[80 B4] przeguby-gumy ochronne
[80 B4] przeguby-gumy ochronne
mam problem z gumą która chroni przegub koła przed kurze, wodą itd. A dokładniej z zamocowaniem jej większej średnicy na przegubie. Zakładam już trzecią (każda inna) obejmę i zawsze po paru jazdach guma spada - pewnie za wina skręcania kołami. Guma kupiona do Audi - więc jej długość i rozciąganie przy skręcie koła powinna być ok.Przesunąłem mniejszą jej średnice bliżej koła aby miała więcej harmonijek do rozciągnięcia przy skręcie koła i nic to nie dało. Jest to problem bo co chwilę muszę na nowo to montować aby zabezpieczać przegub. Jakieś sposoby, sugestie, sprawdzone rady.
Andrzej zmien nazwe tematu na poprawną - Doc
viewtopic.php?t=258
Andrzej zmien nazwe tematu na poprawną - Doc
viewtopic.php?t=258
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2007, 11:48 przez andrzej1, łącznie zmieniany 3 razy.
osłona przegubu....
Moim skromnym zdaniem kolega >andrzej1< za słabo zaciska zacisk duży, przy prawidłowym/mocnym zaciągnięciu zacisku nie ma prawa spadać osłona/manszeta/mieszek...
A tak apropo... czym kolega zabezpiecza osłonę :?: Oryginalna zapinką czy opaską zaciskową :?:
Pozdrawiam - Adam.
A tak apropo... czym kolega zabezpiecza osłonę :?: Oryginalna zapinką czy opaską zaciskową :?:
Pozdrawiam - Adam.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mam pytanie a propos tych opasek. Bo kolega piszę włąśnie że używa tych opasek skręcanych a sam osobiście nie wiedziałem jeszcze by ktoś zakłądał takie do tych gum. Czy te opaski nie bedą powodowały bicia w kołach, bo przecież są cieższe, szczególnie w tym miejscu gdzie jest ten wkręt. To będzie przecież powodowało nierówne rozłożenie masy.andrzej1 pisze:opaską skręcaną kluczem/śrubokrętem. Jaka różnica między oryginalna zapinką o opaską uniwersalną.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Kup w sklepie motoryzacyjnym opaski zaciskowe do gum na przegubach. Opaskę zakładasz na przegub i możliwie jak najmocniej zaciskasz w rękach, staraj się zaczepić o jak najdalszy ząbek, później tylko kombinerki i zaciskasz. Pamietaj, że miejsce w którym guma przylega do przegubu powinno byc czyste i suche! Przeleć przegub do okoła benzynka ekstrakcyjną i nie pozwól, żeby podczas zakladania gumy naszedł tam smar. Jeżeli chodzi o tylna część gumy tam już nie ma większego zanczenia czy gumę podciągniesz za zgrubienie na wałku czy założysz przed! Często zależy to od gumy jaką kupisz, po prostu bywają za krótkie i wtedy lepiej założyc przed zgrubieniem, żeby zbyt jej nie naciagać. O ile dobrze pamiętam rozmiar opaski wiekszej to 96-98.
problem już rozwiązałem. Dobrze, że mamy święta:)
Guma trochę się różni od oryginalnej ale nie aż tak aby była za krótka czy coś nie tak z obwodami. Problem spadających opasek. Przy jednej nie wyczyściłem dobrze smaru z frezu na przegubie. Druga jak się okazało - miała za dużą śrubę do dokręcania i pewnie przy pierwszym obrocie koła zawadziła o pierwszą lepszą krawędź i została zsunięta. Po wyczyszczeniu i założeniu kolejnej wszystko gra.
W moim miejscu zamieszkania i okolicach mają tylko obejmy ze śrubami:(. nie mają innych kolego Labiel, więc nie mam wyboru na razie.
Dzięki.
Guma trochę się różni od oryginalnej ale nie aż tak aby była za krótka czy coś nie tak z obwodami. Problem spadających opasek. Przy jednej nie wyczyściłem dobrze smaru z frezu na przegubie. Druga jak się okazało - miała za dużą śrubę do dokręcania i pewnie przy pierwszym obrocie koła zawadziła o pierwszą lepszą krawędź i została zsunięta. Po wyczyszczeniu i założeniu kolejnej wszystko gra.
W moim miejscu zamieszkania i okolicach mają tylko obejmy ze śrubami:(. nie mają innych kolego Labiel, więc nie mam wyboru na razie.
Dzięki.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: