[B4/NG] gwizd w silniku
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Co do alternatora to miałem tak kiedyś w Mondeo 1.8TD. Na zimno piszczał, nie zależnie od temp. Jak tylko złapał temperaturę (tzn. jak tylko wskazówka się ruszyła przestawał). Historie całe przeżywałem z tym i kupę forsy wydałem na pierdułki. Paski, rolki, całe napinacze itd. Kolega mi patent sprzedał jak wyczaić gdzie piszczy. Zakładamy na uszy stetoskop (lekarski) i przystawiamy do poszczególnych podzespołów pod maską (tylko nie dotykamy części bo uszy wyrywa) Znajomi ryli ze mnie bo wyglądałem trochę jak szaman ale egzamin zdało. Alternator. Wymieniłem więc łożyska - dalej piszczy. Szlag mnie mało nie trafił nie wiem czy wiecie ale alternator w mondeo jest pomiędzy silnikiem a kabiną od spodu. A ja auto robiłem na parkingu. Pofiksowałem ale wydarłem go jeszcze raz i dałem do znajomego elektryka. Wymienił w nim jakąś podkładkę teflonową gdzieś pomiędzy łożyskami. Jak wytrzeźwiałem założyłem alternator i trzeba było znowu się napić bo przestało piszczeć.
witam dzisiaj pogoda pozwoliła mi w końcu na operacje gwizdu zakonczona pozytywnie, dzwiek wydobywał sie z okolic kola pasowego , alternator oki naciagnalem tylko troszke paski popryskałem lekko specjalnym płynem do paskow i przestało gwizdać <ok> w autku jest cichutko jak makiem zasiał w koncu <ok> dzieki bardzo wszystkim za pomoc <ok>
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Najprawdopodobniej dostanę złotą łopatę za odkop z przed 4 lat ale w przedziale 2000-2500 obr/min. coś zaczęło mi gwizdać tej zimy. To nie jest piszczenie tylko gwizdanie (i to dosyć mocne bo słychać z 20m). Tak jak koledzy piszą wyżej problem jest nasilony jak auto jest zimne przy ujemnych temperaturach. Ale nawet teraz czyli ok 15*C i jak się rozgrzeje to słychać też (chociaż co prawda słabiej niż przy minusach).
Zlokalizowałem gdzieś w okolicy przodu silnika (paski, rolki, rozrząd) - więcej nie da się określić nawet stetoskopem.
Czy ktoś zlokalizował co to może być? Bo powyższe rady nie skutkują, a nie będę rozbierał wszystkiego bo auto jeździ i żadnych efektów ubocznych nie ma. Oprócz tego cholernego gwizdania - dobija mnie to.
Zlokalizowałem gdzieś w okolicy przodu silnika (paski, rolki, rozrząd) - więcej nie da się określić nawet stetoskopem.
Czy ktoś zlokalizował co to może być? Bo powyższe rady nie skutkują, a nie będę rozbierał wszystkiego bo auto jeździ i żadnych efektów ubocznych nie ma. Oprócz tego cholernego gwizdania - dobija mnie to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- d1ogród
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 maja 2020, 14:25
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B2
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.2 KV
- Lokalizacja: Legnica
Re: [B4/NG] gwizd w silniku
Odgrzewam kotleta coś gwiżdże w moim KV, myślałem że to pompa wody, ale wymieniona wraz z rozrządem i dalej to samo, nie jest to żaden pisk jak obcieranie czegoś o coś albo pisk paska , tylko gwiżdz na wolnych oraz trochę wyższych obrotak, gwizd nie regularny na chwilę ustanie i znów gwiżdże .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4733
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4/NG] gwizd w silniku
A zmienia się z obrotami? Kiedyś widziałem przypadek gdzie gwizdało przez nieszczelność w dolocie na jakimś gumowym elemencie i zaciągało powietrze piszcząc.