaczenie z główną komorą spalania. Pozwoliło to na zastosowanie wtryskiwaczy czopikowych. Także obniżenie ciśnienia wtryskiwanego paliwa znacznie wyciszyło prace diesla. Silniki ciszej pracowały ale pojawiły się inne kłopoty. Trudności w uruchomieniu na mrozie. Silniki te wymagały żarzenia i nawet gdy były gorące trzeba było używać świec żarowych.
W 1991 roku rozpoczoł pracę pierwszy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Konstruktorzy, aby wyciszyć pracę zastosowali wtryskiwacze dwusprężynowe. Ktoś zapyta jak one działają.
We wtryskiwaczu...iglicę przyciskają dwie sprężyny o różnej dynamice działania. Pompa tłoczy paliwo. Ciśnienie paliwa podnosi iglicę i zostaje ściśnięta górna sprężyna. Jednak paliwo tłoczone jest w większej ilości i ciśnienie pokonuje opór drugiej spręzyny. W momencie kiedy jest ściśnięta górna spręzyna następuje wtrysk pilotujący (wstępny). Ma on objętość ok 15-20% dawki zasadniczej. Zadaniem wtrysku pilotującego jest wytworzenie płomienia przez co znaczne podniesienie temperatury w komorze. W momencie ściśnięcia się dolnej i górnej sprężyny...następuje wtrysk zasadniczej dawki paliwa. Paliwo wtryskiawne do płomienia zapala sie i spala łagodnie. Nie ma zjawiska samozapłonu dawki zasadniczej. Samozapłon dawki pilotującej następuje znacznie ciszej gdyż objetość jej jest mała.
.
Często zadawanym pytaniem jest pytanie o wtryskiwacz z kabelkiem. Rózne nazwy słyszałem tego wtryskiwacza: Wtryskiwacz główny, sterujacy, prowadzący, oprzyżądowany. Każdy wymienia nazwę ale tak naprawdę nikt nie zna dokładnego przeznaczenia tego wtryskiwacza. Jego prawdziwa nazwa to Wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły G-80 .....
We wtryskiwaczu znajduje się ceweczka. W cewce umieszcziny jest rdzeń który połączony jest z trzpieniem dotykającym do iglicy. W momencie gdy następuje wtrysk paliwa ruch rdzenia w cewce, spowodowany ruchem iglicy...powiduje zaindukowanie sie prądu który zostaje przesłany do ECU. Wartość tego prądu(sygnału) jest bardzo słaba i wynosi 0,2V. Aby nie uległ on zakłuceniu...przesyłany jest do ECU w przewodzie ekranowanym. Sygnał ten ECU wykorzystuje do sterowania zaworem przestawiacza wtrysku N-108
Material pobrany z: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ryskiwacze
Ostatnio zmieniony 09 sty 2009, 21:38 przez blady11, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego blady11 jak piszesz kogos słowa to przynajmniej zacytuj czyje to bo to co powyzej napisalem to bardzo mądre slowa ale Marka Staszewskiego ze strony http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=75