Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] przeguby-gumy ochronne

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
andrzej1

[80 B4] przeguby-gumy ochronne

Post autor: andrzej1 » 07 kwie 2007, 02:01

mam problem z gumą która chroni przegub koła przed kurze, wodą itd. A dokładniej z zamocowaniem jej większej średnicy na przegubie. Zakładam już trzecią (każda inna) obejmę i zawsze po paru jazdach guma spada - pewnie za wina skręcania kołami. Guma kupiona do Audi - więc jej długość i rozciąganie przy skręcie koła powinna być ok.Przesunąłem mniejszą jej średnice bliżej koła aby miała więcej harmonijek do rozciągnięcia przy skręcie koła i nic to nie dało. Jest to problem bo co chwilę muszę na nowo to montować aby zabezpieczać przegub. Jakieś sposoby, sugestie, sprawdzone rady.


Andrzej zmien nazwe tematu na poprawną - Doc
viewtopic.php?t=258
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2007, 11:48 przez andrzej1, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

osłona przegubu....

Post autor: Omen » 07 kwie 2007, 05:20

Moim skromnym zdaniem kolega >andrzej1< za słabo zaciska zacisk duży, przy prawidłowym/mocnym zaciągnięciu zacisku nie ma prawa spadać osłona/manszeta/mieszek...
A tak apropo... czym kolega zabezpiecza osłonę :?: Oryginalna zapinką czy opaską zaciskową :?:

Pozdrawiam - Adam.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 07 kwie 2007, 11:46

opaską skręcaną kluczem/śrubokrętem. Jaka różnica między oryginalna zapinką o opaską uniwersalną.

michalma2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 28 lut 2007, 20:59
Lokalizacja: radom

Post autor: michalma2 » 07 kwie 2007, 11:58

moze poprostu z płytko naciagasz ta gume na przegub :-| na przegubie jest przeciez taki frez, na ktory powina najść ta guma i dopiero wtedy zaciskasz opaske ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2007, 14:59

andrzej1 pisze:opaską skręcaną kluczem/śrubokrętem. Jaka różnica między oryginalna zapinką o opaską uniwersalną.
Mam pytanie a propos tych opasek. Bo kolega piszę włąśnie że używa tych opasek skręcanych a sam osobiście nie wiedziałem jeszcze by ktoś zakłądał takie do tych gum. Czy te opaski nie bedą powodowały bicia w kołach, bo przecież są cieższe, szczególnie w tym miejscu gdzie jest ten wkręt. To będzie przecież powodowało nierówne rozłożenie masy.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 07 kwie 2007, 15:24

Kup w sklepie motoryzacyjnym opaski zaciskowe do gum na przegubach. Opaskę zakładasz na przegub i możliwie jak najmocniej zaciskasz w rękach, staraj się zaczepić o jak najdalszy ząbek, później tylko kombinerki i zaciskasz. Pamietaj, że miejsce w którym guma przylega do przegubu powinno byc czyste i suche! Przeleć przegub do okoła benzynka ekstrakcyjną i nie pozwól, żeby podczas zakladania gumy naszedł tam smar. Jeżeli chodzi o tylna część gumy tam już nie ma większego zanczenia czy gumę podciągniesz za zgrubienie na wałku czy założysz przed! Często zależy to od gumy jaką kupisz, po prostu bywają za krótkie i wtedy lepiej założyc przed zgrubieniem, żeby zbyt jej nie naciagać. O ile dobrze pamiętam rozmiar opaski wiekszej to 96-98.

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 07 kwie 2007, 15:54

porównałeś starą i nową osłone ????? moze jednak róznia sie długościa .. to ze ktos mówi ze jest do audi to nie znaczy ze nie trzeba sprawdzać tego :)

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 08 kwie 2007, 00:13

problem już rozwiązałem. Dobrze, że mamy święta:)
Guma trochę się różni od oryginalnej ale nie aż tak aby była za krótka czy coś nie tak z obwodami. Problem spadających opasek. Przy jednej nie wyczyściłem dobrze smaru z frezu na przegubie. Druga jak się okazało - miała za dużą śrubę do dokręcania i pewnie przy pierwszym obrocie koła zawadziła o pierwszą lepszą krawędź i została zsunięta. Po wyczyszczeniu i założeniu kolejnej wszystko gra.
W moim miejscu zamieszkania i okolicach mają tylko obejmy ze śrubami:(. nie mają innych kolego Labiel, więc nie mam wyboru na razie.
Dzięki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 kwie 2007, 01:08

Ja jak kupowałem gumy to były juz odrazu z tymi obejmami i razem ze smarem. Płaciłem chyba 15 słotych za jedną, lub coś koło tego.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 09 kwie 2007, 13:24

a umyles przegob z piasku ktory sie tam dostal jak te gumy spadaly?bo jak nie to zaraz padnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl