Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z AFN] Czym różnią się wtryski?.

Awatar użytkownika
blady11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 25 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Chelm/Dun Laoghaire

Post autor: blady11 » 09 sty 2009, 21:37

karol121 pisze:kolego blady11 jak piszesz kogos słowa to przynajmniej zacytuj czyje to bo to co powyzej napisalem to bardzo mądre slowa ale Marka Staszewskiego ze strony http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=75

kolego w moim poście jest napisane skąd materiał został zaczrpnięty (podany link pod artykułem) pozatym napisałem że to nie moje słowa... pozdrawiam

Zgadzam się z tym, że to mądre słowa i nie jedyne tego Pana...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 sty 2009, 21:42

blady11 pisze:
karol121 pisze:kolego blady11 jak piszesz kogos słowa to przynajmniej zacytuj czyje to bo to co powyzej napisalem to bardzo mądre slowa ale Marka Staszewskiego ze strony http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=75

kolego w moim poście jest napisane skąd materiał został zaczrpnięty (podany link pod artykułem) pozatym napisałem że to nie moje słowa... pozdrawiam

Zgadzam się z tym, że to mądre słowa i nie jedyne tego Pana...
sorki wielkie za przeoczenie pozdro, a ten post wogole odbiegl od tematu postu

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 09 sty 2009, 23:23

Odbiegnę trochę od tematu ale zaciekawiło mnie to co napisał kolega przemik:
przemik pisze: Dla porownania przypomne wykres mojej exB4... LMM Bosch, graty seryjne, cisnienie doladowania 1 BAR - max. na MSA11.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ad ... 13b27.html
Z wykresu wynika, że przy temperaturze 2°C seryjny 1Z na przepływce bosch wypluł:) z siebie 233,5Nm, 51,5Nm więcej niż seria czyli 28% więcej!
Po tuningu było 279,8Nm, czyli 46,3Nm więcej (prawie 20%) od stanu wyjściowego.

Czy to możliwe? Czy temperatura powietrza ma aż tak istotne znaczenie? Czyżby gęstość powietrza zwiększyła się o ponad 30% w stosunku do czynników atmosferycznych panujących w czasie robienia testów przez producenta?

Zakładając, że seria ma serię czyli 182Nm, tuning (te prawie 20%) dałby 218,4Nm!? Trochę mało!?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 sty 2009, 15:59

Temperatura powietrza ma kolosalne znaczenie dla TDI... po to wlasnie stosujemy Intercooler... im zimniej tym lepsze osiagi mozemy uzyskac...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 sty 2009, 21:37

przemik pisze:
rzuc okiem na ten wykres:
http://images47.fotosik.pl/47/8f6fd6af1afbff1d.jpg

Rogal nie jest zwolennikiem hardcorowego podkrecania silników - zrobil bezpieczny soft - zwracam uwage na przebieg krzywej momentu.... silnik AVG czyli brat blizniak AFN ;-)

Pozdrawiam
Hardo core to na pewno nie jest bo mój 1Z na turbinę z WG ma dosłownie identyczny wykresie na obecną chwilę. Ale może Panowie wrócimy już na temat główny ;-) I proponuje założyć wątek o porównaniu 1Z a AFN bo to chyba przydało by się na naszym forum.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 12 sty 2009, 09:39

Solskier pisze:Hardo core to na pewno nie jest bo mój 1Z na turbinę z WG ma dosłownie identyczny wykresie na obecną chwilę
Pochwal sie ocenimy ;-)
Solskier pisze: proponuje założyć wątek o porównaniu 1Z a AFN bo to chyba przydało by się na naszym forum
Proponuje wydzielic z tego...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 12 sty 2009, 10:12

przemik pisze:Pochwal sie ocenimy ;-)
Zobacz sobie link w podpisie solskiera, tam na pierwszej stronie jest wykres.
Zakładając, że seria ma serię czyli 182Nm, tuning (te prawie 20%) dałby 218,4Nm!? Trochę mało!?
Mi przy temp. 28st. dało 229nm (po czipsie oczywiście. Wykresy w podpisie)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 sty 2009, 20:57

PawelG pisze:przemik napisał/a:
Pochwal sie ocenimy ;-)

Zobacz sobie link w podpisie solskiera, tam na pierwszej stronie jest wykres.
To nie akutalny wykres, teraz poszły nowe wtryski (hybrydy) i zmiany nastąpiły w sofcie (na inny tok "rozumowania"). Wykres niebawem.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 13 sty 2009, 10:19

Jedna mała uwaga....
Piotrek ma juz : wtryski hybrydy, kompa, map sensor, fmica, kranik i dywanik.... <ok>
Czuje ze jakby sie dobrze Rogal przylozyl to zrobi taki wykres z seryjnego AFN a.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 13 sty 2009, 12:41

szybkie pytanko mam
wtryski z AHF to będzie to samo co AFN czyli inne (korzystniejsze) otworki niż 1Z ale ciśnienie to samo co 1Z i AFN ?

czy może ciśnienie jak w ASV 220/300?

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 13 sty 2009, 13:08

MP pisze:wtryski z AHF to będzie to samo co AFN czyli inne (korzystniejsze) otworki niż 1Z ale ciśnienie to samo co 1Z i AFN ?

czy może ciśnienie jak w ASV 220/300?
tak jak w afn

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 sty 2009, 09:23

PawelG pisze:tak jak w afn
czyli 190/300bar otworki 0,205mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl